;
coinex

افزایش قیمت موبایل از 30 تا 40 درصد؛ علت این افزایش قیمت چیست؟

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی کشور از افزایش قیمت موبایل از ۳۰ تا ۴۰ درصد خبر داد. اما علت این افزایش قیمت چه می تواند باشد؟

به گزارش تکراتو، به نظر می رسد که موضوعات مختلفی چون طرح رجیستری و افزایش و نوسانات نرخ ارز توانسته بر افزایش قیمت موبایل تاثیر بگذارد. پیش از این واردات موبایل کمتر به صورت رسمی انجام می شد که اجرای طرح رجیستری مانع واردات قاچاق شد. این امر خود توانست تا حدودی باعث افزایش قیمت ها شود.

در ادامه نرخ دلار افزایش یافت و چون واردات گوشی نیز به دلیل رجیستری باید به صورت رسمی انجام گیرد، این امر توانست باعث افزایش و تغییر در قیمت موبایل ها شود. البته اینکه دقیقا علت افزایش قیمت موبایل چیست هنوز به صورت دقیق مشخص نشده و می تواند دلایلی متفاوت داشته باشد.


بیشتر بخوانید: آشفتگی در بازار گوشی های موبایل ؛ افزایش بی سابقه‌ی قیمت ها


افزایش قیمت موبایل مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است. این مشکل باعث شده تا بازرگانان به جای واردات رسمی، گوشی مسافری وارد کنند. مهدی محبی به وضعیت بازار گوشی تلفن همراه در پی نوسان نرخ ارز در هفته های اخیر اشاره کرد و اعلام نمود که بازار گوشی موبایل به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی به این صنف، دچار مشکل شده است. بنابراین مسئولین علت افزایش قیمت موبایل را عدم تخصیص ارز دولتی می دانند.

ترفند جدید واردکنندگان برای واردات موبایل

افزایش قیمت موبایل از 30 تا 40 درصد

محبی اعلام نمود که به دلیل مشکلات موجود، واردکنندگان از واردات گوشی به صورت رسمی خودداری می کنند و به صورت شخصی از طریق گذرنامه به صورت مسافری، گوشی وارد می کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش واردات تلفن همراه به کشور تا ۷۳۶ هزار گوشی


محبی در مورد این ترفند جدید که از سوی بازرگانان موبایل انجام می شود، گفت که هر مسافر با یک گذرنامه می تواند تا ۵ هزار گوشی را به صورت مسافری وارد کشور کند. به همین دلیل بازرگانان با پرداخت عوارض گوشی مسافری، نسبت به واردات گوشی اقدام می کنند و علاقه ای به واردات رسمی تجاری ندارند. این ترفند نیز می تواند راهی برای کاهش قیمت موبایل ها باشد که واردکنندگان در پیش گرفته اند.


بیشتر بخوانید:  آیا حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از واردات موبایل صحت دارد؟


افزایش قیمت موبایل از 30 تا 40 درصد

افزایش قیمت موبایل از 30 تا 40 درصد

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی در ادامه صحبت هایش به افزایش قیمت موبایل از 30 تا 40 درصد اشاره کرد و اعلام نمود که فقط در صورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به این صنف اختصاص داده شود، امکان بازگشت قیمت ها وجود دارد.

به گفته وی این موضوع باید از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت پیگیری شود. وی ادامه داد که برای این صنف دلار ۶۵۰۰ تومانی درنظر گرفته شده و در چنین شرایطی قیمت گوشی کاهش نخواهد یافت.

به نظر شما دلیل افزایش قیمت موبایل چیست؟ آیا می توان به کاهش قیمت موبایل امیدوار بود؟

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    یک پیشنهاد اینکه یکی از راههای کاهش قیمت موبایل همان راه کاهش تقاضا در بازار می باشد. بنظر می آید اگر دولت بتواند گوشی های انبار شده یا آنهایی که معتقد است با ارز 3400 وارد شده را ، بشکل نام نویسی به مردم واگذار کند (بعنوان مثال ابتدا از کارمندان دولت و بعد دانشجویان و اساتید دانشگاه) با راه اندازی یک سامانه یا بشکل منطقه ای به متقاضیان در سطح مورد نیاز (گوشی زیر 50 دلار ، حدود 100 دلار، حدود 200 دلار یا بالاتر) تلفن همراه واگذار کند و دستگاه را روشن کرده تحویل بدهد تا احیاناً امکان فروش و سواستفاده بوجود نیاید. این طرح با کمی کارشناسائی قابل اجرا است و می تواند به میزان موثری از قیمت کاذب آن در بازار یکاهد.

    پاسخ