;
coinex

تجاوز به حریم خصوصی با الکسای آمازون ؛ شنود مکالمه و انتشار آن

از الکسای آمازون تجاوز به حریم خصوصی گزارش شده است. این دستیار مکالمه یک زوج را ضبط و آن را برای یکی از مخاطبین ارسال کرده است.

به گزارش تکراتو، الکسا مکالمه یک زوج را شنود کرده و فایل صوتی‌اش را برای شخصی دیگر فرستاده است. این مسئله باعث شده تا بسیاری از دارندگان اسپیکرهای هوشمند بابت این موضوع نگران شوند.

تجاوز به حریم خصوصی با الکسای آمازون

اخیراً دستیار دیجیتالی الکسا مکالمه خصوصی میان یک زن و شوهر را ضبط کرده و فایل صوتی آن را برای شخصی در لیست مخاطبان این خانواده ارسال کرده است. یکی از همکاران این زن با وی تماس گرفت و اعلام کرد که فایل صوتی مکالمه آنها را دریافت کرده است. مادر خانواده، دنیل، بعد از وقوع این اتفاق بیان کرد که احساس کرده که به حریم وی تجاوز شده است. دنیل درباره این مسئله با آمازون تماس گرفت و این کمپانی نیز مهندسی را برای پیگیری این اتفاق فرستاد.

تجاوز به حریم خصوصی با الکسای آمازون

دلیل شنود مکالمه و ارسال فایل توسط الکسا

آمازون در مورد تجاوز به حریم خصوصی توسط الکسا اعلام کرد که الکسا فکر کرده که در مکالمات این افراد کلمه کلیدی الکسا گفته شده و به همین خاطر، به حالت فعال درآمده است. همچنین الکسا به اشتباه فرمان پیامی ارسال کن را دریافت کرده و بعد از طرح سوال برای چه کسی؟، مکالمات بیشتر در پس زمینه را به عنوان یک نام در لیست مخاطبان شناسایی کرده است.

آمازون در این مورد اعتراف کرد که چنین زنجیره ای از این اتفاقات بسیار نادر است و تاکید کرد که راهکارهایی برای عدم تکرار آن در پیش خواهد گرفت. در نهایت این خانواده که تمام اتاق های منزل را به آمازون اکو مجهز کرده بودند و لامپ ها و وسایل هوشمند خانگی را از طریق آنها کنترل می کردند اقدام به جمع آوری آنها نمودند.

آمازون پیشنهاد تعمیر داد ولی دنیل در فکر بازپس گیری پول خود از آمازون است.

.

منبع: Phone Arena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر