;
coinex

مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6 : کدام گوشی پرچمدار اقتصادی بهتر است؟

شیائومی چند روز پیش از گوشی پرچمدار می 8 (Mi 8) خود رونمایی کرد. در این نوشتار به مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6 پرداخته‌ایم.

با ورود می 8 می‌توان گفت که تقریبا همه گوشی‌های پرچمدار مهم چینی در سال 2018 معرفی شده‌اند، از این رو سوالی که باقی می‌ماند این است که کدام یک از این گوشی‌های پیشرفته ارزش خرید دارند. از آنجایی که هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) گران‌ترین گوشی پرچمدار چینی محسوب می‌شود می‌توان گفت که مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6 (OnePlus 6) به دلیل اقتصادی‌تر بودن قیمت این دو محصول عقلانی‌تر است. منابع خبری گفته‌اند که این دو گوشی هوشمند در کنار هواوی پی 20 پرو بهترین گوشی‌های پیشرفته چینی موجود در بازار هستند. در این مطلب مشخصات این دو گوشی زیبا را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم تا این ادعا را ثابت کنیم. با تکراتو همراه باشید.

مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6

طراحی

یک گوشی پرچمدار باید طراحی زیبایی داشته باشد به همین دلیل شیائومی و وان پلاس زمان زیادی را برای طراحی گوشی‌های پرچمدار خود گذاشته‌اند. هر دو گوشی از پنل شیشه‌ای پشتی و نمایشگر ناچ دار بهره می‌برند. استفاده از ناچ در ساخت این دو محصول باعث شده است که حاشیه موجود در بالای نمایشگر هر دو گوشی تا حد ممکن باریک شود. شیائومی در ساخت می 6 از یک قاب ساخته شده از فولاد ضد زنگ استفاده کرده بود اما در ساخت گوشی جدیدش از یک قاب آلومینیومی سری 7000 بهره برده است. در مقابل وان پلاس 6 از یک بدنه مقاوم سازی شده در برابر نفوذ قطرات آب بهره می‌برد. این گوشی هوشمند همچنین فاقد استاندارد IP است. می‌توان گفت که در مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6 هیچ یک از این دو محصول از نظر سبک طراحی نسبت به دیگری برتری ندارد به همین دلیل در این زمینه سلیقه کاربر تعیین کننده گوشی برنده است.

مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6

نمایشگر

دو گوشی فوق از نظر نمایشگر هم تقریبا به یکدیگر شبیه هستند. هر دو محصول از صفحه نمایش AMOLED ناچ دار فول اچ دی پلاس بهره می‌برند اما باید در نظر داشت که توانایی پشتیبانی قابلیت HDR10، نسبت کنتراست 60000:1 و حداکثر میزان روشنایی 600 نیت از ویژگی‌هایی هستند که نمایشگر شیائومی می 8 را نسبت به نمایشگر وان پلاس 6 برجسته‌تر جلوه می‌دهند. البته بد نیست بدانید که نمایشگر وان پلاس 6 به اندازه 0.07 اینچ از نمایشگر 6.21 اینچی محصول جدید شیائومی بزرگ‌تر است و ناچ کوچک‌تری نیز دارد. ناچ صفحه نمایش شیائومی می 8 به دلیل قرار داشتن سنسورهای مادون قرمز در این قسمت بزرگ‌تر از ناچ صفحه نمایش وان پلاس 6 است. این سنسور قابلیت تشخیص چهره 3 بعدی را در اختیار کاربران محصول جدید شیائومی می‌گذارد در حالی که وان پلاس 6 چنین قابلیتی ندارد.

سخت افزار و نرم افزار

هر دو محصول از پردازشگر 2.8 GHz هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 845 بهره می‌برند و توسط یک حافظه داخلی 256 گیگابایتی پشتیبانی می‌شوند اما تنها محصول وان پلاس با این حافظه داخلی توسط یک رم 8 گیگابایتی پشتیبانی می‌شود (مدل 256 گیگابایتی می 8 با یک رم 6 گیگابایتی عرضه شده است). انتظار داشتیم که محصول وان پلاس به دلیل داشتن رم قوی‌تر در هنگام اجرای کارهای چند قسمتی عملکرد بهتری داشته باشد و علاوه بر این به دلیل داشتن یک رابط کاربری بهتر هم عملکرد کلی روان‌تری را ارائه کند اما شیائومی می 8 توانست به دلیل داشتن رابط کاربری MIUI 10 و بیشتر بودن ویژگی‌ها و قابلیت‌های تنظیمی این پوسته نرم‌افزاری کارایی بهتری را ارائه کند. در مجموع می‌توان گفت که در مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6 کاربری که می‌خواهد ویژگی‌های بیشتری را در اختیار داشته باشد باید محصول شیائومی و کاربری که می‌خواهد عملکرد کلی قوی‌تری را در اختیار داشته باشد باید محصول وان پلاس را انتخاب کند.

مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6

دوربین

هنوز فرصت عکاسی با شیائومی می 8 پیش نیامده است با این حال می‌توان در مورد عملکرد دوربین این گوشی هوشمند تا حدی قضاوت کرد. وان پلاس 6 دوربین قوی‌تری دارد. این گوشی هوشمند از یک دوربین دوگانه با سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی و دیافراگم‌های f/1.7 بهره می‌برد و می تواند قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر را نیز تنها برای ضبط کردن فیلم‌های 4K ارائه کند در حالی که می 8 شیائومی به یک دوربین دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی و دیافراگم‌های f/1.8 و f/2.4 مجهز شده است.

چند وقت پیش یک منبع خبری اعلام کرد که کیفیت عکس وان پلاس 6 از کیفیت عکس می ‌میکس 2 اس (Mi Mix 2S) شیائومی کمی بهتر است اما پس از مدتی شیائومی گفت که گوشی پرچمدار جدیدش از این لحاظ نسبت به می میکس 2 اس عملکرد بهتری را ارائه می‌کند؛ باید به این نکته اشاره کرد که سایت دکسومارک (DxOMark) هم اخیرا می 8 را به عنوان یکی از 5 گوشی برتر عکاسی جهان معرفی کرده است به همین دلیل می‌توان گفت که تعیین یک برنده از نظر کارایی دوربین از طریق مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6 چندان ساده نیست اگرچه که هر دو گوشی قابلیت‌های بسیار خوبی در زمینه عکاسی دارند و شما را دلسرد نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید: دوربین شیائومی می ۸ بهتر از دوربین گلکسی اس ۹ پلاس


باتری

باتری‌های به کار رفته در این دو گوشی اندازه بسیار بزرگی ندارند و تنها می‌توانند به مدت یک روز فرامین شما را انجام دهند. ظرفیت باتری هر دو محصول نیز تقریبا یکسان است.  می 8 از یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی و وان پلاس 6 از یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. از آنجایی که هر دو گوشی به نمایشگر AMOLED و سخت افزارهای تقریبا یکسانی مجهز شده‌اند، بعید است که تفاوت بسیار زیادی بین مدت زمان عملکرد باتری این دو محصول وجود داشته باشد. هر دو باتری توانایی پشتیبانی فناوری شارژ سریع را نیز دارند.

مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6

قیمت

می 8 به تازگی در چین عرضه شده است به همین دلیل نمی‌توان در مورد قیمت جهانی این محصول مطلبی را بیان کرد. این گوشی هوشمند در چین با قیمت 421 دلار خرید و فروش می‌شود در حالی که وان پلاس 6 در همین نقطه از جهان با قیمت 500 دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد از این رو می‌توان گفت که در مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6 ، محصول شیائومی از نظر قیمت و ارزش بهای پرداختی برنده است و دلیلی برای پرداخت 80 دلار بیشتر برای خریدن وان پلاس 6 وجود ندارد.

مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6 : کدام یک را انتخاب کنیم؟

در ادامه به شرح نقاط قوت و ضعف هر محصول و ارائه مشخصات کامل آن‌ها پرداخته‌ایم:

شیائومی می 8

نقاط قوت:

  • قابلیت تشخیص چهره مجهز به فناوری مادون قرمز
  • دوربین‌های منحصربفرد
  • نمایشگر AMOLED
  • عملکرد خوب

نقاط ضعف:

  • نداشتن پورت کارت حافظه میکرو SD

وان پلاس 6

نقاط قوت:

  • بدنه مقاوم سازی شده در برابر قطرات آب
  • نمایشگر کارآمد
  • عملکرد خوب دوربین
  • سخت افزارهای مناسب

نقاط ضعف:

  • نداشتن پورت کارت حافظه میکرو SD
مقایسه مشخصات شیائومی می 8 با وان پلاس 6
  شیائومی می 8 وان پلاس 6
ابعاد 154.9 در 74.8 در 7.6 میلی‌متر 155.7 در 75.4 در 7.8 میلی‌متر
وزن 175 گرم 177 گرم
نمایشگر 6.21 اینچی 1080 در 2248 پیکسلی فول اچ دی پلاس سوپر AMOLED با نسبت تصویر 19 به 9 6.28 اینچی 1080 در 2280 پیکسلی فول اچ دی پلاس اوپتیک AMOLED با نسبت تصویر 19 به 9
پردازشگر هشت هسته‌ای 2.8 GHz کوالکام اسنپدراگون 845 هشت هسته‌ای 2.8 GHz کوالکام اسنپدراگون 845
ظرفیت‌های حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت 64، 128 و 256 گیگابایت
ظرفیت‌های رم 6 گیگابایت 6 و 8 گیگابایت
سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری MIUI 10 اندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری Oxygen OS
قابلیت‌های اتصالی وای فای 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث 5 و جی پی اس وای فای 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث 5 و جی پی اس
دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی، دیافراگم‌های f/1.8 و  f/2.4 و قابلیت تثبیت سازی نوری تصاویر دوگانه با سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی، دیافراگم‌های f/1.7 و قابلیت تثبیت سازی نوری تصاویر
دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع 4 کوالکام 3300 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع 5 ولتی / 4 آمپری (دش چارج)
توانایی پشتیبانی دو سیمکارت دارد دارد

 

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر