;
coinex

بررسی و مشخصات فنی فولکس واگن گلف GTI 2018 ؛ اولین هات هچ سال 97 ایران

فولکس واگن گلف GTI 2018 نمونه‌ایست در کلاس بدنه خودروهای هاچ بک که برای سال 97 توسط شرکت ماموت خودرو وارد بازار ایران می‌گردد. در این نوشته به بررسی و مرور مشخصات فنی و قیمت مدل جدید این خودرو در ایران خواهیم پرداخت.

هرچند در دو دهه گذشته استقبال مشتریان از نمونه‌های کلاس بدنه کراس اوور (Crossover) و شاسی بلند از سایر کلاس‌های بدنه پیشی گرفته، اما هنوز هم نمونه‌های هاچ بک با توجه به قیمت نسبتا پایین، مصرف کم و قابلیت‌ مانور مناسب تر در شهرهای شلوغ و پرترافیک، علاقمند خاص خود را دارند. هاچ بک‌های قدرتی یا هات هچ (Hothatch) نیز با توجه به قدرت بالاتر و قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه‌های سدان با عملکرد مشابه نزدیک به 4 دهه است که جایگاه خاصی بین طرفداران رانندگی، به خصوص جوانان پیدا کرده‌اند.

از نمونه‌های موفق این کلاس در دهه‌های گذشته می‌توان به مواردی رنو 5 گوردینی، پژو 205 GTI، فورد فوکاس (Ford Focus)، رنو مگان R26.R و پژو 206 RC و مینی کوپر S و هوندا سیویک Type R اشاره نمود. هیوندای i30N نیز یکی از جدیدترین هات هچ‌های بازار بوده که در نوشته “بررسی و مشخصات هیوندای i30N مدل ۲۰۱۸ ؛ اولین هات هچ شرکت هیوندای” به معرفی کامل آن پرداختیم.

اما عنوان پدر نمونه‌های هات هچ و یکی از موفق‌ترین و بهترین‌های این کلاس فولکس واگن گلف GTI یا Volkswagen Golf GTi بوده که از اواسط دهه 1970 میلادی در خط تولید این شرکت آلمانی قرار دارد. البته این نمونه قدرتمندترین مدل این خودرو نبوده و این لقب به فولکس واگن گلف R اختصاص دارد. اما به هرحال با توجه به قدرت بالا نمی‌توان مدل جی تی آی را نادیده گرفت. گلف در حال حاضر در مد‌ل‌ها و کلاس‌های مختلف مانند هاچ بک 3 در، هاچ بک 5 در، استیشن و الکتریکی تولید می‌گردد. در ادامه به بررسی و مروز مشخصات فنی ، نقاط ضعف و قدرت و قیمت فولکس واگن گلف GTI 2018 خواهیم پرداخت که قرار است به زودی توسط شرکت ماموت خودرو با شعارهایی مانند تفاوت جسارت می خواهد وارد خیابان‌های کشور گردد.

تاریخچه فولکس واگن گلف جی تی آی

فولکس واگن گلف GTI اولین بار در سال 1976 و با کد MK1 تولید گردید. این خودرو با استفاده از یک موتور 4 سیلندر 1.6 انژکتوری، نیرویی در حدود 108 اسب بخار و گشتاور تولیدی 140 نیوتون متر را تولید نموده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 180 کیلومتر در ساعت ( معادل 110 مایل در ساعت) را داشت که رقمی قابل توجه برای زمان خود به حساب می‌آمد.

فولکس واگن گلف GTI نسل اول MK1 مدل سال 1976 ، اولین هات هچ محبوب بازار

نسل‌های دیگر گلف که همگی موفقیت نسل اول را تکرار نموده و بارها از سوی مجلات مختلف و معتبر صنعت اتومبیل در جهان به عنوان یکی از بهترین خودروهای سال انتخاب شدند عبارتند از:

  • نسل دوم با کد MK2 مابین سال‌های 1983 تا 1991
  • نسل سوم با کد MK3 مابین سال‌های 1991 تا 1997
  • نسل چهارم با کد MK4 مابین سال‌های 1997 تا 2003
  • نسل پنجم با کد MK5 مابین سال‌های 2003 تا 2008
  • نسل ششم با کد MK6 مابین سال‌های 2008 تا 2012
  • نسل هفتم با کد MK7 از سال 2012 تاکنون

در آینده نزدیک و طی مطلبی جداگانه به بررسی نسل‌های مختلف این خودرو و تاریخچه آن خواهیم پرداخت.

فولکس واگن گلف GTI 2018 ؛ هاچ بک گرانقیمت بازار ایران در سال 97

فولکس واگن گلف GTI 2018 متعلق به نسل هفتم این خودرو بوده که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل پاریس سال 2012 میلادی به نمایش در آمد. این نمونه بر اساس پلتفرم MQB این شرکت ساخته شده و ساختاری مشترک با آئودی A3، سئات لئون (Seat Leon) و اشکودا اوکتاویا (Skoda Octavia) دارد. این خودرو قرار است که در سال 97 توسط ماموت خودرو راهی بازار ایران شده و در صورت تعدیل قیمت و ارائه با رقمی قابل قبول، به یکی از بهترین خودروهای 97 ایران تبدیل شود.

این خودرو که نماد نمونه‌های هات هچ به حساب می‌آید، توازن کاملی مابین کارایی و لذت رانندگی را به ارمغان آورده و با تکیه بر قدرت بالا و قیمت مناسب توانسته در بین بهترین خودروهای سال 2018 از نگاه مجله Car and Driver جایگاهی را به خود اختصاص دهد.

نقاط قوت

  • طراحی بدنه جذاب و زیبا
  • تجربه رانندگی لذت بخش و اسپرت
  • طراحی داخلی مدرن و با کیفیت بسیار بالا
  • ابعاد کوچک و کارایی بالا
  • قدرت، سرعت و شتاب بالا
  • هندلینگ بالا و فرمان دقیق
  • عملکرد مناسب سیستم ترمز
  • امکانات متنوع رفاهی، سرگرمی و کمکی رانندگی

نقاط ضعف

  •  عملکرد متوسط گیربکس اتوماتیک DSG
  • قیمت بالا نسبت به رقبا
  • قرار گرفتن در سایه گلف R از لحاظ عملکرد و قدرت
  • ارائه تجهیزات مدرن ایمنی تنها در تیپ‌های بالا
  • خشکی بیش از حد تایرهای سایز 18
  • فاصله کم از سطح زمین و بروز مشکل در حین عبور از دست اندازها

ابعاد و وزن

فولکس واگن گلف GTI 2018 اندکی کم ارتفاع‌تر از مدل استاندارد بوده و طولی در حدود 4267 میلی‌متر، پهنایی در حدود 1798 میلیمتر، ارتفاعی در حدود 1468 میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 2631 میلیمتر دارد. فاصله از سطح زمین این خودرو نیز در حدود 130 میلی‌متر بوده و وزنی در حدود 1.4 تن دارد. برای درک بهتر می‌توان این خودرو را از لحاظ ابعاد با نمونه‌هایی مانند مینی کانتری من (Mini Countryman) با طولی در حدود 4300 میلیمتر، دی اس 4 با طولی در حدود 4284 میلیمتر، فولکس واگن بیتل با طولی در حدود 4288 میلیمتر، سیتروئن C4 با طولی در حدود 4329 میلیمتر و یا L90 یا تندر با طولی در حدود 4288 میلیمتر و یا دانگ فنگ H30 کراس مقایسه نمود.

طراحی خارجی و بدنه

گلف جی تی آی 2018 هرچند هنوز هم از زبان طراحی جعبه‌ای شکل کلاسیک استفاده می‌کند؛ اما از لحاظ ظاهری نمونه‌ای زیبا و مدرن به حساب می‌آید. چراغ‌های جلویی کوچک و نسبتا کشیده بوده و جلوپنجره با ساختاری لانه زنبوری، با یک نوار قرمز رنگ افقی از نمونه‌های عادی و استاندارد گلف متمایز می‌گردد.

سپر جلویی نیز از ورودی‌های هوایی از طراحی لانه زنبوری مشابه با جلو پنجره سود برده و چراغ‌های مه شکن، با پوششی مشکی رنگ و چراغ‌های اصلی مجهز به لامپ‌های LED با طراحی براق و مدرن، نمایی تهاجمی به نمای روبروی بخشیده‌اند. در بخش کناری نیز دو خط جانبی اصلی و خط سقف شکسته، نمای جعبه‌ای شکل کلاسیک گلف را تداعی می‌کنند. در بخش انتهایی نیز 2 چراغ عقبی کشیده و با سایز متوسط، 2 خروجی اگزوز در دو بخش جانبی سپر عقبی و دیفیوزر، هماهنگی کاملی با طراحی کلی داشته و نمایی جسور و قدرتمند و همسان با قدرت و عملکرد را پیش روی بیننده قرار می‌دهند.

فولکس واگن گلف GTI 2018

در مجموع طراحی ظاهری گلف GTI 2018 را می‌توان زیبا، جذاب، اسپرت و قدرتمند حساب کرد که در عین وفاداری به طراحی کلاسیک و استفاده از المان‌هایی مانند چراغ‎های با لامپ‌های LED ، ظاهری مدرن را به ارمغان آورده و آن را در جایگاهی مقبول‌تر از رقبا قرار می‌دهد.

طراحی داخلی و کابین

طراحی داخلی و کابین فولکس واگن جی تی آی 2018 مانند سایر مدل‌های تولیدی این شرکت ساده ولی اسپرت بوده و در ساخت آن از مواد اولیه با کیفیت بسیار بالا استفاده شده است. فرمان نیز 3 شاخه و با بخش پایینی مسطح (به شکل حرف D لاتین) بوده که کنترلرهای سیستم کنترل سرعت، سیستم صوتی و تهویه مطبوع بر روی آن تعبیه شده است. پشت آمپر نیز طراحی و آرایشی کلاسیک داشته و از دو بخش مدور برای نمایش سرعت و دور موتور و یک بخش دیجیتالی در بخش میانی تشکیل شده است. البته در نمونه موجود در ایران این قسمت از یک صفحه دیجیتال و مشابه با تیپ‌های بالای این خودرو سود می‌برد که آن نیز آرایشی مشابه و کلاسیک دارد.

فولکس واگن گلف GTI 2018

صفحه نمایش اصلی رنگی لمسی که به صورت استاندارد یک نمونه 6.5 اینچی بوده در بخش میانی داشبورد و میان خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع و کنترلرهای مدور این سیستم قرار گرفته و دسترسی ساده‌ای دارد. این سیستم در ایران یک نمونه سفارشی 9.2 اینچی بوده که به صورت استاندارد بر روی مدل گلف R در ایالات متحده و تیپ‌های مجهز جی تی آی در اروپا نصب می‌گردد. هرچند عملکرد سیستم اطلاعاتی سرگرمی یا اینفوتینمنت (Infotainment) با نام Car-Net ساده بوده ولی زمان پاسخگویی آن اندکی بیش از رقبا بوده که آن را به یکی از نقاط ضعف فولکس واگن گلف GTI 2018 تبدیل می‌نماید.

میزان صدای ورودی به کابین

کابین گلف GTI 2018 به دلیل استاندارد بالای ساخت و استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا بسیار کم صدا بوده و میزان صدای ورودی به آن در حدود 71dBA است. به این ترتیب و از این لحاظ، جی تی آی 2018 جایگاه مناسبی را در بین رقبا به خود اختصاص داده و هم رده با هوندا سیویک Si و بالاتر از سوبارو WRX قرار می‌گیرد.

فضای داخلی و محفظه بار

کابین GTI نسبت به کلاس بدنه و ابعاد، فضای قابل قبولی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می‌دهد. 4 سرنشین به راحتی در این خودرو قرار گرفته ولی نباید انتظار فضای زیادی در بخش صندلی‌های ردیف دوم را داشت. فضای موجود برای سرنشینان در بخش جلو کافی بوده و افراد با قد در حدود 185 سانتی‌متر، مشکلی در هنگام سواری نخواهند داشت. ارتفاع صندلی‌ها نیز به گونه‌ای بوده که دید قابل قبولی از مسیر پیش رو در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

فضای موجود برای محفظه بار و صندوق عقب نیز در حدود 650 لیتر بوده که در صورت خواباندن صندلی‌های عقبی تا 1500 لیتر افزایش می‌یابد. این مقدار برابر با اندازه صندوق عقب نمونه‌های سدان سایز متوسط بوده و گنجایش حمل 5 کیف استاندارد و یا دو چمدان را دارد. ارتفاع بخش پایینی صندوق عقب نیز در حدود 66 سانتی‌متر بوده و دسترسی ساده‌‍ای را برای انتقال بار فراهم می‌کند. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که فولکس واگن گلف GTI 2018 یک خودروی اسپرت بوده و تمرکز مهندسین بیشتر بر روی عملکرد فنی و راحتی 4 سرنشین قرار داشته و حمل بار یکی از نکات جانبی آن به حساب می‌آید.

موتور و پیشرانه

موتور فولکس واگن گلف GTI 2018 یک نمونه 4 سیلندر 16 سوپاپه خطی DOHC است. این موتور با حجم دقیق 1984 سی سی و استفاده از سیستم توربوشارژر (Turbocharger) یا پرخوران، توانایی تولید نیرویی در حدود 220 اسب بخار در دور موتور 4700 RPM و حداکثر گشاور تولیدی 258 پاوند بر فوت (معادل 350 نیوتون متر) در دور موتور 1500 RPM را داشته که رقم قابل توجهی برای یک خودروی هاچ بک 1.4 تنی به حساب می‌آید. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه DSG با قابلیت تعویض به صورت دستی و استفاده از اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان (شیفتر – Shifter) به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

نمونه موجود در ایران با توجه به گرایش بیشتر مشتریان به جعبه دنده اتوماتیک، نمونه 6 سرعته DSG بوده که همانطور که پیشتر اشاره شد، در هنگام حرکت با دور موتور پایین، با اندکی تاخیر اقدام به تعویض دنده می‌نماید. نبود گیربکس دستی نیز یکی دیگر از نقاط ضعف گلف جی تی آی 2018 موجود در ایران بوده که جذابیت را برای رانندگان حرفه‌ای اندکی کاهش خواهد داد.

حداکثر سرعت و شتاب

با استفاده از این پیشرانه، فولکس واگن گلف GTI 2018 به زمانی در حدود 6.4 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) را داشته اما به 125 مایل در ساعت (معادل 201 کیلومتر در ساعت) محدود شده است. با توجه به این نکته می‌توان این خودرو را در رده اتومبیل‌های اسپرت و سریع با قیمت متوسط طبقه بندی نمود. سایر رکوردهای ثبت شده توسط این خودرو در بخش شتاب و سرعت عبارتند از:

  • شتاب 0 تا 100 مایل : 14.5 ثانیه
  • شتاب 0 تا 120 مایل : 22.4 ثانیه
  • زمان طی مسافت 400 متر یا 1/4 مایل : 14.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت در درگ 400 متر : 100 مایل در ساعت (معادل 160 کیلومتر در ساعت)

 

مصرف سوخت

با استفاده از این موتور، فولکس واگن گلف GTI 2018 توانایی پیمودن مسافتی در حدود 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 33 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را با استفاده از گیربکس 6 سرعته دستی دارد. این ارقام در صورت استفاده از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک DSG دوکلاچه اندکی کمتر بوده و مصرف سوخت آن به 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری، 32 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین افزایش پیدا می‌کند.

فولکس واگن گلف GTI 2018

میزان تولید آلاینده CO2 نیز در حدود 190 گرم در هر کیلومتر مسیر پیموده شده است. به این ترتیب این خودرو از لحاظ آلایندگی و نسبت به قدرت تولیدی، یک خودروی پاک بوده و استاندارد یورو 6 را از لحاظ آلایندگی کسب نموده است. البته در وب سایت مخصوص ایران این شرکت، مصرف سوخت فولکس واگن گلف GTI 2018 به صورت میانگین 6.5 لیتر درج شده که به نظر می‌رسد به دلیل اشتباه و یا استفاده از اعداد و ارقام مربوط به گلف عادی اعلام شده باشد و مصرف سوخت این خودروی هاچ بک اسپرت جدید در تمامی منابع معتبر بسیار بیشتر از این رقم است.

تیپ‌های مختلف

فولکس واگن گلف GTI 2018 در بازارهای جهانی در 3 تیپ مختلف و گونه هاچ بک 5 در به فروش می‌رسد. گیربکس پایه نیز نمونه 6 سرعته دستی بوده که در صورت تمایل و با پرداخت مبلغی در حدود 1100 دلار (در حدود 4.5 میلیون تومان با دلار جهانگیری) قابل سفارش است. این تیپ‌ها عبارتند از:

  1. تیپ S
  2. تیپ SE
  3. تیپ Autobahn

تیپ S

این نمونه، تیپ پایه گلف جی تی آی 2018 در بازار آمریکا بوده و با قیمت پایه‌ای در حدود 27.500 دلار (معادل 115 میلیون تومان با دلار 4200 تومانی اعلام شده از سوی دولت یا 260 میلیون تومان با ارز بازار آزاد) با گیربکس 6 سرعته دستی به فروش می‌رسد. از امکانات موجود در این تیپ می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی اسپرت
  • دیفرانسیل الکترونیکی با لغزش محدود
  • چراغ‌های روشنایی در روز و مه شکن مجهز به لامپ‌های LED
  • باله عقب (Spoiler)
  • کامپیوتر سفری (Trip Computer)
  • آیینه‌های جانبی مجهز به گرم کن
  • برف پاک کن‌های اتوماتیک حساس به باران مجهز به گرم‌کن برای نازل‌های پاشش آب
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • سیستم تهویه مطبوع نسل قدیم (Air Conditioning)
  • روکش پارچه‌ای مرغوب برای صندلی‌ها با طرح GTI
  • پدال‌های با طرح آلومینیوم
  • سیستم گرم‌کن برای صندلی‌های جلویی
  • غربیلک فرمان اسپرت و تلسکوپی با پوشش چرم
  • نورپردازی داخل کابین
  • صفحه نمایش 6.5 اینچی لمسی رنگی
  • اتصال به تلفن‌های همراه برای تماس از طریق فن‌آوری بدون سیم بلوتوث
  • پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto
  • دوربین کمکی دنده عقب

تیپ SE

این مدل از فولکس واگن گلف GTI 2018 قیمت پایه‌ای در حدود 31.500 دلار (معادل 133 میلیون تومان) در بازارهای جهانی دارد. تجهیزات و امکانات موجود علاوه بر نمونه‌های استفاده شده در تیپ پایه عبارتند از:

  • سانروف
  • چراغ‌های جلویی هوشمند و تطبیقی با لامپ‌های LED
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (کی لس یا Keyless)
  • سیستم ترمزهای قدرتمند مشابه با مدل R
  • صفحه نمایش 8.0 اینچی لمسی رنگی
  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blindspot Monitoring System)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
  • سیستم جلوگیری از برخودرو در بخش جلو با ترمز خودکار
  • سیستم تشخیص عابران پیاده در بخش جلویی

تیپ Autobahn

این مدل، مجهزترین گونه فولکس واگن گلف GTI 2018 در بازار آمریکای شمالی بوده و با قیمتی در حدود 36.000 دلار (معادل 151 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. از تجهیزات اضافی این مدل نسبت به تیپ‌های پایین‌تر می‌توان از موارد فهرست زیر یاد نمود:

  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 12 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک (Dual Zone Climate Control)
  • آیینه عقب با تنظیم شدت نور به صورت خودکار
  • سیستم تعلیق هوشمند و تطبیقی
  • سیستم صوتی ساخت شرکت Fender Audio
  • پوشش چرمی با کیفیت صندلی‌ها
  • سنسورهای کمکی پارک در 2 بخش عقبی و جلویی
  • سیستم حفط مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist)
  • سیستم پارک افقی و عمودی خودکار
  • چراغ‌های نور بالای خودکار
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • پشت آمپر دیجیتال

امکانات و تجهیزات

فولکس واگن گلف GTI 2018 موجود در ایران نیز یک نمونه مجهز از این خودرو بوده که فهرست کاملی از امکانات و تجهیزات نسبتا کاملی برای آن در نظر گرفته شده است. سیستم چند رسانه‌ای و صفحه نمایش نیز گونه سفارشی موجود در بازار اروپا و نمونه مخصوص به مدل گلف R بوده و با سایز 9.2 اینچ، یکی از بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌های موجود در بازار ایران به حساب می‌آید. بر اساس اطلاعات درج شده در وب سایت رسمی این شرکت در ایران، امکانات گلف جی تی آی 2018 موجود در کشور در بخش خارجی و کابین و ابزار و ادوات کمکی رانندگی و ایمنی عبارتند از:

تجهیزات خارجی

  • جلو پنجره لانه زنبوری مشکی طراحی شده بانوار کروم و قرمز رنگ با پلاک GTI
  • سپرهای جلو وعقب با طراحی اسپرت و خروجی هوای لانه زنبوری
  • آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرمکن
  • گرمکن اتوماتیک نازل آب پاش شیشه‌های جلو
  • سانروف پانوراما
  • شیشه های سولار و دودی
  • خروجی دوتایی اگزوز با روکش کروم
  • سنسور عقب و جلو
  • ترمزهای دیسکی چرخها با کالیپر قرمز رنگ
  • سنسور باران
  • چراغ شور جلو
  • سیستم اتوماتیک روشنایی چراغ‌ها
  • سیستم چراغ عقب با تکنولوژی LED
  • چراغ راهنمای عقب بصورت داینامیک
  • چراغ مه شکن عقب
  • چراغ های مه شکن جلو با امکان افزایش روشنایی جانبی در زمان چرخش فرمان
  • چراغهای جلو با تکنولوژی LED برای نور پایین و بالا به همراه چراغ های روشنایی در روز به صورت مجزا
  • تنظیم خودکار نور بالای چراغ
  • چراغ مشایعت
  • رینگ های آلومینیومی 18 اینچ مشکی با نوار قرمز
  • تایرهای سایز 225/40/18 اسپرت ساخت شرکت هانکوک

امکانات رفاهی

  • سیستم تهویه مطبوع دو گانه همراه با فیلتر ضد آلرژی و قابلیت تنظیم جداگانه
  • سیستم کروز کنترل
  • کف پایی فابریک (جلو و عقب)
  • فرمان اسپرت چرمی با طراحی آلومینیومی و شیفتر پشت فرمان
  • چراغ‌های ورودی و هشدار درها تمام LED
  • سیستم ترمز پارک الکترومکانیکی به همراه اتو هلد
  • دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید و قفل امنیتی
  • صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی پویا با کامپیوتر سفری و کیلومتر شمار
  • آینه الکتروکرومیک بدون فریم
  • امکان اتصال USB و AUX
  • خروجی برق 12 ولتی در محفظه بار
  • چراغ لامپ LED در زیر پاهای سر نشین جلو
  • سیستم اتوماتیک خاموش / روشن موتور خودرو ( Start/Stop ) با عملکرد ترمز و گاز
  • صندلیهای فوق اسپرت جلو با چرم مرغوب و دوخت قرمز
  • قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه صندلی
  • گرمکن های صندلی جلو
  • قابلیت تنظیم گودی کمربرای صندلی راننده
  • پشت سری قابل تنظیم جهت محافظت از گردن
  • قابلیت تاشوندگی صندلی‌های ردیف عقب
  • فرمان حساس به سرعت
  • سیستم مولتی مدیا پیشرفته (لمسی و حساس به حرکت دست) همراه با نویگیشن و مانیتور 9.2 اینچ
  • سیستم صوتی پیشرفته (DYNAUDIO) به همراه آمپیلی فایر 10 خروجی ، ساب ووفر و 8 اسپیکر با خروجی 400 وات
  • سنسور کنترل فاصله جلو و عقب خودرو
  • امکان اتصال تلفن همراه به بلوتوث و استفاده از طریق صفحه مانیتور
  • سردنده با طراحی آلومینیومی
  • روکش چرم داخل درها
  • دوخت صندلی ها، فرمان و چرم دنده با رنگ قرمز
  • اجزای داخلی با روکش کرومی
  • چراغهای داخلی با امکان خاموش شدن با تاخیر و چراغهای مطالعه با تزئین کروم جهت کلیه سرنشینان

تجهیزات فنی، ایمنی و کمکی رانندگی

  • سیستم پویای کنترل شاسی با بهره گیری از حالت‌های مختلف رانندگی اعم از Sport ،Economy و Normal برای تطبیق سیستم تعلیق با عملکرد موتور و فرمان خودرو
  • سیستم پیشرفته قفل کننده الکترونیکی (XDS) بین چرخ‌های جلو جهت افزایش پایداری و عدم لغزش در سرپیچ‌ها
  • کنترل پایداری الکتریکی شامل سیستم کمکی ترمز EDL, ASR, ABS, EDTC
  • هشدار باز بودن کمربند ایمنی
  • سیستم هشدار خستگی راننده
  • پشت سری های ردیف جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • عایق حرارتی شیشه جلو
  • کمربند 3 نقطه ای و پیش کشنده برای تمام سرنشینان
  • پشت سری برای صندلی ردیف عقب
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو با امکان غیر فعال نمودن برای سر نشین جلو
  • کیسه هوای جانبی و پرده ای برای سرنشینان جلو و عقب
  • کیسه هوای زانو راننده
  • سیستم ضد سرقت
  • نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها
  • قفل امنیتی کودک
  • قابلیت اتصال 2 صندلی کودک روی صندلی عقب ISOFIX

ایمنی

گلف جی تی آی 2018 در حالت پایه و استاندارد نیز با استفاده از تجهیزاتی مانند ترمزهای ضد قفل دیسکی برای هر چهار، سیستم ترمز خودکار در سراشیبی، سیستم کنترل کشش (Traction Control)، سیستم کنترل پایداری الکرونیکی (ESC)، کیسه‌های هوا و ایربگ جلو، جانبی، پرده‌ای و مخصوص راننده، سیستم‌های هشدار و پیشگیری از وقوع تصادف مثل سیستم هشدار برخورد از جلو و سامانه تشخیص عابران پیاده یک نمونه ایمن در سطح استانداردهای جهانی به حساب می‌آید. پس از وقوع تصادف نیز ترمزها به صورت خودکار فعال شده تا از وقوع تصادف ثانویه جلوگیری نمایند.

در بررسی‌های سازمان دولتی NHTSA آمریکا، فولکس واگن گلف GTI 2018 موفق به کسب 5 ستاره از 5 ستاره ممکن ایمنی به صورت کلی، 4 ستاره در بخش تصادفات از جلو و 4 ستاره در بخش تصادفات جانبی شده است. در آزمون‌های موسسه غیر دولتی IIHS نیز گلف جی تی آی 2018 موفق به دریافت امتیاز خوب در تمامی بخش‌ها و کسب عنوان عالی یا Top Safety Pick شده و یکی از نمونه‌های ایمن در سطح آمریکا و جهان به حساب می‌آید.

تجربه رانندگی

فولکس واگن گلف GTI 2018 یکی از جذاب‌ترین خودروهای موجود برای رانندگی در بازار فعلی بوده و همانطور که اشاره شد، سال گذشته توانست در بین بهترین خودروهای سال 2018 جایگاهی را به خود اختصاص دهد. موتور قدرتمند و هماهنگی کامل آن با شاسی هوشمند موجب شده که سواری لذت بخش و ایمن و با اطمینانی را تجربه کنید.

فولکس واگن گلف GTI 2018

استانداردهای بسیار بالای این شرکت آلمانی در طراحی داخلی و استفاده از موارد اولیه با کیفیت بالا موجب شده که کابین جی تی آی 2018 به محیطی لوکس و مجلل تبدیل شود. صندلی‌های هم ازتفاع مناسبی داشته و هم به خوبی راننده و سرنشینان را در بر می‌گیرند. در بخش عقبی نیز هر چند فضا اندکی محدود بوده ولی با توجه به ابعاد و ماهیت، حتی در هنگام مسافرت‌های طولانی نیز موجب خستگی سرنشینان نخواهد شد. شتاب اولیه در حدود 6 ثانیه‌ای نیز توانایی به چالش کشیدن اکثر خودروهای موجود در خیابان‌ها را به شما داده و در مجموع سواری لذت بخشی را با یکی از بهترین خودروهای حال حاضر جهان تجربه می‌کنید.

قیمت و رقبا در بازارهای جهانی

همانطور که اشاره شد قیمت فولکس واگن گلف جی تی آی در بازارهای جهانی رقمی مابین 27.500 دلار (در حدود 115 میلیون تومان با دلار فعلی) است. این خودرو در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات با رقمی در حدود 39.000 دلار (معادل 165 میلیون تومان) عرضه می‌گردد. هرچند این هات هچ آلمانی جدید بازار ایران قیمتی بیش از رقبای آسیایی خود دارد، اما با توجه به عملکرد و توانایی‌ها و کیفیت سواری، تجربه لذت بخشی را برای شما رقم خواهد زد.

از رقبای این خودرو در بازارهای جهانی در کلاس پرفورمنس هاچ بک‌ها یا هاچ بک های قدرتی می‌توان از نمونه‌های فهرست زیر یاد نمود:

  • فورد فوکاس ST با قیمت پایه‌ای در حدود 26.000 دلار (معادل 110 میلیون تومان)
  • هوندا سیویک Si با قیمت پایه‌ای در حدود 25.000 دلار (معادل 105 میلیون تومان)
  • سوبارو WRX با قیمت پایه‌ای در حدود 28.000 دلار (معادل 118 میلیون تومان)
  • هیوندای i30N با قیمت پایه‌ای در حدود 27.000 دلار (معادل 113 میلیون تومان)
  • مزدا 3 اسپید با قیمت پایه‌ای در حدود 25.000 دلار (معادل 105 میلیون تومان)
  • مینی کوپر JCW با قیمت پایه‌ای در حدود 33.000 دلار (معادل 138 میلیون تومان)

قیمت فولکس واگن گلف GTI 2018 در ایران

قیمت گلف GTi در ایران نیز یکی دیگر از عجایب صنعت اتومبیل به حساب می‌آید. در حالیکه این خودروی 27.500 تا 39.000 دلاری (113 تا 164 میلیون تومانی)، قیمتی کمتر از 40.000 دلار داشته و در رده خودروهای لوکس نیز قرار نمی‌گیرد، اما توسط نمایندگی به قیمتی نزدیک به 2 برابر و در حدود 300 میلیون تومان (در حدود 71.000 دلار) در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می‌گیرد.

اما نکته جالب‌تر اینجاست که قیمت گلف GTi 2018 در بازار آزاد 2 برابر قیمت رسمی بوده و در حال حاضر این هات هچ ارزان‌قیمت شاهد برچسب قیمتی 600 میلیون تومانی (برابر با 136.000 دلار دولتی و یا 60.000 دلار بازار آزاد) است!!!

فولکس واگن گلف GTI 2018

با توجه به نوسانات عجیب دلار در چند ماه گذشته و کاهش قدرت ریال و عرضه تیگوان با قیمت عجیب بیش از 570 میلیون تومان، احتمالا قیمت گلف جی تی آی نیز دستخوش این تغییرات شده و خودرویی که می‌توانست به یکی از بهترین خودروهای 97 ایران تبدیل شود، عملا از دسترس بسیاری خارج خواهد شد. البته نمی‌توان از دولتی که به بهانه‌های مختلف و حمایت از خودروسازان وابسته، مانع از کاهش تعرفه واردات شده و با سرگرم کردن مردم به مسائلی مانند فیلترینگ تلگرام و ارائه پیام رسان‌های مختلف از دسترس مشتریان به خودروهای مدرن و روز دنیا جلوگیری می‌کند انتظار رسیدگی به مسائلی از این دست را داشت…

رقبا در بازار ایران

این خودرو تنها نمونه استاندارد هات هچ موجود در بازار ایران بوده و هیچ رقیب مستقیمی را در این کلاس پیش رو ندارد. اما با توجه به قدرت و ماهیت، می‌توان از نمونه‌های زیر به عنوان رقبای فولکس واگن گلف GTI 2018 در کلاس اتومبیل‌های اسپرت ایران یاد کرد:

  • هیوندای جنسیس کوپه با قیمتی در حدود 280 میلیون تومان
  • تویوتا GT86 با قیمتی در حدود 250 میلیون تومان
  • آلفارومئو جولیتا با قیمتی در حدود 250 میلیون تومان
  • مینی کوپر با قیمتی در حدود 400 میلیون تومان

سخن آخر

کیفیت ساخت و قدرت بالا، برند معتبر، گارانتی مناسب و لذت رانندگی خصوصیاتی هستند که گلف جی تی آی را به نمونه‌ای خاص در بازار تبدیل می‌کنند. اما قیمت عجیب احتمالی و وضع تعرفه‌های گمرکی بسیار بالا این خودرو را در رده نمونه‌های لوکس بازار قرار داده و شاید بسیاری خرید مدل‌هایی مانند ب ام و سری 1، سری 2 و سری 3 کارکرده یا مرسدس بنز را با توجه به کیفیت و نام خوش انتخاب نمایند.

فولکس واگن گلف GTI 2018

اما در مجموع اگر قیمت فولکس واگن گلف GTI 2018 در بازه خودروهای زیر 300 میلیون تومان تثبیت گردد و به سرنوشت تیگوان 540 میلیونی بازار دچار نشود، این خودرو توانایی کسب عنوان بهترین خودروی ایران در سال 97 در کلاس بدنه سواری و هاچ بک را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی فولکس واگن گلف GTI 2018 در یک نگاه

حجم موتور (سی سی) 1984
تعداد سیلندر 4 توربو
قدرت موتور (اسب بخار) 220
گشتاور (نیوتون. متر.) 350
تعداد سوپاپ 16
گیربکس 6 اتوماتیک دو کلاچه
سیستم انتقال قدرت چرخ‌های جلو
مصرف سوخت  (شهر) 9.8
مصرف سوخت (بزرگراه) 7.3
مصرف سوخت (ترکیبی) 8.7
تولید CO۲ در هرکیلومتر (گرم.) 190
ظرفیت باک (لیتر.) 52
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت 6.4
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 201
طول (میلیمتر) 4267
پهنا (میلیمتر) 1798
ارتفاع (میلیمتر) 1468
فاصله دو محور (میلیمتر) 2631
ارتفاع از زمین (میلیمتر) 130
وزن (کیلوگرم) 1364
حجم محفظه بار (لیتر) 650
سایر تایر (جلو) 225/40/18
سایر تایر (عقب) 225/40/18
گنجایش (نفر) 4
قیمت پایه در جهان (میلیون تومان) 115
قیمت در ایران (میلیون تومان) 300 تا 600!

گالری تصاویر فولکس واگن گلف جی تی آی 2018

منبع: Volkswagen 

تصاویر: Netcarshow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام.
    سجاد نجفی هستم
    اگر در سایت خوب خودتون نیاز به مطلب نویس داشتید کاملا حاضر به همکاری با شما هستم.
    در ضمن بررسی هاتون کامل، جذاب و با عکس ها و متنهای خوبی داره منتشر میشه.
    به امید پیشرفت سایت های خودرویی و خودروسازان داخلی (که ظاهرا هیچوقت!)
    اما سایت هامون مثل خودروبانک، اسب بخار، تکراتو، سبقت آزاد، car.ir و… دارن خوب پیشرفت میکنن الحمدالله
    با تشکر از توجهتان.

    پاسخ