;
coinex

رمزگذاری روی دسکتاپ روش جدید باج‌گیران سایبری

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای، رمزگذاری روی دسکتاپ را روش جدید باج گیرهای سایبری عنوان کرد.

به گزارش تکراتو، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای با مشاهده و رصد فضای سایبری در روزهای اخیر، از شروع روش های جدید باج‌گیری سایبری خبر داده است. این مرکز اعلام کرد که این باج افزارها CryptConsole-2018  و ShinoLocker نام دارند.

رمزگذاری روی دسکتاپ روش جدید باج گیری

این مرکز در تحلیل فنی باج افزار  CryptConsole-2018 که به نام CryptConsole-Sequre نیز شناخته می‌شود، اعلام کرد که براساس بررسی‌هایی که انجام داده اند مشخص شده که فعالیت این باج‌افزار در نیمه‌ دوم ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی شروع شده و بیشتر بر روی کاربران انگلیسی زبان تمرکز دارد.

این باج‌افزار پس از نفوذ به سیستم قربانی، به جای اجرای مستقیم یک پردازه، یک کد رمزگذاری شده به زبان C را کامپایل می‌کند و آن را به طور مستقیم در حافظه اجرا می کند.

این مرکز همچنین از شروع فعالیت نمونه‌ جدیدی از خانواده‌ باج‌افزار ShinoLocker نیز خبر داد. فعالیت این باج افزار نیز از اوایل ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی شروع شده و به نظر می رسد باج‌افزار ShinoLocker برای اهداف آموزشی توسعه داده شده باشد. این باج افزار تنها فایل‌هایی که روی Desktop  وجود دارند را رمزگذاری می‌کند.

جزئیات بیشتر در مورد چگونگی باج گیری این بدافزارها، در سایت مرکز ماهر در دسترس است.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر