;
coinex

بهبود سیستم تشخیص چهره مایکروسافت برای شناسایی افراد با پوست تیره

سیستم تشخیص چهره مایکروسافت برای شناسایی افرادی با پوست تیره تر بهبود می یابند. این کمپانی به تازگی در وبلاگ خود این خبر را منتشر کرده است.

به گزارش تکراتو، مایکروسافت ابزارهای تشخیص چهره خود برای شناسایی افرادی با پوست تیره تر را بهبود داده است. پس از انجام بهبود در این سیستم، خطاها برای آقایان با پوست تیره به میزان 20 برابر کاهش یافته، در حالی که این میزان برای خانم ها به میزان 9 برابر بوده است. این کمپانی بیان کرد که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را توسط مجموعه داده های بیشتر و متنوع تری آموزش داده تا بهبودهای لازم حاصل شود.

بهبود در سیستم تشخیص چهره مایکروسافت

در ماه فوریه سال جاری میلادی توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT) گزارشی منتشر شد که در آن به آزمایش سیستم های تشخیصی از مایکروسافت،IBM  و سیستم Megvii  چین پرداخته شده بود. براساس این گزارش جنسیت 35 درصد از خانم هایی که پوست تیره دارند، اشتباه تشخیص داده می شد.

براساس موضوعی دیگر که در مورد آن تاکنون گمانه زنی های وجود داشت، سیستم های تشخیص چهره، به واسطه مجموعه داده های محدود و برخی فاکتورهای دیگر از جمله نژاد پرستی سیستمیک می توانند متعصبانه تصمیم بگیرند.

به عنوان نمونه پیش از این نیز در سال 2015 سیستم گوگل یک مهندس نرم افزار سیاه پوست را به واسطه یک عکس به عنوان گوریل تشخیص داده بود. گوگل به علت این اشتباه عذرخواهی کرد.

سیستم تشخیص چهره مایکروسافت اکنون بهبود یافته و نشان از کاهش تعصب نژادی دارد. این کمپانی اکنون با آژانس اِعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده مشارکت می کند و ابزار تشخیص چهره آنها توسط آژانس های دولتی استفاده می شود. آژانس مذکور از زیر مجموعه های وزارت امنیت میهن ایالات متحده است که مسئول تشخیص، تحقیق و از بین بردن نقاط ضعف امنیت مرزها، اقتصاد، حمل و نقل و زیرساخت‌های کشور است.

.

منبع: theverge

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر