;
coinex

گوگل قرارداد نظامی هوش مصنوعی پنتاگون را تمدید نمی‌کند

گوگل خواسته کارکنانش را قبول کرده و دیگر حاضر نیست قرارداد نظامی هوش مصنوعی پنتاگون یا می‌ون (Maven) را تمدید کند. هدف گوگل جلب رضایت کارکنانش بود.

به گزارش تکراتو، فروردین ماه سال جاری بود که کارکنان گوگل به همکاری این کمپانی با پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعتراض کردند. در ادامه سه هزار کارمند این شرکت نیز در نامه‌ای به ساندار پیچای (Sundar Pichai) خواستار لغو این قرارداد شدند.



لغو قرارداد نظامی هوش مصنوعی پنتاگون و گوگل

آغاز قرارداد نظامی هوش مصنوعی پنتاگون و گوگل باعث شد تا تعدادی از کارمندان گوگل استعفا دهند. پس از عقد این قرارداد کارمندان گوگل اعلام کردند که همکاری این شرکت با پنتاگون برای توسعه‌ی هوش مصنوعی جنگ افزار‌ها، باعث شده تا قانون‌های نانوشته‌ی اخلاقی ساکنین مانتین ویو (Mountain View – شهری در ایالت کالیفرنیا که شرکت‌های معتبری مانند گوگل، موزیلا و سیمانتک در آن مستقر هستند) زیر پا گذاشته شود.

جدیدا نیز اعلام شد که دایان گرین رییس سرویس ابری گوگل (Google Cloud) به طور محرمانه کارکنان این شرکت را مطلع نموده تا بتواند قرارداد همکاری این کمپانی با وزارت دفاع آمریکا را تمدید نکند. چندی پیش نیز مدیرعامل گوگل به کارکنان خود گفت در پی به کارگیری اصولی هستند که در طولانی مدت بیانگر دیدگاهشان باشد. همچنین او در گفتگو با نیویورک تایمز گفت که یکی از این اصول، منع استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات است.

بالاخره این تصمیم توانست نارضایتی چند ماهه‌ی ساکنین مانتین ویو را از بین ببرد و یک وضعیت خوشایند را در این کمپانی رقم زند. گرین به کارکنان گوگل اطمینان داد که برطرف نمودن نارضایتی آنها در اولویت اول این کمپانی قرار دارد.

.

منبع: gizmodo

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر