;
coinex

قابلیت نمایشگر همیشه روشن وان پلاس 6 به منظور افزایش راندمان باتری غیرفعال شد

وان پلاس ویژگی نمایشگر همیشه روشن وان پلاس 6 (OnePlus 6) را با انتشار یک بروزرسانی نرم افزاری غیرفعال کرده است تا کارایی باتری آن را افزایش دهد.

وان پلاس اغلب به بازخورد کاربران خود در مورد محصولاتش گوش می‌دهد. این سازنده مشهور، گوشی وان پلاس 6 را با ویژگی نمایشگر همیشه روشن (always-on display) به عنوان یک ویژگی کاربردی عرضه کرد اما پس از مدت کوتاهی با انتشار یک آپدیت نرم‌افزاری این قابلیت را به منظور افزایش راندمان عملکرد باتری این محصول غیرفعال ساخت.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی خبری ردیت (Reddit) با انتشار یک تصویر اسکرین شات نشان داده که آپشن فعال‌سازی نمایشگر همیشه روشن قبل از انتشار آپدیت وجود داشته اما بعد از انتشار آن غیرفعال شده است.

نمایشگر همیشه روشن وان پلاس 6 (2)

وان پلاس چند روز بعد از انتشار این بروزرسانی در قالب یک بیانیه مطلب زیر را اعلام کرد:

“آپدیت رسمی منتشر شده توسط تیم فنی ما تایید می‌کند که ویژگی نمایشگر همیشه روشن وان پلاس 6 به منظور افزایش راندمان باتری این گوشی هوشمند غیرفعال شده است.”

هنوز مشخص نیست که آیا سازنده مشهور چینی ویژگی نمایشگر همیشه روشن وان پلاس 6 را به عنوان عاملی که مصرف شارژ باتری این محصول را کاهش می‌داده، حذف کرده یا این که این ویژگی دلیل ایجاد یک باگ افزایش دهنده میزان مصرف شارژ باتری بوده است اما نکته مسلم این است که این قابلیت تا زمانی که وان پلاس منشاء مشکل و روش برطرف کردن آن را پیدا نکند، غیرفعال باقی می‌ماند.

هنوز هیچ مطلبی در مورد اینکه قابلیت نمایشگر همیشه روشن وان پلاس 6 تا چه زمانی غیرفعال باقی می‌ماند و اینکه آیا وان پلاس اصلا قصد فعال کردن مجدد آن را دارد یا خیر، منتشر نشده است اما کاربران همچنان می‌توانند از قابلیت نمایشگر مجاور (Ambient Display) وان پلاس 6 استفاده کنند. این قابلیت زمانی که این گوشی هوشمند برداشته می‌شود یا اعلانی را دریافت می‌کند، فعال می‌شود. ویژگی نمایشگر مجاور در وان پلاس 5 تی هم وجود دارد.


بیشتر بخوانید: مقایسه وان پلاس ۶ با گلکسی اس ۹ پلاس ؛ مقایسه بزرگان [تماشا کنید]


نمایشگر همیشه روشن وان پلاس 6 (2)

بروزرسانی نرم افزاری منتشر شده قابلیت پنهان سازی ناچ نمایشگر و ضبط کردن فیلم با سرعت فوق آهسته را نیز در وان پلاس 6 فعال کرده است. کاربران این گوشی پرچمدار هم اکنون می‌توانند در سرعت 480 فریم بر ثانیه با کیفیت 720 پیکسلی و سرعت 240 فریم بر ثانیه با کیفیت 1080 پیکسلی فیلم اسلو موشن ضبط کنند. وان پلاس بسته‌ی امنیتی ماه مه خود را نیز به همراه این آپدیت منتشر کرده و علاوه بر این دوربین گوشی جدیدش را قادر ساخته است تا در حالت پرتره، سریع‌تر از مناظر مورد علاقه کاربرش عکس بگیرد.

مشخصات وان پلاس 6

این گوشی هوشمند از یک پردازشگر هشت هسته‌ای 64 بیتی کوالکام اسنپدراگون 845 و نمایشگر 6.28 اینچی فول اچ‌دی پلاس با نسبت تصویر 19:9 بهره می‌برد و در سه مدل با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه شده است.

از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به یک دوربین دوگانه اصلی با سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، رابط کاربری اکسیژن او اس 5.1 (بر مبنای سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو) و یک باتری 3,300 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع Dash Charging اشاره کرد. وان پلاس 6 در آینده‌ای نزدیک بروزرسانی سیستم عامل اندروید پی را هم دریافت می‌کند. منابع خبری گفته‌اند که نوکیا ایکس 6 (Nokia X6) هم قرار است که مانند وان پلاس 6 با یک نمایشگر دارای نسبت تصویر 19:9 عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر