;
coinex

حمله ی هکرهای چینی به کامپیوترهای کنترل کننده ماهواره در آمریکا و آسیا

حمله ی هکرهای چینی به اپراتورهای ماهواره، پیمانکاران دفاعی و کمپانی های مخابراتی در ایالات متحده و جنوب شرق آسیا خبرساز شد.

به گزارش تکراتو، کمپانی امنیتی سیمنتک خبر از حمله ی هکرهای چینی به به کامپیوترهای کنترل کننده ماهواره در آمریکا و آسیا داده است.


بیشتر بخوانید: ثبت ۲۱۰ میلیون کلاهبرداری سایبری در چهار ماه اول سال جاری میلادی


سمنتیک در گزارش خود اعلام کرده که این تلاش در راستای اهدافی جاسوسی ملی، از جمله استراق سمع در حوزه نظامی و نیز ارتباطات غیر نظامیان بوده است. البته محققان نمی توانند تشخیص دهند که چه داده هایی مورد دسترس قرار گرفته اند.

حمله ی هکرهای چینی به کامپیوترهای کنترل کننده ماهواره

در این بین کامپیوترهایی که امکان کنترل ماهواره ها را داشته اند، نیز آلوده شده اند. این هکرها که سیمنتک آنها را Thrip  نامیده است، می توانستند موقعیت ماهواره های در حال چرخش در مدار را تغییر دهند و ترافیک داده های رد و بدل شده را مختل کنند.


بیشتر بخوانید: حمله هکرها به یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای دیجیتالی


ویکرام تاکور مدیر فنی سیمنتک در مورد حمله ی هکرهای چینی به کامپیوترهای کنترل کننده ماهواره اعلام کرد که اختلال در ماهواره ها می تواند به همان شدتی که برای تأسیسات نظامی اختلالی عظیم محسوب می شود، برای غیر نظامیان نیز اختلالی بزرگ به حساب آید. ارتباطات ماهواره ای در کنار نقشه و مکان یابی، برای گوشی های موبایل و اتصالات اینترنتی نیز حیاتی هستند.

سیمنتک اطلاعات فنی به دست آمده درباره این هک را به FBI  و آژانس های دفاعی در آسیا و سایر کمپانی های امنیتی تحویل داده است. به گفته تاکور، سیمنتک توانسته از ماه ژانویه سال جاری میلادی (دی تا بهمن سال 96) سوء استفاده از ابزارهای نرم افزار معمول در سایت های مشتری را شناسایی کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: BUSINESS INSIDER

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر