;
coinex

تشخیص دستکاری عکس با فتوشاپ توسط هوش مصنوعی

تشخیص دستکاری عکس با فتوشاپ توسط هوش مصنوعی امکان پذیر شد. شرکت ادوب خود این نرم افزار هوش مصنوعی را طراحی کرده است.

به گزارش تکراتو، متخصصان سراسر جهان نگرانند که هوش مصنوعی بتواند راهی برای فریب کاربران و دستکاری واقعیت باشد. یکی از جلوه های این فریب، استفاده از نرم افزار فوتوشاپ به منظور ایجاد تغییراتی در واقعیت و فریب دادن کاربران است.

نحوه تشخیص دستکاری عکس با فتوشاپ

در این چند سال، عکس های دستکاری شده توسط فوتوشاپ بارها در اینترنت و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و از این طریق میلیون ها نفر فریب خورده اند. همچنین چنین تصاویری در کنار اخبار جعلی می توانند برای جریان سازی خبری نیز به کار گرفته شوند.

تشخیص دستکاری عکس با فتوشاپ

بعد از افزایش نگرانی ها در این زمینه، شرکت ادوب که خود نرم افزار فوتوشاپ را تولید کرده ابزار هوش مصنوعی خاصی را طراحی کرده که در آینده خواهد توانست هرگونه دستکاری و تغییر عکس با استفاده از فوتوشاپ را تشخیص دهد و جزئیات دستکاری ها را در معرض دید علاقمندان قرار دهد.

این ابزار فعلا فقط برای شناسایی سه نوع دستکاری در فوتوشاپ قابل استفاده است.

  • حالت اول

در این حالت، این ابزار می تواند تشخیص دهد که چگونه اجزا و مولفه های دو عکس با یکدیگر ترکیب شده اند تا عکس تازه ای خلق شود. یعنی اجزای کپی و چسبانده شده مشخص می شوند.

  • حالت دوم

در حالت دوم شناسایی موارد کپی شده از عکسی به عکس دیگر یا تکرار و انتقال بخش هایی از یک عکس در همان عکس بررسی می شود. در بعضی مواقع از این روش برای افزایش جمعیت افراد موجود در یک عکس استفاده می شود. حالت سوم

  • حالت سوم

حالت سوم هم به تشخیص بخش هایی می پردازد که با استفاده از فوتوشاپ از آن حذف شده اند. ابزار هوش مصنوعی می تواند آن را به خوبی تشخیص دهد.

.

منبع: theverge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر