;
coinex

طراح تلگرام طلایی کیست؛ آیا تلگرام طلایی از سرورهای اصلی تلگرام استفاده می کند؟

طراح تلگرام طلایی کیست؟ با وجود اینکه استفاده از تلگرام طلایی در کشور افزایش یافته است اما هنوز هم در مورد صاحب و طراح این پیام رسان ابهاماتی وجود دارد.

به گزارش تکراتو، چندی پیش وزیر اطلاعات اعلام نمود که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. تلگرام طلایی که نسخه ای غیر رسمی از تلگرام در ایران است، فیلتر نیست و آنگونه که گفته شده، 25 میلیون کاربر ایرانی دارد.


بیشتر بخوانید: وزیر اطلاعات: “تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی است” ؛ پیام رسان وزارت ارشاد چیست؟


اما نکته جالب در مورد این پیام رسان مربوط به سرورهای آن است. دیروز بود که عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ، از اختصاص ۲۰۰ سرور به تلگرام طلایی از محل بیت المال خبر داد. یعنی براساس گفته های وی سرورهای تلگرام طلایی در ایران قرار دارند.


بیشتر بخوانید: اختصاص ۲۰۰ سرور به تلگرام طلایی ؛ جایگزین تلگرام در ایران مشخص شد


اما رییس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس در مورد علت استقبال بالای کاربران ایرانی از تلگرام طلایی سخنان دیگری را بیان کرده است. وی علت این استقبال بالا را استفاده از پلتفرم و سرورهای اصلی تلگرام اعلام کرده است. بنابراین هنوز هم مشخص نیست که تلگرام طلایی ایرانی است یا نه؟ سرورهای آن در ایران قرار دارند یا نه؟


بیشتر بخوانید: تلگرام طلایی یا طلگرام ؛ هر آنچه از این نسخه غیررسمی تلگرام می‌دانیم


طراح تلگرام طلایی کیست؟

رمضانعلی سبحانی‌فر به بررسی ابهامات مربوط به تلگرام طلایی پرداخت و بیان کرد که تلگرام طلایی از دانش ایرانی و از پلتفرم و سرورهای اصلی و فرعی تلگرام بهره می‌برد و حدود 25 میلیون کاربر ایرانی نیز دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس، طراح تلگرام طلایی را پردیس دانشگاه تهران اعلام کرد و افزود که تلگرام طلایی با فونت فارسی در داخل کشور و بر روی سرورهای ایرانی قرار دارد. همچنین سرورهای تلگرام طلایی در خارج از کشور، همان سرورهای اصلی تلگرام هستند. بنابراین سرورهای خارجی تلگرام طلایی در کشورهایی قرار دارند که سرورهای اصلی تلگرام قرار دارند.


بیشتر بخوانید: مقایسه تلگرام طلایی و تلگرام ایکس ؛ نبردی میان نسخه رسمی و غیر رسمی تلگرام


وی اعلام کرد که، اینکه پردیس دانشگاه تهران چگونه موفق شده رضایت تلگرام برای انجام این کار را جلب کند، جای تامل دارد.

رییس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس در واکنش به انتقاد مخالفان تلگرام طلایی به شوخی، گفت:

صیغه تلگرام طلایی صیغه مبالغه است.

سبحانی‌فر از اینکه منتقدان و مخالفان تلگرام طلایی این بار عزم خود را جزم فیلتر تلگرام طلایی نکنند، ابراز امیدواری نمود.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر