;
coinex

هکرهای المپیکی (Olympic Destroyer) به آزمایشگاه جنگ افزارهای شیمیایی حمله کردند

هکرهای المپیکی که به بازی های المپیک زمستانی گذشته حمله کردند، دوباره فعال شده اند. براساس بررسی های انجام شده آنها هدف جدی تری برای حمله پیدا کرده اند.

به گزارش تکراتو، شرکت امنیتی کاسپراسکای اطلاعاتی به دست آورده که براساس آنها هکرهای المپیکی با عنوان مستعار نابودگر المپیک یا Olympic Destroyer حملات ایمیلی موسوم به فیشینگ را بر علیه آزمایشگاه هایی انجام داده اند. این سازمان ها موادی برای مقابله با جنگ افزارهای شیمیایی تولید می کنند.

آغاز دوباره حملات هکرهای المپیکی

آزمایشگاه هایی که کار مقابله با جنگ افزارهای شیمیایی را انجام می دهند، در اروپا و اوکراین فعال هستند. آنگونه که به نظر می رسد، آزمایشگاه هایی که مورد حمله قرار گرفته اند، همگی در حال همکاری با برگزارکنندگان کنفرانس تهدیدات بیوشیمیایی بوده اند که توسط آزمایشگاه Spiez برگزار می شود.

هکرهای یادشده به برخی سازمان های مالی در روسیه نیز حمله کرده اند. بررسی کدهای مورد استفاده در حملات فیشینگ این گروه نشان می دهد که این افراد اعضای گروه نابودگر المپیک هستند.

البته کاسپراسکای رسما ملیت هکرهای المپیکی را اعلام نکرده، اما براساس سرنخ هایی این هکرها روسی هستند. تصاویر و پیام های رد وبدل شده در اسناد مربوط به هکرها نیز به زبان روسی است. تحقیقات برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر