;
coinex

دلیل ممنوعیت انتشار آپدیت تلگرام در اپل استور چیست؟

پیام رسان تلگرام بعد از فیلتر شدن در چند کشور اکنون با ممنوعیت انتشار روبه رو است. ممنوعیت انتشار آپدیت تلگرام در اپل استور اعلام شد.

به گزارش تکراتو، تلگرام پس از اینکه از درخواست مقامات روسیه مبنی بر همکاری با سرویس امنیتی فدرال روسیه که خواستار دسترسی به اطلاعات کاربران این اپلیکیشن از طریق کلیدهای رمزگشایی شده بود سر باز زد، با فیلترینگ در این کشور روبه رو شد.

بعد از فیلترینگ مشکلاتی بسیار برای اینترنت این کشور ایجاد شد و دسترسی به بسیاری از برنامه ها با اختلال رو به رو شد. همچنین در ادامه 800 هزار آدرس IP مرتبط با سرویس های ابری آمازون و بیش از یک میلیون آدرس مرتبط با سرویس های ابری گوگل که به ذخیره سازی داده های تلگرام می پرداختند، در روسیه مسدود شدند.

این پیام رسان در ادامه در ایران فیلتر شد و هم اکنون دسترسی آزاد به این پیام رسان در کشور ممکن نیست.

ممنوعیت انتشار آپدیت تلگرام در اپل استور

در ادامه برخوردهای دولت روسیه با تلگرام، پاول دورف اعلام کرده که با ممنوعیت انتشار آپدیت تلگرام در اپل استور رو به روشده است. به گفته دوروف اپل از انتشار نسخه جدید تلگرام در اپ‌استور جلوگیری می کند.

همچنین بسیاری از کاربرانی که دیشب نسخه iOS 11.4 تلگرام را دریافت کرده‌، اعلام کرده اند که بعضی قابلیت‌های تلگرام مانند استفاده از استیکرها دچار مشکل شده است.

دوروف در توییت خود در مورد ابعاد ممنوعیت انتشار آپدیت تلگرام در اپل استور و مشکلات به وجود آمده اعلام کرد که:

از زمانی که مقامات روسیه به اپل دستور داده‌اند که تلگرام را از روی اپ‌استور حذف کند، این شرکت جلوی انتشار به‌روزرسانی نسخه iOS اپلیکیشن به صورت بین‌المللی را گرفته است. در حالی که کاربران روسیه فقط 7 درصد از مجموع کاربران تلگرام را شامل می‌شوند، اپل از اواسط ماه آوریل انتشار به‌روزرسانی تلگرام برای کلیه کاربران از سراسر دنیا را محدود کرده است.

دلیل ممنوعیت انتشار آپدیت تلگرام در اپل استور

دورف در ادامه گفت که ممنوعیت انتشار آپدیت تلگرام در اپل استور باعث می شود که تلگرام نتواند تا پایان ددلاین بیست و پنجم ماه می خود را با قوانین GDPR مطابقت دهد. پیروی نکردن از قوانین GDPR از بسیاری جهات موضوع نگران‌کننده‌ای برای کاربران تلگرام است و از طرف دیگر، حالا که از انتشار به‌روزرسانی برای اپلیکیشن ممانعت به عمل آمده توسعه‌دهندگان این اپ قادر به ارائه پچ‌های امنیتی و رفع باگ برای کاربران آیفون نخواهند بود.

اپل خود در مورد دلیل ممنوعیت انتشار آپدیت تلگرام در اپل استور اعلام کرد که به دنبال دستور دولت روسیه مبنی بر فیلترینگ تلگرام در این کشور، از انتشار آپدیت تلگرام در اپ استور جلوگیری کرده است.

.

منبع: Verge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر