;
coinex

توضیحات جهرمی در مورد علت افزایش قیمت موبایل در کشور

وزیر ارتباطات در واکنش به افزایش قیمت موبایل در مورد آمار تخصیص ارز به واردات گوشی سخن گفت و اعلام کرد که ۴۰ شرکت موبایلی، ارز دولتی دریافت کرده اند.

به گزارش تکراتو، وزیر ارتباطات اعلام کرد که واردکنندگان گوشی موبایل در ابتدای سال جاری دلار مورد نیاز خود را با بهای ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده اند و افزایش قیمت موبایل هیچ دلیلی ندارد.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت موبایل از ۳۰ تا ۴۰ درصد؛ علت این افزایش قیمت چیست؟


بررسی علت افزایش قیمت موبایل

آذری جهرمی در ادامه به اجرای طرح رجیستری موبایل اشاره کرد و اعلام نمود که اجرای این طرح با هدف کنترل و نظارت دقیق بر بازار اجرا شده است.

وی اضافه کرد که ابتدا ۵۴ شرکت برای واردات ۷ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۶۴۶ هزار گوشی تلفن همراه به ارزش ۵۸۰ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۲۸۳  یورو، درخواست دادند که این موضوع در سامانه ثبتارش (سیستم الکترونیکی ثبت سفارشات واردات کالا) ثبت شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد که با بررسی های انجام شده، درنهایت از این تعداد برای ۴۰ شرکت تخصیص ارز صورت گرفت و مبلغ ارز تخصیص یافته از بانک مرکزی به این شرکت ها نیز بالغ بر ۲۲۰ میلیون و ۶۴۳هزار و ۲۰۶ یورو بوده است.


بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات خبر از پیگیری افزایش قیمت موبایل داد


به گفته جهرمی، پس از این ثبت سفارش ها حدود ۱۴۰هزار و ۳۹۹ گوشی به ارزش ۷۵ میلیون و۲۸۳ هزار و ۸۶۰ یورو ترخیص داده شده که متوسط قیمت گوشی های ترخیص شده از بازار بر اساس فرمول اعلام شده، ۵۳۶ یورو است.

وزیر ارتباطات در پایان اعلام کرد که پشت پرده گوشی های گران قیمتی که امروز در بازار با ارز بالایی محاسبه می شوند و به فروش می رسند، افراد سودجویی هستند که ارز را گرفته و در بازار به مردم ارائه کرده اند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر