;
coinex

نجات گوشی از سقوط با قاب محافظ active damping

برای نجات گوشی از سقوط ایده ای جدید ارائه شده است. برای این منظور کاربران می توانند از یک قاب محافظ به نام active damping استفاده کنند.

همه کاربران تا امروز حداقل یک بار با صحنه افتادن موبایل روبه رو شده اند. اما اکنون یک کیس محافظ ارائه شده است که می تواند برای نجات گوشی از سقوط و مشکلات بعدی آن استفاده شود.

نجات گوشی از سقوط با قاب محافظ active damping

برای نجات گوشی از سقوط می توان از یک ایده خلاقانه که استفاده از یک قاب است استفاده کرد. این قاب در حالت عادی تفاوت چندانی با دیگر نمونه های موجود در بازار ندارد، اما وقتی که موبایل از دست شما رها شود، می تواند با مکانیزمی مانند یک چتر نجات یا یک ایربگ، تلفن هوشمند شما را نجات دهد. یک مهندس خلاق آلمانی طراح این قاب است. اختراع او تا به حال چندین جایزه خلاقیت را در فستیوال های مختلف به دست آورده است.

نجات گوشی از سقوط

مکانیزم عملکردی این قاب ساده است. یک سنسور در حال سقوط بودن دستگاه را تشخیص می دهد و مکانیزم نجات را فعال می کند. در ادامه ۸ بازوی فلزی انعطاف پذیر از چهار گوشه قاب بیرون زده و نیروی حاصل از برخورد به سطح را جذب می کنند.

جالب است بدانید که طراح قاب active damping در ابتدا قصد داشته یک سیستم ایربگ را برای قاب منحصر به فرد خود طراحی کند، اما یک بار مصرف بودن ایربگ باعث شد تا او به فکر راهکاری موثرتر باشد.

نجات گوشی از سقوط

زبانه های فنری این قاب در حالت عادی به صورت تخت درون جداره داخلی آن قرار دارند و در صورت نیاز رها می شوند. این تیغه های انعطاف پذیر وقتی از جای خود خارج می شوند قوسی پیدا می کنند که می تواند ضربه حاصل از سقوط از هر زاویه ای را به خود جذب کنند.

.

منبع: techcrunch

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر