;
coinex

هشدار مرکز افتا در مورد حمله بدافزاری به شبکه‌های تبلیغاتی و ناشران

مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) در مورد حمله بدافزاری به شبکه های تبلیغاتی و ناشران هشدار داد.

به گزارش تکراتو، مرکز افتا نسبت به حمله بدافزار  HTML5  به شبکه‌های تبلیغاتی و ناشران هشدار داد و در ادامه در مورد جزئیات این آسیب پذیری توضیحاتی ارائه کرد.

حمله بدافزاری به شبکه های تبلیغاتی و ناشران

تیم بدافزار Media Trust کد مخربی را کشف کرده اند که توانسته به تعداد زیادی از ناشران دیجیتالی و حداقل ۱۵ شبکه تبلیغاتی حمله کند. این بدافزار برای مخفی شدن، از دستورات جاوااسکریپت استفاده می‌کند.

کدهای این بدافزار به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که توسط HTML5 به راحتی قابل تشخیص نیستند. پس از ایجاد شرایط خاص، این بخش‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

وقتی کاربری یک صفحه وب را مشاهده می کند، کد جاوااسکریپت، سیستم‌عامل و سرویس‌دهنده کاربر را بررسی می‌کند. اگر شرایط برای حمله بدافزاری برقرار باشد، جاوااسکریپت کد مخرب را درون سایت تزریق می‌کند. در ادامه بدافزار کاربر را به دامنه جدیدی منتقل می‌کند. پس از آن، یک تبلیغ به صورت pop-up باز می‌شود که اطلاعات فردی را از کاربر درخواست می‌کند.

به گفته  Media Trustهدف از حمله بدافزاری توسط این بدافزار که به سرعت در جهان در حال گسترش است، جمع‌آوری اطلاعات کاربران است.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر