;
coinex

اعتیاد به بازی های کامپیوتری یک اختلال روانی است

اخیراً سازمان بهداشت جهانی اعتیاد به بازی های کامپیوتری را یک اختلال روانی طبقه بندی کرده است ولی همه روان‌شناسان با این اتفاق موافق نیستند.

به گزارش تکراتو، والدین همواره نگران مدت زمانی هستند که کودکان صرف بازی های ویدیویی می کنند. اما اکنون براساس تحقیقات جدید والدین دلیل دیگری نیز برای نگرانی دارند و آن هم اختلال روانی در کودکان به دلیل استفاده بیش از حد و اعتیاد به بازی های کامپیوتری است. این اعتیاد در جدیدترین نسخه لیست طبقه بندی بین المللی آماری بیماری ها قرار گرفته است.

اعتیاد به بازی های کامپیوتری

لیست طبقه بندی بین المللی آماری بیماری ها در 10 سال گذشته به طور مرتب توسط سازمان بهداشت جهانی به روز شده است. این لیست شامل عوامل و بیماری های متعددی است که به سلامت انسان آسیب وارد می کند.

سخنگوی کالج سلطنتی بریتانیا دکتر هنریتا جونز در رابطه با این بحران اعلام نمود:

ما با پدر و مادرانی روبه رو هستیم که دچار آشفتگی شده اند. نه تنها به خاطر ترک مدرسه توسط فرزندانشان، بلکه به علت خانواده ای که در حال از بین رفتن است.

به گفته دکتر جونز، اعتیاد به بازی های کامپیوتری معمولاً با روانکاوی درمان می شود اما در بعضی از موارد ممکن است داروها نیز جوابگو باشند.

دکتر مارک گریفیتس نیز 30 سالی را مشغول مطالعه در مورد اختلالات مربوط به بازی های ویدیویی بوده است. وی نیز در این مورد گفته است که اضافه شدن این بیماری به لیست سازمان بهداشت جهانی یعنی به رسمیت شناختن این مشکل و تقویت استراتژی هایی برای درمان آن.

به عقیده این دکتر، بازی های کامپیوتری از دید روانشناختی نوعی قمار غیرمالی هستند. قماربازان از پول واقعی استفاده کرده و کاربران بازی های ویدیویی به امتیازات وابسته اند.

.

منبع: Reuters

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر