;
coinex

شناسایی چالش های بزرگ اینترنت ؛ تفکیک مزایا و معایب

بخش تحقیق و آموزش چندرسانه‌ای دانشگاه آکسفورد به بررسی چالش های بزرگ اینترنت پرداخته است. این بخش به علوم اجتماعی اینترنت اختصاص دارد.

به گزارش تکراتو، صاحبنظران و رسانه‌ها هر روز در مورد چالش های بزرگ اینترنت سخن می گویند و نقش مثبت و منفی اینترنت اعلام و بررسی می شود؛ نقش مثبت آن در توسعه اقتصادی و نقش منفی آن در توسعه فرهنگی. همچنین در راستای بهبود آثار مثبت و کاهش پیامدهای منفی اینترنت نظرات و پیشنهادات فراوانی ارایه می‌گردد.


بیشتر بخوانید: بررسی بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل توسط ایرانیان در سال ۹۶


اینترنت در بعد اقتصادی به تجارت الکترونیک، در بعد سیاسی به کاهش اقتدار دولت‌ها، در بعد اجتماعی به کاهش هزینه‌های حمل و نقل و در بعد فرهنگی تسلط زبان انگلیسی را در پی داشته است. البته نقش اینترنت بر امنیت ملی جوامع و روابط خانواده ها نیز غیرقابل انکار است. اینترنت در خانواده‌های مختلف کارکردهای مختلفی از جمله احیاءکنندگی، بهبودبخشی، تخریبی و نابودکنندگی داشته است.

بررسی چالش های بزرگ اینترنت

تحقیقاتی مختلف در این زمینه صورت گرفته و چالش‌های بزرگی که در حال حاضر در اینترنت وجود دارند مورد بررسی قرار گرفته اند. در مورد چالش های بزرگ اینترنت می توان موارد زیر را بیان نمود. با تکراتو همراه باشید.

  • مسائل اخلاقی

اینترنت شامل آموزش های خوب و بد است و تزریق آن به کاربران اینترنت راحت است.

  • حقوق بشر و تکنولوژی

چالش بزرگ دیگر، در نظر گرفتن حقوق مردم و آزادی صریح در اینترنت و طراحی یک جامعه درست در آینده است.

  • فیلترهای دولتی

دولت ها تصمیم می‌گیرند تا بعضی موارد در اینترنت فیلتر شود و لازم است که مردم هم انگیزه‌های این تصمیمات را درک کنند.

کارشناسان اعتقاد دارند که دسترسی به اینترنت و موضوعات آن به راحتی امکان پذیر است و این امر باعث شده تا گرایش به اینترنت و فضای مجازی در میان کاربران افزایش یابد. البته این موضوع خود آسیب هایی به همراه داشته که از جمله می توان به گسستگی بین نسلی اشاره کرد که متاسفانه بین خانواده‌ها و فرزندان ایجاد شده و باعث گشته تا آنها از درک متقابل یکدیگر عاجز شوند.

در این بین برای کاهش و رفع مشکلات موجود اولین و بنیادی‌ترین قدم، افزایش سواد رسانه‌ای مربیان و والدین است.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر