;
coinex

بررسی بازار دستیار‌های هوشمند موبایل‌ ؛ 46 درصد در اختیار سیری

دستیار هوشمند سیری توانسته 46 درصد از بازار دستیار‌های هوشمند موبایل‌ را از آن خود نماید و رقبایی مانند دستیار گوگل را شکست دهد.

به گزارش تکراتو، با وجود اینکه سیری نسبت به دیگر رقبا از تجربه کاربری ضعیف تر و قابلیت‌های کمتری برخوردار است، اما باز هم توانسته درصدی بالا از بازار دستیار‌های هوشمند موبایل‌ را از آن خود نماید. در این بین موبایل‌های اندرویدی سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و انتظار می رفت که دستیار گوگل بتواند در این رقابت پیروز شود نه سیری.

بررسی بازار دستیار‌های هوشمند موبایل‌

به نظر می رسد که گوگل در مورد اطلاع‌رسانی قابلیت‌های دستیار هوشمند خود موفق عمل نکرده و این امر باعث شده تا بازار دستیار‌های هوشمند موبایل‌ در اختیار سیری قرار گیرد. پیش از این گزارش شده بود که در سال ۲۰۱۷ دستیار هوشمند گوگل در ۴۰۰ میلیون گجت اندرویدی قرار گرفته است.

این دستیار صوتی با وجود قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد تنها توانسته ۲۸.۷ درصد از بازار دستیار‌های هوشمند موبایل‌ را به خود اختصاص دهد و سهم سیری از این بازار ۱.۵ برابر این دستیار هوشمند است.

بررسی بازار دستیار‌های هوشمند موبایل‌

در ادامه باید گفت که دستیارهای آمازون و کورتانای مایکروسافت هم تواسته اند سهم مناسبی از بازار به دست آورند. البته این دو دستیار به طور پیش‌فرض روی موبایل‌ها نصب نیستند و کاربران باید اپلیکیشن آنها را دانلود کنند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی بود که پشتیبانی از دستیار صوتی موبایل به بلندگوی اکوی آمازون اضافه شد. کاربران برای آنکه بتوانند از طریق موبایلشان با اسپیکر اکو ارتباط برقرار کنند، مجبور بودند اپ الکسا را دانلود و دستورات صوتی خود را اعلام کنند. این مسئله باعث شد ۱۰ درصد بازار دستیار‌ هوشمند موبایل‌ها به آلکسای آمازون اختصاص پیدا کند.

همچنین ۴.۹ درصد صاحبان تلفن‌های هوشمند هم بدون آنکه از چنین قابلیتی بهره ببرند اقدام به خرید دستیار مایکروسافت یعنی کورتانا کرده‌اند که این هم آماری عجیب به شمار ‌می‌رود.

.

منبع: businessinsider

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر