;
coinex

شباهت هوش مصنوعی مایکروسافت به گوگل دوپلکس

هوش مصنوعی مایکروسافت نیز شبیه به گوگل دوپلکس است. هوش مصنوعی این کمپانی تماس‌های لازم را برای کاربر انجام می‌دهد.

به گزارش تکراتو، گوگل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان قابلیت فوق‌العاده‌ای در دستیار مجازی خود معرفی کرد که از طرف کاربر تماس برقرار می‌کند. وقتی گوگل دوپلکس (Google Duplex)  بحث‌ها را به موضوع هوش مصنوعی کشاند، مایکروسافت هم این‌ فناوری را با میلیون‌ها نفر در چین امتحان کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در رویدادی در لندن، از بات چت اجتماعی شائو آیس (Xiaoice)  سخن گفت.

بات شائو آیس ، هوش مصنوعی مایکروسافت

کلمه‌ی شائو آیس در چینی به‌معنای بینگ کوچک است. شائو آیس به‌اندازه‌ای دوستانه رفتار می‌کند که بعضی از افراد فکر می‌کنند که به‌جای بات، در حال صحبت کردن با یک انسان هستند. نادلا در این مورد اعلام کرد که شائو آیس نمایش‌های تلویزیونی خودش را دارد، شعر می‌نویسد، کارهای جالب دیگری هم انجام می‌دهد و تقریبا به یک شهرت نسبی دست یافته است.

تعاملات شائو آیس در قالب مکالمات صورت می‌گیرد، البته این قابلیت دقیقا مثل گوگل دوپلکس نیست. نادلا در این مورد بیان نمود که یکی از کارهایی که آنها اوایل امسال شروع کرده اند، استفاده از مکالمات دوپلکس کامل بوده است.

نادلا این کاربرد را روز گذشته نشان داد و گفت شائو آیس تا به‌حال یک میلیون تماس برقرار کرده است. نسخه‌ی نمایشی فوق‌العاده‌ی هوش مصنوعی مایکروسافت نشان داد که این بات حتی می‌تواند جملات بعدی شخص را پیش‌بینی کند و به وی پاسخ دهد. شائو آیس در یک ویدیوی نسخه‌ی نمایشی، جمله کاربر را قطع می‌کند تا در مورد بادهای شدیدی که در راه هستند به او خبر بدهد که قبل از خواب پنجره‌ها را ببندد.

جالب است که مایکروسافت هنوز چنین قابلیت‌هایی را در دستیار دیجیتال خود یعنی کورتانا پیاده نکرده است. شائو آیس محدود به کشور چین است و در بسیاری از مناطق غربی دنیا، مردم هنوز حتی از وجود آن خبر ندارند.

.

منبع: theverge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر