;
coinex

ویوو وای 83 به عنوان اولین گوشی مجهز به تراشه هلیو پی 22 وارد بازار شد

دو روز بعد از این که شرکت مدیاتک، پردازنده هلیو پی 22 را معرفی کرد، ویوو وای 83 (Vivo Y83) به عنوان اولین گوشی مجهز به این تراشه روانه بازار شد.

گوشی میان رده جدید سازنده مشهور چینی علاوه بر یک تراشه جدید از یک طراحی زیبا و نمایشگر تمام صفحه هم بهره می‌برد. این محصول به یک نمایشگر شکاف‌دار 6.22 اینچی اچ‌دی پلاس با رزولوشن 1520 در 720 پیکسلی و نسبت تصویر 19 به 9 مجهز شده است. به کارگیری یک شکاف در بالای نمایشگر ویوو وای 83 ، سازنده این محصول را قادر ساخته است که حاشیه موجود در بالا و اطراف نمایشگر این محصول را تا حد ممکن باریک کند. وای 83 یک حاشیه ضخیم را در قسمت پایین صفحه نمایش خود دارد اما باید اعتراف کرد که ضخامت این حاشیه نسبت به حاشیه پایینی نمایشگرهای گوشی‌های قبلی ویوو بسیار کمتر است.

در پشت ویوو وای 83 یک دوربین تک سنسوری اصلی مجهز به فلش LED نصب شده است. این دوربین در گوشه سمت چپ بالای بدنه قرار دارد. به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند از یک بدنه فلزی بهره می‌برد. ویوو در این رابطه مطلبی را منتشر نکرده اما گفته که پنل پشتی گوشی جدیدش را با استفاده از یک فناوری روکش سازی بسیار صیقلی جدید پرداخت کرده است. گوشی میان رده جدید سازنده چینی در 3 رنگ سفید، مشکی و قرمز عرضه شده است.

ویوو وای 83


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ارزان‌قیمت ۲۰۱۸ ؛ کدام محصول را انتخاب کنیم؟


سایر مشخصات ویوو وای 83

پردازشگر به کار رفته در ساخت این گوشی هوشمند با استفاده از فرآیند 12 نانومتری فین فت (FinFet) ساخته شده است و از هشت هسته کورتکس ای 53 با حداکثر سرعت کلاک 2.0GHz بهره می‌برد. این پردازنده به فناوری نوروپایلوت (Neuropilot) مدیاتک هم مجهز است از این رو توانایی پشتیبانی قابلیت‌های تنسور فلو (TensorFlow)، تی اف لایت (TF Lite)، کفه (Caffe) و کفه 2 (Caffe2) را دارد. هلیو پی 22 همچنین می‌تواند بهترین منبع هوش مصنوعی را برای ارائه راندمان توسعه بهتر انتخاب کند. این پردازنده در ویوو وای 83 با یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 256 گیگابایت پشتیبانی می‌شود.

ویوو وای 83

از دیگر مشخصات این محصول دو سیمکارته می‌توان به یک باتری 3260 میلی‌آمپر ساعتی، سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو، رابط کاربری فان تاچ او اس 4، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/2.2 و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز به فناوری هوش مصنوعی، الگوریتم شناسایی چهره و توانایی پشتیبانی ویژگی‌هایی نظیر AI Makeup و افکت‌های زیباسازی قابل تنظیم اشاره کرد.

ویوو وای 83

وای 83 به قابلیت فیس آنلاک (Face Unlock) هم مجهز شده است. با توجه به این که این گوشی هوشمند فاقد اسکنر اثر انگشت فیزیکی است می‌توان احتمال داد که کاربر تنها بتواند با استفاده از این فناوری یا پسورد قفل گوشی را باز کند. گوشی جدید سازنده چینی 235 دلار قیمت دارد. این قیمت در ازای مشخصات وای 83 خوب است با این حال شما می‌توانید گوشی‌های بهتری را در ازای پرداخت این بها خریداری کنید. وای 83 با یک جعبه محافظ و ایرفون رایگان عرضه شده است.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر