;
coinex

مقابله با تلگرام با تقویت پیام رسان های داخلی ؛ تلگرام تهدیدی برای امنیت ملی

عزم دولت برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی جدی است. دولت قصد مقابله با تلگرام را دارد زیرا آن را تهدیدی برای امنیت ملی می داند.

به گزارش تکراتو، سیدحسین نقوی حسینی به ارائه توضیحاتی درباره جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اقتصادی و صنایع و معادن پرداخت. در این جلسه مدیران پیام‌رسان‌های داخلی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حضور داشتند.

تلاش برای مقابله با تلگرام در کشور

در جلسه برگزار شده، مدیران پیام‌رسان‌های داخلی نظرات مختلفی را در مورد تقویت پیام رسان ها اعلام کردند. به گفته آنها برخی دستگاه‌های دولتی مانند آموزش و پرورش از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده نمی‌کند، همچنین بانک مرکزی نیز نظام بانکی را بر روی پیام‌رسان‌های داخلی بسته و باعث شده تا پیام‌رسان‌های داخلی توانایی اشتغال زایی نداشته باشند. موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، انحصارگرایی رسانه ملی است که اجازه رقابت به پیام‌رسان‌های داخلی را نمی‌دهد.

همچنین به گفته نقوی، همکاری وزارت اطلاعات با پیام‌رسان‌های داخلی در کنار تلاش شرکت‌های خصولتی برای ایجاد پیام‌رسان‌هایی برای خودشان از دیگر موضوعاتی بود که مدیران پیام‌رسان‌های داخلی مطرح می‌کردند.

فیلترینگ تلگرام باید به تمام معنا اجرا می‌شد و مطابق با حکم بازپرس، این موضوع شامل عدم دسترسی از طریق وی‌پی‌ان ها نیز می‌شود، دولت دست به کار شد تا فیلترینگ فیلترشکن‌ها را اجرایی کند؛ اما سوالی مطرح است. آیا می‌توان فیلترشکن‌ها را فیلتر کرد؟ اصولا این عبارت معنایی هم دارد؟

نقوی حسینی وجود بروکراسی اداری در دستگاه‌های دولتی را از دیگر گلایه‌های مدیران پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد و ادامه داد که هدف از برگزاری این جلسه، پیگیری مطالبات پیام‌رسان‌های داخلی و رفع موانع آنها بوده است.

سخنان آذری جهرمی در مورد مقابله با تلگرام

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه صحبت های خود در مورد مقابله با تلگرام به سخنان وزیر ارتباطات در این جلسه اشاره کرد و اعلام نمود که  وزیر ارتباطات توضیح داده که باید همه ابعاد و زوایای کار دیده شود. دولت عزم خود را برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به کار گرفته چون آن را امر حاکمیتی می‌داند.

به گفته نقوی حسینی وزیر ارتباطات بر لزوم تقویت پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرده و اعلام نموده که این موضوع امری حاکمیتی و تکلیف ملی است و همه باید از همه امکانات و ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

حمله تروریستی با استخراج اطلاعات از تلگرام خنثی شد

تلگرام تهدیدی برای امنیت ملی است!

به گفته نقوی حسینی بروجردی تاکید کرده است که مقابله با تلگرام امری ضروری است زیرا این پیام رسان تهدیدی برای امنیت ملی است. عزم دولت و مجلس، مقابله با تلگرام است و در اجرای این تصمیم نیز مصمم هستند. انتظار مجلس این است که به مصوبه شورای عالی فضای مجازی دقیقا عمل شود و کار فرهنگی عمیق صورت پذیرد.

وی در پایان اعلام کرد که آقای اکبریان بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک و انجام مکاتبات لازم با دستگاه‌های مربوطه و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرده و به این موضوع اشاره کرده که پیام رسان های داخلی موظفند نواقص خود را رفع کنند.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)