;
coinex

ساخت هواپیماهای کم صدا با تکنولوژی جدید ناسا

تکنولوژی جدید ناسا ساخت هواپیماهای کم صدا را امکان پذیر می کند. این تکنولوژی به سیستم چرخ فرود و بال‌ های هواپیما اضافه می‌شود.

به گزارش تکراتو، اداره کل ملی هوانوردی و فضا، فناوری‌هایی برای هواپیما‌ها طراحی کرده است. تکنولوژی جدید ناسا می تواند آلودگی صوتی فرآیند زمین نشستن هواپیما را تا ۷۰ درصد کاهش دهد.

ساخت هواپیماهای کم صدا با استفاده از یک تکنولوژی جدید

این آژانس، برای ساخت هواپیماهای کم صدا ابتدا پرواز‌های آزمایشی با تجهیزات خود انجام داده و در ادامه متوجه شده که این تکنولوژی قادر است آلودگی صوتی ناشی از فرود هواپیما را تا ۷۰ درصد کاهش دهد. این امر فرودگاه ها را کم صدا تر کرده و مناطق مسکونی راحت تر می شوند.

دانشمندان ناسا این تجهیزات را روی یک جت گلف استریم ۳ به صورت آزمایشی تست کردند که نتیجه این آزمایشات موفقیت امیز بوده است. این تجهیزات شامل پساگیر‌های فرود توخالی می‌شوند که به هوا اجازه می‌دهند که از آنها رد شود.

تکنولوژی جدید ناسا همچنین برای اینکه در ساخت هواپیماهای کم صدا موفق باشد، حفره‌های بخصوصی که وجود دارند را پوشانده و صدای ایجاد شده را کاهش داده است. این حفره فضاهایی خالی هستند که در زمان باز شدن دریچه‌ی چرخ فرود ایجاد می‌شوند.

ناسا قرار است از این تکنولوژی جدید در هواپیما‌های تبلیغاتی استفاده کند.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر