;
coinex

جلوگیری از مزاحمت های تلفنی در IOS 12 ؛ بررسی ویژگی هایی جدید

اپل در شب رونمایی از iOS 12 در مورد قابلیت‌های مهم آن سخن گفت. یکی از این قابلیت های خاص، جلوگیری از مزاحمت های تلفنی در IOS 12 است.

به گزارش تکراتو، تعدادی از خصوصیت‌های جدید IOS12 ساعاتی پس از برگزاری WWDC در وبسایت توسعه‌دهندگان اپل رونمایی شدند. یکی از این خصوصیات جلوگیری از مزاحمت های تلفنی در IOS 12  است.


بیشتر بخوانید: بهترین ویژگی‌های iOS 12 که در کنفرانس WWDC 2018 حرفی از آن‌ها زده نشد


جلوگیری از مزاحمت های تلفنی در IOS 12

اپل در iOS 12 امکانی فراهم کرده که کاربران بتوانند تماس‌ها و پیام‌های مزاحمت‌آمیز را از طریق اپلیکیشن‌های شخص ثالث مسدود کنند. برای استفاده از قابلیت جلوگیری از مزاحمت های تلفنی در IOS 12 روش کار بدین شکل است که توسعه‌دهنده می تواند با ساخت یک افزونه برای اپلیکیشن خود، گزینه‌ای تحت عنوان Unwanted Communications  را به تنظیمات آی او اس بیفزاید. در ادامه کاربر با فعالسازی این گزینه می‌تواند از درون اپلیکیشن به مدیریت تماس‌های آزاردهنده بپردازد.

در صورت فعال شدن Unwanted Communications  ، می توان با سوایپ به چپ روی تماس‌هایی که در تب Recents  ذخیره شده‌اند گزینه جدیدی تحت عنوان Report را مشاهده کرد. با فشردن این دکمه شماره  به بلک‌لیست سیستم عامل فرستاده می شود.

این روش برای پیام‌های آی‌مسیج هم به این صورت است. بالای هر پیام گزینه‌ای برای گزارش ظاهر می‌شود که با فشردن آن می‌توان شماره شخص فرستنده را در بلک‌لیست سیستم عامل ذخیره نمود. برای دسترسی به بلک‌لیست هم کافیست وارد بخش Settings شد و به دنبال فهرست Blocked Contacts  گشت.

رگولاتوری ارتباطات کشور هندوستان یکی از نخستین نهادهایی بوده که امکان گزارش پیام‌ها و تماس‌های مزاحمت‌آمیز را از اپل درخواست کرده بود. شکی نیست که هندی‌ها از ارائه قابلیت جلوگیری از مزاحمت های تلفنی در IOS 12 بسیار خوشحالند زیرا در هندوستان هر فرد در روز به طور متوسط بین 5 تا 10 پیام اسپم دریافت می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: Phonearena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر