;
coinex

ساخت مودم آیفون های 2018 اینتل ؛ اپل همچنان به کوالکام وابسته است

مودم آیفون های 2018 اینتل در حال ساخت هستند. البته لازم به ذکر است که همچنان بخشی از این مودم ها را کوالکام تولید خواهد کرد.

به گزارش تکراتو، مودم آیفون های 2018 اینتل از دو جنبه نقطه عطفی برای این کمپانی محسوب می شوند: علاوه بر اینکه اولین چیپ هایی هستند که توسط خود اینتل تولید می شوند، اولین هایی هستند که از فناوری های ارتباطی  CDMA  و GSM  پشتیبانی می کنند.

ساخت مودم آیفون های 2018 اینتل

در سال های اخیر اینتل تصمیم گرفت تا تولید چیپ های خود را به کارخانه تایوانی TSMC واگذار کند. تمامی آیفون های CDMA  (از جمله مدل های عرضه شده توسط اپراتورهای ورایزن و اسپرینت) از چیپ های ساخته شده توسط کوالکام بهره می بردند، زیرا پیش از این، مودم های اینتل نمی توانستند از CDMA  پشتیبانی کنند.


بیشتر بخوانید: آیا درگیری حقوقی اپل و کوالکام بر سر پتنت ها پایان می یابد؟


برنامه اصلی اپل برای آیفون های 2018 این است که برای اولین بار بتواند انحصاراً از مودم اینتل بهره ببرد و از وابستگی خود به کوالکام بکاهد. علت این امر درگیری های طولانی مدت اپل با کوالکام است که اکنون به دادگاه های کشورهای متعددی کشیده شده است.

البته به نظر می رسد که اپل فعلا به کوالکوم وابسته باشد زیرا اینتل در زمینه تولید مودم های خود با برخی مشکلات کیفی رو به رو شده است. این امر باعث شده تا اپل بار دیگر از مودم های کوالکام استفاده کند تا تولید کمتر اینتل جبران شود.

اینتل اولین بار در آیفون 7 توانست مودم های مورد نیاز گوشی های اپل را فراهم کند که خبرهایی نیز در مورد سرعت پایین تر مودم های اینتل نسبت به کوالکام مطرح شد. گفته می شد که مدل های بهره مند از مودم اینتل قطعی تماس دارند و باتری گوشی زود خالی می شود.

اپل خود برای حل این مشکل بسیار تلاش کرد. آنها سعی کردند تا سرعت گوشی های بهره مند از مودم کوالکام را کاهش دهند تا کارایی تمامی مدل ها به یک سطح برسد، زیرا مودم های اینتل توانایی رقابت با حداکثر سرعت نمونه های کوالکام را نداشتند.

مودم آیفون های 2018 اینتل یعنی XMM 7560 ، نوید بهبود در سرعت ارتباط  LTE را می دهند که البته در آنها خبری از پشتیبانی از فناوری 5G  نیست. اینتل درتلاش است تا اولین مودم های 5G  خود را در سال 2019 عرضه کند.

.

منبع: 9TO5Mac

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر