;
coinex

آیا ربات ها در آینده قادر به خواندن ذهن انسان خواهند بود؟

با پیشرفت های تکنولوژی بعید نیست که روزی ربات ها قادر به خواندن ذهن انسان باشند. حتی به نظر می رسد که این حوزه بسیار سریع در حال حرکت است.

به گزارش تکراتو، محققان دانشگاه MIT راهی پیدا کرده‌اند که براساس آن انسان ها می‌توانند تنها با استفاده از امواج ذهنی و حرکت دست با ربات‌ها به برقراری ارتباط بپردازند.

بنابراین در آینده ای نه چندان دور کاربران می‌توانند ربات‌‌ها را به وسیله‌ی دستورات ذهنی خود کنترل کنند. اما در مقابل محققان بر این باورند که ربات ها قادر خواهند بود به راحتی سیگنال‌های مغز را دریافت کرده و بر اساس آن بتواند عملیات یا حرکت خاصی را انجام دهند. البته کاربران برای استفاده از این تکنولوژی مخصوص باید گجت‌هایی را به تن داشته باشند.

خواندن ذهن انسان توسط ربات ها

محققان دانشگاه MIT در مورد خواندن ذهن انسان توسط ربات ها بر این باورند که این سیستم می تواند روزی به مرحله‌ی فوق العاده‌ای برسد. آنها درباره سیستم طراحی شده خود اعلام کرده اند که دیگر نیازی به برنامه‌ها و روش‌های پیچیده‌ برای کنترل روبات‌ها وجود نخواهد داشت.

این تیم توسط Joseph DelPreto رهبری می‌شود و از رباتی شبیه انسان به نام بکستر استفاده می‌کنند. کمپانی بوئینگ روی این پروژه سرمایه گذاری کرده است. بکستر توانسته در ۷۰ تا ۹۷ درصد آزمایش‌‌ های صورت گرفته، هدف درست را انتخاب و موفقیت آمیز عمل کند.

.

منبع: bgr

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر