;
coinex

میزو 16 پلاس هم به خانواده گوشی‌های دارای دوربین سه گانه پیوست

منابع خبری گفته‌اند که گوشی پرچمدار میزو 16 پلاس (Meizu 16 Plus) به یک دوربین سه گانه با دو سنسور 12 مگاپیکسلی و یک سنسور 20 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

چند وقت پیش گفته شد که میزو در ساخت میزو 16 از یک دوربین دوگانه با دو سنسور 12 و 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است اما اخیرا در یک خبر جدید از یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر هم نام برده شده است. ظاهرا یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم بر روی میزو 16 و میزو 16 پلاس نصب خواهد شد. سازنده مشهور چینی گفته است که این دو گوشی هوشمند در اوایل ماه اوت (اواسط مرداد) وارد بازار می‌شوند.

طبق شایعات جدید میزو 16 پلاس به قابلیت تثبیت سازی نوری 4 محوره تصاویر هم مجهز است. این قابلیت توانایی این گوشی هوشمند را در گرفتن عکس‌های باکیفیت‌تر و همچنین عکس‌برداری بهتر در شرایط کم نور افزایش می‌دهد اما تاثیر بسیار زیادی در قابلیت‌های فیلم‌برداری این محصول ندارد. منابع خبری همچنین گفته‌اند که این گوشی هوشمند از فناوری شارژ سریع 32 واتی و یک راهکار بازخورد لمسی جدید به صورت mEngine 2.0 هم بهره می‌برد. میزو 16 و مدل پلاس این محصول قرار است که با قیمت پایه 580 و 625 دلار عرضه شوند.

با توجه به این جزییات می‌توان گفت که گوشی پرچمدار بزرگ 2018 میزو دومین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که با دوربین سه گانه اصلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) اولین گوشی هوشمندی بود که با دوربین سه گانه پشتی عرضه شد.

سیستم‌های عکاسی سه گانه در آینده نزدیک بیشتر در ساخت گوشی‌های همراه استفاده می‌شوند زیرا سازندگان گوشی‌های همراه به محدودیت‌های استفاده از دوربین‌های دوگانه رسیده‌اند و مجبور هستند که گوشی‌های خود را با ضخامت بیشتری بسازند تا در آن‌ها از سنسورهای بزرگ‌تری استفاده کنند یا این که آن‌ها را به ماژول‌های بیشتری مجهز سازند. مدیر اجرایی شرکت لارگن پریسیژن (Largan Precision) چند روز پیش اعلام کرد که با توجه به فعالیت‌های موجود در صنعت گوشی سازی علی رغم کاهش میزان صادرات و فروش گوشی‌های همراه در سرتاسر جهان بعید است که میزان تقاضا برای دوربین‌های چند سنسوری گوشی‌های هوشمند در آینده‌ای نزدیک کاهش یابد.

شرکت فرانسوی DxOMark هم اخیرا در یک مصاحبه با خبرگزاری اندروید هدلاینز (AndroidHeadlines) با اشاره به تلاش‌های شرکت‌های گوشی سازی گفته است که دوربین‌های چهار سنسوری هم در راه هستند و سال آینده در چنین روزهایی به صورت تجاری عرضه می‌شوند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر