;
coinex

جریمه یاهو توسط انگلیس تا 250 هزار پوند؛ هک شدن صدها میلیون حساب یاهو

علت جریمه یاهو توسط انگلیس مربوط به همان مشکل هک شدن صدها میلیون حساب کاربری کاربران در سال ۲۰۱۴ است که یاهو هنوز با آن درگیر است.

به گزارش تکراتو، کمیسیونر اداره اطلاعات انگلیس به تازگی اعلام کرده که نمایندگی شرکت یاهو در این کشور موظف به پرداخت جریمه ای ۲۵۰ هزار پوندی ( در حدود ۳۳۴۳۰۰ دلار)، بر اساس قانون حفاظت از اطلاعات کشور انگلیس شده است. علت این جریمه هک صدها میلیون حساب یاهو اعلام شده است.

جریمه یاهو توسط انگلیس تا 250 هزار پوند

بر اساس قانون حفاظت از اطلاعات کاربران یاهو اقدامات مناسب و کافی را به منظور حفاظت از داده های ۵۱۵۱۲۱ کاربر انگلیسی خود انجام نداده است و به همین علت ایمیل های آنها در سال ۲۰۱۴ توسط هکرها هک شده است.

یاهو در این واکنش اعلام کرده که در برابر این حکم تقاضای فرجام خواهی دارد و تلاش می کند آن را نقض کند. این شرکت ادعا کرده که اقدامات لازم برای ایمن سازی خدمات ایمیل خود را انجام داده است. پیش از این هم آمریکا یاهو را به همین علت ۳۵ میلیون دلار جریمه کرده بود. تعداد کاربرانی که ایمیل های یاهوی آنها هک شده بالغ بر ۵۰۰ میلیون نفر برآورد شده اند.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر