;
coinex

دوربین شیائومی می 8 بهتر از دوربین گلکسی اس 9 پلاس

دوربین شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8) یکی از بهترین دوربین گوشی‎‌های جهان است. DxOMark دوربین این پرچم‌دار جدید شیائومی را تست کرده و می‌گوید که این دوربین کارایی بسیار خوبی دارد. این دستگاه اخیرا به همراه چند محصول دیگر معرفی شد.

وب‌سایت DxOMark گوشی می 8 شیائومی را به عنوان یکی از 5 گوشی برتری که تا به امروز برای عکاسی عرضه شده‌اند، معرفی کرده است. این محصول توانسته از نظر کیفیت عکس‌ها امتیاز 105 امتیاز و از نظر کیفیت فیلم امتیاز 88 را از DxOMark کسب کند. امتیاز کلی دوربین شیائومی می 8 در این بنچمارک 99 بوده و به همین دلیل این گوشی هوشمند، هم اکنون از نظر عکاسی در کنار گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ قرار دارد.


بیشتر بخوانید: بررسی سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس


بد نیست بدانید که امتیاز دوربین شیائومی می 8 در زمینه عکاسی از امتیاز گوشی پرچمدار بزرگ سامسونگ هم بیشتر بوده و در واقع کاهش امتیاز آن در زمینه فیلمبرداری، باعث افت امتیاز کلی این گوشی هوشمند شده است.

دوربین شیائومی می 8

کارشناسان DxOMark گفته‌اند که عکس‌های گرفته شده با دوربین‌ می 8 شیائومی در موقعیت‌های مختلف عکاسی، از جمله شرایط کم نور وضوح، رنج دینامیکی، تعادل سفیدی و پرتوگیری بسیار خوبی دارند. علاوه بر این، فوکوس بسیار سریعی داشته و نویز عکس‌های نیز بسیار کم است.

مشخصات دوربین شیائومی می 8

البته باید به این نکته اشاره کرد که دوربین‌های نصب شده بر روی گوشی شیائومی می 8 مانند دوربین‌های هر گوشی دیگری هنوز هم نقطه ضعف‌های خاص خود را دارند؛ پخش شدگی رنگ، ناهمسانی‌های جزیی مرتبط با تعادل سفیدی رنگ، تشخیص عمق و استفاده از فوکوس خودکار و کاهش جزییات تصاویر در هنگام تابش نور خورشید و همچنین در هنگام شب، برخی از این نقطه ضعف‌ها هستند.

سنسورهای دوربین شیائومی می 8 در هنگام فیلمبرداری می‌توانند فوکوس خودکار بسیار سریعی ارائه کنند. این سنسورها رنچ دینامیکی بسیار وسیع و توانایی بسیار خوبی هم در دنبال کردن صحنه فوکوس شده دارند. نویز بسیار کم فیلم‌های ضبط شده یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت دوربین شیائومی می 8 است. با این حال، ناهمسانی‌هایی هم از نظر پرتوگیری، تعادل سفیدی و نشان دادن جزییات در فیلم‌های ضبط شده هم دیده می‌شود.

سازنده مشهور چینی در ساخت دوربین شیائومی می 8 از دو سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.8 و f/2.4 استفاده کرده است. این دوربین قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص حالت دوآل پیکسل و بزرگنمایی بصری 2x را نیز پشتیبانی می‌کند. وب‌سایت DxOMark معتقد است که دوربین اصلی شیائومی می 8 از دوربین اصلی آیفون X اپل هم کارایی بیشتری دارد، اما در مقایسه با دوربین هواوی پی 20 پرو ضعیف‌تر عمل می‌کند.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو


طبق اطلاعات منتشر شده توسط کارشناسان این سایت، گوشی پرچمدار جدید هواوی توانسته است به طور کلی 109 امتیاز را از تست‌های این تیم کسب کند. هواوی پی 20 پرو از یک دوربین سه گانه اصلی بهره می‌برد.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر