;
coinex

افزایش تولید نمایشگرهای LCD از تعداد بیشتر آیفون‌های اقتصادی 2018 حکایت می‌کند

اپل گفته است که می‌خواهد در سال 2018 سه گوشی هوشمند را عرضه کند. به نظر می‌رسد که آیفون‌های اقتصادی 2018 تعدادشان بیشتر از حد انتظار است.

آیفون X اپل پس از ورودش با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. برخی از کاربران می‌گفتند که این گوشی هوشمند طراحی بسیار زیبایی دارد اما برخی هم می‌گفتند که قیمت آن (1000 دلار) کمی گران است. علیرغم این که آیفون X در فصل تعطیلات فروش بسیار خوبی داشت، اپل تصمیم گرفت که گوشی‌های اقتصادی‌تری را در سال 2018 عرضه کند. مجله وال استریت گفته است که قطعه سازان اپل در حال تولید تعداد زیادی پنل LCD هستند. این پنل‌ها در گوشی‌های ارزان اپل به کار می‌روند.

اپل به طور مستقیم در مورد برنامه‌هایش برای آینده حرفی نزده و تنها گفته است که آیفون X در مقایسه با سایر گوشی‌های این برند بیشترین میزان فروش را در سه ماه اول سال 2018 داشته است با این حال بسیاری از تحلیلگران معتقدند که گوشی‌های ارزان‌تر LCD این سازنده بیشترین میزان فروش را داشته‌اند؛ با توجه به این امر می‌توان گفت که آیفون‌های اقتصادی اپل امسال در تعداد بالاتری عرضه می‌شوند.

این امر به این معنی نیست که اپل می‌خواهد نمایشگر OLED را که در گوشی آیفون X به کار رفت، کنار بگذارد. بسیاری از کارشناسان احتمال داده‌اند که دو دستگاه از سه گوشی 2018 اپل با نمایشگرهای OLED عرضه شوند و تنها یک گوشی با پنل LCD در اختیار طرفداران کوپرتینو قرار گیرد. با این حال گزارش شده است که تعداد پنل‌های LCD ساخته شده توسط زنجیره قطعه سازان اپل از تعداد پنل‌های OLED آن‌ها بیشتر است زیرا کاربران گوشی اقتصادی این سازنده را بیشتر ترجیح می‌دهند. یکی از دلایل گران بودن قیمت آیفون X پنل OLED این گوشی هوشمند است. برخی از تحلیلگران در این رابطه گفته‌اند که صفحه نمایش این اثر هنری در حدود 100 دلار قیمت دارد در حالی که صفحه نمایش‌های LCD گوشی آیفون 8 با قیمت 40 دلار خریداری شده‌اند.

طرفداران اپل هر یک از گوشی‌های امسال این سازنده را که انتخاب کنند، محصولی را شبیه به آیفون X دریافت می‌کنند زیرا گفته شده است که سازنده مشهور آمریکایی می‌خواهد از سبک طراحی این محصول به عنوان سبک طراحی پایه گوشی‌های امسال استفاده کند.

اگر این گفته صحت داشته باشد، می‌توانیم بگوییم که کوپرتینو دیگر از سبک طراحی به کار رفته در گوشی آیفون 8 خود که با عرضه گوشی‌های سری آیفون 6 روی کار آمد، استفاده نمی‌کند. سبک طراحی گوشی‌های اپل نمادین است اما کمی قدیمی جلوه می‌کنند. این مشخصه باعث می‌شود که تشخیص دادن آیفون 8 از آیفون 7 یا حتی آیفون 6 کمی سخت شود به همین دلیل استفاده از سبک طراحی آیفون X در سایر گوشی‌های کوپرتینو یک قدم مثبت محسوب می‌شود. در واقع هر موضعی که در رقابت بین اکوسیستم اندروید و iOS داشته باشید، نمی‌توانید منکر این قضیه شوید که آیفون X یکی از زیباترین گوشی‌های موجود در بازار است اما باید به این نکته هم اشاره کرد که عرضه آیفون‌های اقتصادی بیشتر می‌تواند طرفداران اپل را نیز بیشتر کند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر