;
coinex

کوالکام برای هدست های واقعیت مجازی خود تراشه اختصاصی می‌سازد

کوالکوم که شرکتی موفق در زمینه تولید تراشه و پردازنده است، قصد دارد جهت توسعه ی هدست های واقعیت مجازی خود تراشه اختصاصی بسازد.

به گزارش تکراتو، کوالکام قرار است در هفته آینده طی رویداد World Expo Augmented که در کالیفرنیا برگزار می‌شود، از تراشه جدیدی تحت عنوان اسنپدراگون  XR1 رونمایی کند. این کمپانی از این تراشه در محصولاتی چون هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده می کند.


بیشتر بخوانید: تراگراف؛ همکاری فیسبوک و کوالکام برای ارائه اینترنت پرسرعت


ساخت تراشه ای جدید برای استفاده در هدست های واقعیت مجازی

این تراشه جدید و اختصاصی که قرار است توسط کوالکوم ایجاد شود، شامل بخش‌ها و فناوری‌هایی همچون هسته‌های CPU، واحد پردازش گرافیکی، ماژول امنیتی و ماژولی منحصر به هوش مصنوعی است. بسیاری از منابع آگاه گزارش داده‌اند که این تراشه جدید از سیستم کنترل صدا و صوتی و همچنین پایش حرکت سر نیز پشتیبانی می کند.

این شرکت همچنین در جریان رویداد  Augmented World Expo  سال گذشته ۲۰۱۷ نیز از ورود به عرصه واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی و تلاش برای توسعه آنها سخن گفته بود.

کوالکام همچنین با شرکت‌هایی همچون اچ‌تی‌سی، Vuzix  و چند تولیدکننده‌ی هدست دیگر در حال همکاری است تا بتواند تراشه‌های جدید خود را برای آن‌ها نیز تولید کند. وایو فوکوس که هدست واقعیت مجازی اچ تی سی نام دارد، بر مبنای تراشه اختصاصی کوالکام تولید شده و در سال جاری میلادی وارد بازار کشورهای کانادا و آمریکا خواهد شد.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر