;
coinex

7 رمان تحسین‌برانگیز که توجه خواننده را به سوی روسیه جذب می‌کند

هر کشور و هر فرهنگی دارای ویژگی‌هایی است که هرگز کهنه نمی شود. موضوعاتی وجود دارند که در سفر به این مقاصد گردشگری و یا حتی پیش از آنکه وارد خاک آنها بشوید به محض رویارویی با آنها در می‌یابید که جهانی هستند.

در کشور روسیه چیزهایی وجود دارد که هر گردشگری پیش از سفر به این سرزمین پهناور و رویارویی با جاذبه های گردشگری آن باید با آنها آشنا باشد. یکی از این موضوعات ادبیات داستانی روسیه است که در سراسر جهان مشهور است و بسیاری از آنان نیز به زبان فارسی ترجه شده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از مشهورترین رمان‌های روسیه را به شما معرفی کنیم. مطمئن باشید با مطالعه هر یک از این کتاب‌های تحسین برانگیز عاشق روسیه خواهید شد و سفر به این کشور را در برنامه‌های خود جای خواهید داد.

 1. آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

 1. آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

لئو تولستوی استاد نوشتن شخصیت‌های پیچیده‌ای است که دارای ویژگی‌های روان شناسانه هستند. آنا کارنینا نهایت هنر تولستوی در به تصویر کشیدن این شخصیت‌ها است. این کتاب داستان عشق آنا کارنینا به آلکسی ورونسکی است. این اثر یکی از حماسی‌ترین روایت‌هایی است که در زمینه عشق زمینه‌های فرهنگی و  همچین جامعه روسیه قرن نوزدهم نوشته شده است. بسیاری از خوانندگان حرفه‌ای معتقد هستند که این کتاب در فهرست 100 اثر داستانی جهان قرار دارد که هر کسی باید آن را بخواند.

2. مرشد و مارگاریتا نوشته میخائیل بولگاکوف

2. مرشد و مارگاریتا نوشته میخائیل بولگاکوف

کتاب مرشد و مارگاریتا بدون شک یکی از مهم‌ترین کتاب‌های داستانی روسیه در قرن بیستم است. از نظر ادبی این کتاب نمونه کامل واقع‌گرایی جادویی است. یکی از بخش‌های اساسی این کتاب داستان روایت عشق مارگاریتا به استاد و راهنمای خود است است. به هر صورت این کتاب از آن دست آثاری است که خواندن آن را به هر کسی که دوست دارد در سفر با تور با ریشه‌های فرهنگی کشور میزبان خود آشنا شود توصیه میکنیم.

3. بانویی با یک سگ کوچک نوشته آنتوان چخوف

3. بانویی با یک سگ کوچک نوشته آنتوان چخوف

آنتوان چخوف یکی از مشهورترین نویسندگان روس است. کتاب بانویی با یک سگ کوچک یکی از شاخص­ترین آثار اوست. ولادیمیر ناباکوف معتقد است که این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی که در تمام دوران‌ها نوشته شده است. کتاب داستان یک عشق اتفاقی را روایت می‌کند که هر خواننده‌ای را تا آخر کتاب درگیر خود می‌کند. کتاب داستان دو شخصیت به نام دمیتری و آنا می‌باشد که در شهر یالتا با یکدیگر رو به رو می‌شوند و ناخواسته عاشق یکدیگر می‌شوند. تمام کتاب روایت گر مسیر پر فراز و نشیبی است که آنا و دیمتری برای رسیدن به یکدیگر طی می‌کنند.

 4. شعرهای منتخب به قلم مارینا تسویتیوا

 4. شعرهای منتخب به قلم مارینا تسویتیوا

اگر علاقه شما به ادبیات فراتر از مطالعه داستان‌ها است باید نگاهی به شعر در ادبیات روسیه بیاندازید. زبان شعر مارینا تسویتیوا و به خصوص مجموعه شعرهای منتخب او یک راه مناسب برای پی بردن به احساس و زندگی روزمره مردم روسیه است. او در مورد عشق، شکستن قلب و البته نا امیدی شعرهای زیادی سروده است و از این نظر یکی از تاثیرگذارترین ادیبان کشور روسیه است که شهرت او مرزهای این کشور پهناور را پشت سر گذاشته است. به نظر ما بخشی از مقدمات تور روسیه شما می‌تواند مطالعه مجموعه شعر تسویتیوا باشد.

5. دکتر ژیواگو نوشته بوریس پاسترناک

5. دکتر ژیواگو نوشته بوریس پاسترناک

داستان حماسی دکتر ژیواگو اثر پاسترناک یکی از شاهکارهای ادبیات روسیه است. این داستان در سطح جهان بسیار شناخته شده است و جایزه صلح نوبل را در بخش ادبیات برای نویسنده خود به ارمغان آورده است. دکتر ژیواگو یک داستان حماسی از یکی از پر فراز و نشیب‌ترین دوره‌های تاریخ روسیه است: داستان این اثر در زمان انقلاب نوامبر و جنگ داخلی روسیه می‌گذرد. دکتر ژیواگو روایت گر زندگی یوری ژیواگو و عشق او به خانواده اش و داستان‌های احساسی می‌باشد که در زندگی او اتفاق می‌افتد. این کتاب همانگونه که روایت گر یک دوره پر طلاطم از زندگی دکتر ژیواگو است، داستان یک برهه مهم تاریخی که مردم روسیه پشت سر گذاشته‌اند را نیز روایت می‌کند.

6. داستان‌های منتخب: ولادمیر ناباکوف

6. داستان‌های منتخب: ولادمیر ناباکوف

بخش عمده‌ای از شهر ولادمیر ناباکوف به سبب کتاب لولیتا است. اما نباید از یاد برد که تاثیرگذارترین کتاب‌های او غیر از این کتاب است. ناباکوف کتاب‌های زیادی نوشته است و هر کدام از آنها طرفداران خاص خود را دارند. او در تمام دوره فعالیت خود هرگز از نوشتن داستان‌های کوتاه دست بر نداشت و یک مجموعه بی نظیر از داستان‌های کوتاه را به زبان روسی خلق کرد و برای مطالعه ما و شما به یادگار گذاشت. نکته جالب آن است که ناباکوف در همه آثار خود علاقه و تحسین خود را نسبت به آنتوان چخوف دیگر داستان نویس مشهور روس آشکار کرده است. به هر صورت داستان‌های کوتاه ناباکوف نقش مهمی در شهرت ادبیات داستانی روسیه داشته و البته بر محبوبیت او در میان مردم سراسر جهان افزوده است. مجموعه داستان‌های کوتاه ولادمیر ناباکوف یک گزینه مناسب برای کسانی است که دوست دارند در بخشی از تور لحظه آخری روسیه خود نوشته‌های کوتاهی از نویسندگان این کشور مطالعه کنند.

 7. عشق نخست نوشته ایوان تورگینف

 7. عشق نخست نوشته ایوان تورگینف

ایوان تورگینف بیش از هر چیز به سبب داستان‌های کوتاه تخیلی خود مشهور است. اما در این میان نباید کتاب رمان عشق نخست را از یاد برد. این کتاب داستان نخستین مواجهه انسان با عشق است و به همین علت بسیاری آن را یکی از زیباترین کتاب‌های عاشقانه دنیا می‌دانند. کتاب عشق نخست یکی از بهترین آثاری است که هر فردی که تجربه عاشقانه داشته است باید مطالعه کند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر