;
coinex

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال؛ داستان دو گوشی متفاوت

در این متن به مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گوشی پرچمدار گوگل پیکسل 2 ایکسل ال می‌پردازیم. آیا پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی می‌تواند با بهترین گوشی مجهز به خالص‌ترین اندروید رقابت کند؟ با تکراتو همراه شوید:

گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس (HTC U12 Plus) با هدف رقابت با گوشی‌های پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9)، ال جی جی 7 تین کیو (LG G7 ThinQ) و گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL) رسما معرفی شد. این گوشی هوشمند از جدیدترین تراشه‌ی کوالکام برخوردار شده است و از تنظیمات دوربین دوگانه در هر دو پنل خود بهره می‌برد.

اما با توجه به تعداد بیشمار گوشی‌‌های اندرویدی در بازار، عملکرد اچ تی سی یو 12 پلاس در برابر بهترین گوشی مجهز به خالص‌ترین نسخه‌ی اندروید چگونه خواهد بود؟ با مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال، پاسخ این سوال را پیدا می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس با دوربین هواوی پی ۲۰ پرو [تماشا کنید]


مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال عملکرد، عمر باتری و شارژ

عملکرد، عمر باتری و شارژ

اچ تی سی یو 12 پلاس و گوگل پیکسل 2 ایکس ال، هر دو گوشی‌های پرچمدار هستند، اما این بدان معنا نیست که مشخصات و ویژگی‌های یکسانی دارند. پیکسل 2 ایکس ال در سال 2017 رونمایی شده و به همین دلیل نیز از تراشه‌ی نسل قبلی کوالکام،‌ یعنی اسنپدراگون 835 و رم 4 گیگابایتی برخوردار شده است. این در حالیست که پرچمدار 2018 کمپانی اچ‌تی‌سی، از سیستم روی تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 845 و رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد. بنابراین می‌توان گفت که گوگل پیکسل 2 ایکس ال هنوز هم برای بسیاری از کاربران کارایی بالایی دارد، اما عملکرد اچ تی سی یو 12 پلاس، کمی سریع‌تر است. البته این تفاوت در سرعت عملکرد، چندان هم قابل لمس نخواهد بود؛ چراکه گوشی پیکسل به اندروید خالص مجهز شده که در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی، اجرای سریع‌تری دارد.

هر دو گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس و گوگل پیکسل 2 ایکس ال در دو نسخه‌ی حافظه‌ی 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شوند. اما گوشی اچ‌تی‌سی از نصب میکرو اس دی کارت پشتیبانی می‌کند که کابر با استفاده از آن می‌تواند حافظه‌ی بیشتری را در اختیار داشته باشد.

این دو گوشی پرچمدار از نظر ظرفیت باتری، به هم شباهت دارند. اچ تی سی یو 12 پلاس از باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار شده است و پیکسل 2 ایکس ال نیز از باتری 3520 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. هر دو گوشی از شارژ سریع کوالکام، یعنی Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با پرچمدار گوگل در این بخش نشان می‌دهد که سخت‌افزارهای جدیدتر اچ‌تی‌سی و امکان حافظه‌ی بیشتر، برگ برنده را در اختیار این گوشی قرار داده‌اند.

برنده: اچ تی سی یو 12 پلاس

گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس از یک بدنه‌ی شیشه‌ای برخوردار شده و در تنوع رنگی محدودی به فروش می‌رسد.

طراحی و مقاومت

این دو گوشی از لحاظ طراحی هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس از یک بدنه‌ی شیشه‌ای برخوردار شده و در تنوع رنگی محدودی به فروش می‌رسد. پنل پشتی این موبایل همچنین به ماژول دوربین دوگانه و اسکنر اثر انگشت مجهز شده است. سنسور اثر انگشت در گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیز در پنل پشتی این موبایل قرار دارد،‌ اما به ماژول دوربین دوگانه مجهز نیست و تنها بخشی از این پنل،‌ از شیشه ساخته شده است.

اما شباهت‌ها در پنل جلویی بیشتر می‌شوند. گوشه‌ها در پنل اصلی گوشی گوگل، کمی خمیدگی دارد و حاشیه‌ها در لبه‌ی بالایی و پایینی، تقریبا کمی قطور هستند؛ در حالیکه بسیاری از پرچمداران 2018، از چنین سبک طراحی برخوردار نیستند. اما پرچمدار اچ تی سی یو 12 پلاس، در نمای اصلی با حاشیه‌ی تقریبا زیادی همراه است.

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال از لحاظ مقاومت، نشان می‌دهد که ضعف‌هایی در این قسمت از هر دو گوشی وجود دارد. پرچمدار اچ‌تی‌سی از استاندارد IP68 برخوردار شده که از دستگاه به مدت 30 دقیقه در آبی به عمق 1.5 متر محافظت می‌کند. پیکسل 2 ایکس ال نیز با استاندارد IP67 همراه است که تا عمق 1 متری از دستگاه محافظت می‌کند. با اینحال، پنل شیشه‌ای پشتی در اچ تی سی یو 12 پلاس باعث شده تا در برابر سقوط آسیب‌پذیر باشد و احتمال شکستن آن وجود دارد.

برنده: مساوی


بیشتر بخوانید: مقایسه اچ تی سی یو ۱۲ پلاس با گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ؛ تقابل دو پرچمدار بزرگ


هر دو گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس و گوگل پیکسل 2 ایکس ال از صفحه نمایش 6 اینچی و رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل برخوردار هستند.

صفحه نمایش

هر دو گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس و گوگل پیکسل 2 ایکس ال از صفحه نمایش 6 اینچی و رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل برخوردار هستند. البته نوع پنل نمایشگر آنها متفاوت است. پرچمدار اچ‌تی‌سی از پنل نمایشگر سوپر ال‌سی‌در برخوردار شده، اما گوگل پیکسل 2 ایکس ال به صفحه نمایش پی اولد مجهز است؛ این پنل نمایشگر می‌تواند رنگ مشکی را عمیق‌تر نشان دهد، علاوه بر اینکه رنگ‌ها را روشن‌تر به نمایش می‌گذارد. بنابراین، برنده‌ی این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با پرچمدار 2017 گوگل، گوشی پیکسل 2 ایکس ال خواهد بود.

برنده: گوگل پیکسل 2 ایکس ال

جالب‌ترین ویژگی گوشی یو 12 پلاس، ماژول دوربین دوگانه‌ای است که در هر دو پنل اصلی این موبایل قرار دارد.

دوربین

جالب‌ترین ویژگی گوشی یو 12 پلاس، ماژول دوربین دوگانه‌ای است که در هر دو پنل اصلی این موبایل قرار دارد. در پنل پشتی این گوشی هوشمند، یک لنز 12 مگاپیکسلی زاویه‌ باز با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته که همراه با لنز 16 مگاپیکسلی تله‌فوتو و دیافراگم f/2.6،‌ تظیمات دوربین اصلی دوگانه را تشکیل می‌دهد.

البته دوربین گوشی پرچمدار گوگل نیز بسیار قدرتمند است. کمپانی گوگل در طراحی این موبایل از توانایی‌های هوش مصنوعی استفاده کرده تا قابلیت‌هایی که معمولا در دوربین‌های دوگانه وجود دارد را در اختیار کاربران خود قرار دهد. بسیاری معتقد هستند که گوگل پیکسل 2 ایکس ال یکی از بهترین دوربین‌ها را در اختیار دارد. این موبایل از دوربین 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد.

در نمای اصلی گوشی پرچمدار اچ تی سی یو 12 پلاس نیز یک دوربین سلفی دوگانه تعبیه شده است. دو لنز 8 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از عکاسی پرتره در نمای اصلی این گوشی قرار دارند. دوربین سلفی پیکسل 2 ایکس ال نیز 8 مگاپیکسلی است.

در این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با پرچمدار گوگل نمی‌توان نظر نهایی را صادر کرد؛ چراکه این دستگاه هنوز در بازارها عرضه نشده و عملکرد واقعی دوربین آن مشخص نیست.

برنده: مساوی

هر دو گوشی پرچمدار در حال حاضر به اندروید 8.0 اوریو مجهز هستند و به محض انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید پی، آپدیت آن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

نرم‌افزار و آپدیت

هر دو گوشی پرچمدار در حال حاضر به اندروید 8.0 اوریو مجهز هستند و به محض انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید پی، آپدیت آن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. اما اگر از نقطه‌نظر آپدیت‌ها بررسی کنیم، باید بگوییم که گوشی‌های گوگل، همیشه زودتر از سایر گوشی‌ها به آپدیت‌های نرم‌افزاری مجهز می‌شوند.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه، گوگل پیکسل 2 ایکس ال به نسخه‌ی خالص اندروید مجهز شده است؛ این در حالیست که اچ‌تی‌سی، تغییراتی را در نسخه‌ی اندروید ایجاد می‌کند. این تغییرات در قابل رابط کاربری Sense UI راه‌اندازی می‌شوند که از ویژگی‌هایی مثل دستیار صوتی آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند.

اهمیت آپدیت‌ها در این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس باعث شده تا برگ برنده را به گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال دهیم.

برنده: گوگل پیکسل 2 ایکس ال


بیشتر بخوانید: ویژگی‌های جدید اچ تی سی یو ۱۲ پلاس در یک نگاه


گوشی یو 12 پلاس با ویژگی‌ منحصر‌به‌فرد اج (Edge Sense) سنس همراه است که به کاربر اجازه می‌دهد با فشار دادن لبه‌های حساس موبایل، عملکردهای مورد نظر خود را روی دستگاه اجرا کند.

ویژگی‌ها

گوشی یو 12 پلاس با ویژگی‌ منحصر‌به‌فرد اج (Edge Sense) سنس همراه است که به کاربر اجازه می‌دهد با فشار دادن لبه‌های حساس موبایل، عملکردهای مورد نظر خود را روی دستگاه اجرا کند. می‌توان با استفاده از این قابلیت، برنامه‌هایی مثل دستیار هوشمند گوگل اسیستنت را اجرا کرد یا اینکه عکس‌هایی را به ثبت رساند. اچ‌تی‌سی در طراحی گوشی جدید خود، این ویژگی را به مرحله‌ی جدیدی ارتقا داده است که کاربر می‌تواند با دوبار ضربه زدن به لبه‌ها، ویژگی مورد نظر را فعال کند. خوشبختانه این ویژگی با قابلیت شخصی‌‌سازی همراه است؛ به بیان دیگر، کاربر می‌تواند هر برنامه‌ یا اپلیکیشن مورد نظر را به گونه‌ای تنظیم کند که با فشار دادن لبه‌ها، فعال شود.

گوشی پرچمدار اچ تی سی یو 12 پلاس همچنین به اسپیکرهای بوم ساوند (BoomSound) مجهز شده که کیفیت صدای استریو را از طریق اسپیکرهای پایینی و قسمت گوشی، ارائه می‌کند.

گوشی گوگل نیز علاوه بر اندروید خالص، به ویژگی‌های خوبی مجهز شده است. البته این ویژگی‌ها در گوشی‌هایی به غیر از گوگل پیکسل نیز وجود دارند. برای مثال می‌توان به گوگل لنز (Google Lens) اشاره کرد که ویژگی تشخیص هوشمند تصویر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برنده: اچ تی سی یو 12 پلاس

قیمت

هر دو گوشیی اچ تی سی یو 12 پلاس و گوگل پیکسل 2 ایکس ال در بازار گوشی‌‌های پرچمدار رقابت می‌کنند، اما با قیمت یکسانی عرضه نمی‌شوند. پرچمدار گوگل با قیمت اولیه‌ی 850 دلار به فروش می‌رسد؛ این در حالیست که اچ‌تی‌سی، قیمت 800 دلاری را برای مدل مجهز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی در نظر گرفته است. برای خرید مدل حافظه‌ی 128 گیگابایتی گوشی پیکسل 2 ایکس ال باید قیمتی معادل 950 دلار را پرداخت کنید؛ اما یو 12 پلاس با حافظه‌ی 128 گیگابایتی، با قیمت 850 دلار در دسترس قرار می‌گیرد.

برنده‌ی نهایی در مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال

با وجود رقابت نزدیکی که میان این دو گوشی قدرتمند وجود دارد، برنده‌ی نهایی این رقابت، پرچمدار یو 12 پلاس است. این گوشی هوشمند از مشخصات جدید و ویژگی‌های بهینه برخوردار شده، اما عملکرد صفحه نمایش پیکسل 2 ایکس ال، بهتر است. با تمام این اوصاف، کدام‌یک از این دو گزینه، ارزش خرید را دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی با عملکرد اجرایی خوب هستید،‌ پیشنهاد می‌کنیم گوشی یو 12 پلاس را خریداری کنید. اما اگر به اندروید خالص و تجربه‌ی نرم‌افزاری اهمیت می‌دهید، گوگل پیکسل 2 ایکس ال را پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر اینکه،‌ نرم‌افزارهای موبایل پیکسل 2 ایکس ال،‌ هنوز هم در دسته‌ی بهترین‌ها قرار دارند.

جدول مشخصات

مقایسه اچ تی سی یو 12 پلاس با گوگل پیکسل 2 ایکس ال

مشخصات اچ تی سی یو 12 پلاس  گوگل پیکسل 2 ایکس ال
ابعاد 156.6 در 73.9 در 8.7 میلی‌متر (6.17 در 2.91 در 0.31 اینچ) 157.9 در 76.7 در 7.9 میلی‌متر (6.22 در 3.02 در 0.31 اینچ)
وزن 188 گرم 175 گرم
اندازه نمایشگر 6 اینچ 6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 2880 در 1440 پیکسل 2880 در 1440 پیکسل
سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو اندروید 8.0 اوریو
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت 64 گیگابایت، 128 گیگابایت
میکرو اس دی کارت دارد ندارد
خدمات پرداخت دارد دارد
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 845 کوالکام اسنپدراگون 835
رم 6 گیگابایت 4 گیگابایت
دوربین دوگانه‌ی اصلی 12 و 16 مگاپیکسلی؛ دوربین سلفی دوگانه‌ با دولنز 8 مگاپیکسلی  تک لنزی 12.2 مگاپیکسل؛ دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
ویدیو 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه. 1080 با سرعت 240 فریم در ثانیه 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه. 1080 با سرعت 120 فریم در ثانیه. 720 با سرعت 240 فریم در ثانیه
نسخه‌ی بلوتوث 5.0 5.0
پورت‌ها یو اس بی نوع سی یو اس بی نوع سی
سنور اثرانگشت دارد دارد
مقاومت در برابر آب IP68 IP67
باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 3.0 (پشتیانی از نسخه‌ی 4.0 با شارژر مخصوص امکان‌پذیر است) 3520 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع Fast Charging
تنوع رنگی آبی شفاف، مشکی سرامیکی و قرمز آتشین مشکی تک رنگ، پنل پشتی با دو رنگ مشکی و سفید
قیمت اولیه‌ی 800 دلار اولیه‌ی 849 دلار

 

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر