;
coinex

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6؛ مقایسه دو نسل از گوشی‌های سری G

در این متن به مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6 می‌پردازیم تا عملکرد دو گوشی از نسل G کمپانی ال‌جی را از نگاه نزدیک‌تر بررسی کنیم. با تکراتو همراه شوید.

کمپانی ال‌جی به‌تازگی از گوشی جی 7 تین کیو (LG G7 ThinQ) رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند به عنوان جدیدترین دستگاه از سری G،‌ با تغییرات زیادی همراه شده که از میان‌ آنها می‌توان به تغییرات ظاهری و آپگریدهای جدید اشاره کرد. نسل قبلی این موبایل با نام ال جی جی 6 (LG G6) معرفی و عرضه شده بود. اما این دو گوشی چه عملکردی در مقابل هم خواهند داشت؟ در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6، پاسخ این پرسش را پیدا می‌کنیم. علاوه بر این، به شما کمک می‌کنیم که انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه جدول مشخصات کامل‌ گوشی‌های ال جی جی 7 تین کیو و ال جی جی 6 را مشاهده خواهید کرد.

جدول مشخصات

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6
مشخصات ال جی جی 7 تین کیو ال جی جی 6
ابعاد 153.2 در 71.9 در 7.9 میلی‌متر (6.03 در 2.83 در 0.31 اینچ) 148.9 در 71.9 در 7.9 میلی‌متر (5.86 در 2.83 در 0.31 اینچ)
وزن 162 گرم 163 گرم
اندازه نمایشگر 6.1 اینچ IPS LCD 5.7 اینچ IPS LCD
رزولوشن صفحه نمایش 3120 در 1440 پیکسل با تراکم 564 پیکسل در هر اینچ 2880 در 1440 پیکسل با تراکم 564 پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو اندروید 7.0 نوقا
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت 32 گیگابایت، 64 گیگابایت، 128 گیگابایت
میکرو اس دی کارت دارد. قابلیت افزایش تا 2 ترابایت دارد. قابلیت افزایش تا 400 گیگابایت
خدمات پرداخت اندروید پی اندروید پی
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 845 کوالکام اسنپدراگون 821
رم 4 گیگابایت، 6 گیگابایت 4 گیگابایت
دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی با ثبت اپتیکال تصویر (OIS). لنز ثانویه 16 مگاپیکسل زاویه باز. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل دوگانه 13 مگاپیکسل با ثبت اپتیکال تصویر (OIS). لنز ثانویه 13 مگاپیکسلی زاویه باز. دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
ویدیو کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه. 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه. 720 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه. 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه. 720 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه
نسخه‌ی بلوتوث 5.0 4.2
پورت‌ها جک هدفون 3.5 میلی‌متری. یو‌اس‌بی نوع سی جک هدفون 3.5 میلی‌متری. یو‌اس‌بی نوع سی
سنور اثرانگشت دارد دارد
مقاومت در برابر آب IP68 IP68
باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ وایرلس Qi 3300 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ وایرلس Qi
تنوع رنگی مشکی، ‌خاکستری، آبی، قرمز مشکی، پلاتینیوم یخی، طلایی، آبی، سفید، قرمز، آبی مراکشی، بنفش‌
قیمت 750 دلار 650 دلار

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6 عملکرد، عمر باتری و شارژ

عملکرد، عمر باتری و شارژ

گوشی پرچمدار 2018 کمپانی ال‌جی، یعنی جی 7 تین کیو از سیستم روی تراشه‌ی اسنپدراگون 845 برخوردار شده است. این جدیدترین تراشه‌ی پرچمدار کمپانی کوالکام به شمار می‌رود که در حال حاضر، تامین قدرت بسیاری از گوشی‌های پرچمدار بازار از جمله گلکسی اس 9، اس 9 پلاس و اچ تی سی یو 12 پلاس را به عهده دارد. اما گوشی ال جی جی 6 به تراشه‌ی اسنپدراگون 821 مجهز است. به همین دلیل، سرعت اجرایی گوشی ال جی جی 7 تین کیو، بسیار بالاتر از جی 6 بوده و همچنین قدرت بیشتری دارد. هر دو گوشی به رم 4 گیگابایتی مجهز هستند؛ البته گوشی جدیدتر ال‌جی در یک نسخه‌ی مجهز به رم 6 گیگابایتی نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6 از لحاظ باتری، ویژگی‌ جالبی را آشکار می‌کند. گوشی قدیمی‌تر جی 6 از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است؛ این در حالیست که جی 7 تین کیو از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. در بررسی‌های ال جی جی 6 مشخص شد که باتری این موبایل، عمر ضعیفی دارد که البته این وضعیت با یک آپدیت نرم‌افزاری، بهبود پیدا کرد.

این غول فناوری کره‌ای اعلام کرده است که مصرف صفحه نمایش گوشی جدیدتر را در مقایسه با جی 6، به اندازه‌ی 30 درصد کاهش داده است،‌ علاوه بر اینکه پردازنده‌ی جدیدتر، مصرف بهینه‌تری دارد. با این اوصاف‌، باتری کوچک‌تر جی 7 تین کیو در عمل، تفاوت زیادی با باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی جی 6 ندارد و شاید حتی عمر بالاتری داشته باشد.

ال جی جی 6 از نسخه‌ی دوم تکنولوژی شارژ سریع کوالکام، یعنی Quick Charge 2.0 پشتیبانی می‌کند. اما مدل جدیدتر جی 7 تین کیو از نسخه‌ی 3.0 و 4.0 این تکنولوژی برخوردار است. ال‌جی مدعی شده که این تکنولوژی جدید می‌تواند در عرض 15 دقیقه،‌ مصرفی معادل 5 ساعت را در اختیار کابر قرار دهد. البته برای استفاده از این ویژگی باید آداپتور شارژر مجزا را خریداری کنید؛ چراکه در جعبه‌ی اصلی، همراه با گوشی به فروش نمی‌رسد.

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6 در این بخش نشان می‌دهد که پردازنده‌ی قوی‌تر، قابلیت‌های شارژ سریع و ویژگی‌های مصرف بهینه‌،‌ برتری‌هایی دارند که برای هر خریداری خوشایند است.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو


بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی ال جی جی ۶ با اچ تی سی یو ۱۱ ؛ مقایسه پرچمداران بزرگ


طراحی و مقاومت

طراحی و مقاومت

اگر به گرایش‌های طراحی بازار اهمیت می‌دهید، باید بگوییم که ال جی جی 7 تین کیو به یکی از اصلی‌ترین گرایش‌های امروزی مجهز شده است؛ ناچ نمایشگر. اما اگر به ناچ نمایشگر علاقه‌ای ندارید،‌ می‌توانید در بخش تنظیمات، آن را شخصی‌سازی کنید. پرچمدار 2018 ال‌جی، کمی کشیده‌تر و سنگین‌تر از ال جی جی 6 طراحی شده است. با مشاهده‌ی تصاویر متوجه می‌شوید که ظاهر جی 6 کمی از مد افتاده است. علیرغم طراحی خمیده‌ای که در گوشه‌ها دیده می‌شود، اما حاشیه‌های قطور در لبه‌های بالایی و پایینی، چندان خوشایند نیستند و امروزه در گوشی‌های میان‌رده دیده می‌شوند.

تفاوت دیگری که با مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6 به آن پی‌ می‌بریم، دکمه‌ی فیزیکی جی 7 تین کیو است که دستیار هوش مصنوعی گوگل اسیستنت را فعال می‌کند. البته با فشار دادن و چند لحظه نگه داشتن این دکمه،‌ ویژگی واکی تاکی را فعال می‌کنید که باعث می‌شود دستیار گوگل اسیستنت، تا هر زمان که صحبت می‌کنید، به حرف‌های شما گوش کند. با دو بار فشار دادن پشت هم می‌توانید گوگل لنز (Google Lens) را اجرا کنید که در واقع، با استفاده از دوربین گوشی می‌تواند اشیاء را شناسایی کند.

دوربین ال جی جی 7 تین کیو به صورت عمودی در پنل پشتی قرار گرفته و اسکنر اثر انگشت نیز کمی پایین‌تر از ماژول دوربین دیده می‌شود. اما ال جی جی 6 به ماژول دوربین دوگانه با چیدمان افقی همراه بود. هر دو گوشی برای شارژ گوشی‌ها به پورت یو‌اس‌بی نوع سی مجهز هستند. اما جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری در لبه‌ی بالایی جی 6 و لبه‌ی پایینی جی 7 تین کیو قرار دارد.

اما در بخش مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6 از لحاظ مقاومت باید گفت که هر دو گوشی از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده‌اند و از لایه‌ی محافظتی گوریلا گلس  نیز بهره می‌برند. علاوه بر این،‌ به استاندارد ضد آب IP68 نیز مجهز هستند. با اینحال پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از هر آسیب احتمالی،‌ از قاب محافظ استفاده کنید.

در مجموع باید گفت که گوشی ال جی جی 7 تین کیو با طراحی بهتر که ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را به سادگی در دسترس قرار می‌دهد، می‌تواند تجربه‌ی کاربری بهینه‌تری را ارائه کند.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو

صفحه نمایش

صفحه نمایش

جی 7 تین کیو از صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولوشن 3120 در 1440 برخوردار است. این در حالیست که جی 6 از صفحه نمایش 5.7 اینچی IPS LCD بهره می‌برد و از رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل پشتیبانی می‌کند. جی 7 درمجموع نمایشگر بزرگ‌تری دارد، اما از لحاظ وضوح تصویر تقریبا با هم برابرند. هر دو گوشی به پنل IPS LCD مجهز هستند که روشنایی بیشتری دارد. جی 7 تین کیو از صفحه نمایش Super Bright Display برخوردار شده که روشنایی آن به 1000 نیت می‌رسد. این ویژگی باعث می‌شود که صفحه نمایش در زیر مستقیم و شدید آفتاب نیز با کاهش کیفیت مواجه نشود. همانطور که قبلا اشاره شد، این نمایشگر مصرف بهینه‌ای دارد که می‌تواند با رساندن روشنایی به 500 نیت، مصرف باتری را محدود کند.

البته ال جی جی 6 نیز با صفحه نمایش با کیفیت همراه است که رنگ‌های زنده‌ای را به نمایش می‌گذارد، با اینحال نمی‌تواند با صفحه نمایش گوشی جدیدتر رقابت کند. جی 7 تین کیو در نسبت ابعاد 19.5:9 ساخته شده و به همین دلیل نیز کمی کشیده‌تر است. این در حالیست که جی 6 با نسبت ابعاد 18:9 همراه است. نکته‌ی مثبت اینجاست که هر دو گوشی ال‌جی از HDR 10 پشتیبانی می‌کنند.

با وجود اینکه هر دو موبایل به پنل LCD مجهز هستند،‌ اما این تکنولوژی دائما در حال پیشرفت است. به  همین دلیل،‌ جی 7 تین کیو به عنوان یک گوشی جدیدتر، برنده‌‌ی این بخش از رقابت خواهد بود.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو


بیشتر بخوانید: مقایسه ال جی جی ۷ تین کیو با آیفون X : کدام گوشی پرچمدار را انتخاب کنیم؟


دوربین

دوربین

جی 7 تین کیو به ماژول دوربین دوگانه مجهز شده است که هر دو از نوع 16 مگاپیکسلی هستند. یک دوربین 8 مگاپیکسلی نیز در نمای جلویی این موبایل قرار دارد. اما ال جی جی 6 از دوربین اصلی دوگانه‌ی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی برخوردار است. پرچمدار 2018 ال‌جی همچنین از ثبت اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند و لنز زاویه باز آن می‌تواند عکس‌هایی با زاویه‌ی 107 درجه را به ثبت برساند. اما لنز زاویه باز ال جی جی 6، عکس‌هایی با زاویه‌ی 125 درجه را به ثبت می‌رساند. هر دو گوشی به تنظیمات دستی مجهز هستند تا بتوانید عکس‌های خام را مطابق میل خود ثبت کنید.

وجه تمایز بزرگ ال جی جی 7 تین کیو، دوربین مجهز به هوش مصنوعی این موبایل است. اگر دوربین را به سمت اشیا‌ء نگه دارید، هوش مصنوعی می‌تواند آن شی را تشخیص دهد. علاوه بر این، هر دو دوربین اصلی و سلفی این گوشی هوشمند از مود پرتره پشتیبانی می‌کنند.

ویژگی Super Bright Camera در گوشی جی 7 تین کیو به شما اجازه می‌دهد که در شرایطی با نور محیطی کم عکس بگیرید؛ این ویژگی با بزرگ‌ کردن پیکسل‌ها، تصاویر تیره‌ی هنری را ایجاد می‌کند. دوربین ال جی جی 6 در نور روشن روز، عملکرد چندان قابل قبولی ندارد، اما در نور کم شب، بهتر عمل می‌کند؛ مخصوصا اگر از لنز زاویه باز با نور مناسب استفاده شود.

با مقایسه ال جی جی 7 تین کیو و ال جی جی 6 در بخش دوربین متوجه می‌شویم که گوشی جدیدتر این کمپانی کره‌ای، قطعا عملکرد بهتری دارد. قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین، ویژگی‌های خلاقانه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو

نرم‌افزارها و آپدیت

نرم‌افزارها و آپدیت

ال جی جی 7 تین کیو همراه با اندروید 8.0 اوریو معرفی شد. خوشبختانه، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اضافی زیادی روی این موبایل نصب نشده است که بر عملکرد اجرایی سیستم عامل و نرم‌افزارها، تاثیر منفی داشته باشد.

ال جی جی 6 به اندروید 7.0 نوقا مجهز شده که نزدیک به دو سال قبل منتشر شده بود. اخیرا اعلام شد که کاربران این موبایل به‌زودی آپدیت اندروید 8.0 اوریو را دریافت خواهند کرد. هر دو گوشی با رابط کاربری مخصوص ال‌جی همراه هستند که برخی تغییرات را در نسخه‌ی اصلی اندروید ایجاد کرده است.

در حال حاضر، نسخه‌ی جدید سیستم عامل اندروید،‌ یعنی اندروید پی، ‌مراحل بتا را پشت سر می‌گذارد. هنوز مشخص نیست که ال جی جی 7 تین کیو در چه تاریخی به اندروید پی مجهز می‌شود. با اینحال، اندروید 8.0 جی 7 تین کیو، قطعا عملکرد بهتری از اندروید 7.0 در جی 6 دارد.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو


بیشتر بخوانید: مقایسه ال جی جی ۶ با شیائومی می نوت ۲ ؛ نبردی بین پرچمدارانی مقرون به صرفه


ویژگی‌ها

ویژگی‌ها

همانطور که قبلا اشاره شد، گوشی هوشمند ال جی جی 7 تین کیو به دکمه‌ی هوش مصنوعی مجزا مجهز شده که در لبه‌ی سمت چپی قرار دارد و می‌تواند قابلیت تشخیص صدای گوگل اسیستنت را فعال کند. با فشار دادن و نگه داشتن این دکمه می‌توانید با دستیار هوش مصنوعی گوگل صحبت کنید.

هر دو گوشی از جک هدفون و Qiad DAC برخوردار هستند. اما برتری پرچمدار 2018 ال‌جی در این بخش از مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6 مشخص می‌شود. گوشی جدیدتر از اسپیکرهای بوم‌باکس بهره می‌برد. ال‌جی با حذف ماژول‌هایی که اسپیکرها را می‌پوشاند، توانست کل بدنه‌ی دستگاه را به گونه‌ای طراحی کند که همانند یک محفظه‌ی پخش صدا عمل می‌کند.

اما ویژگی‌های ال جی جی 6 چندان تاثیر گذار نیستند. این گوشی تنها به برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری مجهز شده که از میان آنها می‌توان به Square Camera اشاره کرد که صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم می‌کند؛ نیمه‌ی بالایی نمایشگر برای عکس‌هایی با فرمت مربعی در نظر گرفته شده و نیمه‌ی پایینی نیز برای شخصی‌سازی عکس‌ها و پیش‌نمایش‌ آنها طراحی شده است. با این اوصاف، برنده‌ی این بخش از مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6 به سادگی انتخاب می‌شود.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو

قیمت

کمپانی ال‌جی هنوز قیمت نهایی پرچمدار جدید خود را اعلام نکرده است. اما گفته می‌شود که این موبایل با قیمت 750 دلار به فروش خواهد رسید. این در حالیست که ال جی جی 6 با قیمت جهانی 650 دلاری عرضه می‌شود.

برنده‌ی نهایی مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی جی 6

گوشی جدیدتر این کمپانی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های رده‌بالاتری همراه است و به همین دلیل نیز به عنوان برنده‌ی نهایی این مقایسه انتخاب می‌شود. ظاهر به‌روز و نمایشگر بزرگ‌تر،‌ از دیگر ویژگی‌هایی است که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می‌کند. اگر نمی‌دانید کدام‌یک از این دو موبایل را انتخاب کنید، ما ال جی جی 7 تین کیو را پیشنهاد می‌کنیم.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر