;
coinex

حذف اکانت تلگرام طلایی ؛ چگونگی دیلیت اکانت تلگرام طلایی و روش‌‌های آن

حذف اکانت تلگرام طلایی پس از نگرانی‌ها در مورد امنیت این پیام‌رسان یکی از دغدغه‌های کاربران تلگرام شده است. در این مطلب چگونگی دیلیت اکانت تلگرام طلایی را شرح می‌دهیم.

نسخه‌های غیررسمی تلگرام بسیاری با توجه به متن باز (Open Source) بودن نرم‌افزار تلگرام تولید و عرضه شده‌اند. هر فردی می‌تواند سری به وب‌سایت گیت‌هاب بزند و کپی سورس‌کد‌های تلگرام و تغییر آن نسخه‌ای مطابق میل خود منتشر کند. با چنین روشی به راحتی می‌توان بدافزارها و جاسوس‌افزارها را به میان مردم فرستاد.

نسخه‌های غیررسمی تلگرام یکی دو تا نیستند؛ از موبوگرام، تلگرام فارسی و تلگرام نارنجی گرفته که همگی به همراه 32 نسخه غیررسمی دیگر به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از کافه بازار حذف شده‌اند، تا تلگرام طلایی و هاتگرام که امکان دریافت آنها از کافه‌بازار و بسترهای مشابه وجود دارد.

همانطور که می‌دانید تلگرام در ۱۱ اردیبهشت 97 به این سو فیلتر است، اما دسترسی به دو اپلیکیشن تلگرام طلایی و هاتگرام بدون محدودیت ممکن است. این یکی از مواردی است که بسیاری از کاربران را نسبت به امنیت تلگرام طلایی به شک انداخته است. پرسش آنها این است که با چه اهدافی در عین اینکه دسترسی به تلگرام وجود ندارد، می‌بایست تنها از دو نسخه غیررسمی از گزند فیلترینگ در امان بمانند. بسیاری گمان می‌کنند این موضوع حریم شخصی و امنیت اطلاعات آن‌ها به خطر می‌اندارد.



همین عدم فیلترینگ تلگرام طلایی و هاتگرام در طول دو ماه گذشته منجر شده است بسیاری به سوی این اپلیکیشن‌ها روانه شوند. به طوری که تاکنون تلگرام طلایی بیش از 11 میلیون بار و هاتگرام بیش از 4 میلیون بار از کافه بازار دریافت شده‌اند. البته مطابق گفته برخی از مسئولین تلگرام طلایی بیش از 25 میلیون کاربر دارد. با توجه به عدم وجود محدودیت برای این اپلیکیشن به نظر می‌رسد فایل نصبی آن در میان مردم دست به دست می‌شود.

آموزش حذف اکانت تلگرام طلایی

برای حذف اکانت تلگرام طلایی دو روش وجود دارد. در روش اول می‌بایست در ابتدا اپلیکیشن تلگرام طلایی را از دستگاه اندرویدی خود پاک کنید. و سپس تلگرام اصلی را نصب و با روشی که در ادامه گفته می‌شود، از دسترسی این پیام رسان به حساب تلگرامی‌تان جلوگیری کنید.

پس از آنکه اپ تلگرام طلایی را پاک کردید، تلگرام اصلی (یا نسخه تلگرام X) را از گوگل‌پلی دریافت کنید. همانطور که گفته شد برخلاف تلگرام طلایی امکان دسترسی به نسخه اصلی تلگرام بدلیل اعمال محدودیت‌ها وجود ندارد. برای دور زدن این فیلترینگ یا باید از فیلترشکن‌ها استفاده کرد و یا دست به دامان پروکسی‌ها شد. در آخرین به‌روز‌رسانی تلگرام، امکان استفاده از پروکسی MTProto برای دورزدن فیلترینگ تلگرام به آن اضافه شده است.



پس از آنکه به هر نحوی موفق شدید از فیلترینگ تلگرام گذر کنید، مسیر زیر را دنبال کنید تا همه اکانت‌های مربوط به حساب کاربری شما به غیر از تلگرام نصب شده بر روی گوشی‌تان، به ویژه حساب تلگرام طلایی از دسترس خارج شوند.

برای اینکار منوی کشویی تلگرام (منوی سه خط بالا سمت چپ) را انتخاب کرده، به بخش Setting بروید. در این بخش لازم است روی Privacy and Security لمس کنید.

دیلیت اکانت تلگرام طلایی
حذف اکانت تلگرام طلایی (اعتبار : تکراتو)

در ادامه پروسه حذف اکانت تلگرام می‌بایست در بخش Security گزینه Active Sessions را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید تمام دستگاه‌هایی را که حساب کاربری تلگرام شما بر روی آنها فعال است را همراه با موقعیت جغرافیایی آنها مشاهده کنید. در این صفحه با انتخاب گزینه Terminate All Other Sessions تمامی دستگاه‌های دیگری که از حساب کاربری تلگرام شما استفاده می‌کنند، لاگ اوت می‌شوند.

تلگرام طلایی
حذف اکانت تلگرام طلایی (اعتبار : تکراتو)

با چنین کاری در نهایت تلگرام طلایی نیز امکان استفاده از حساب کاربری شما را نخواهد داشت. البته یک نکته در اینجا وجود دارد. اگر پیش از آنکه در تلگرام طلایی ثبت نام کنید، از نسخه اصلی تلگرام استفاده نمی‌کردید. امکان Terminate کردن برای شما مقدور نیست. چرا که این قابلیت تنها مخصوص قدیمی‌ترین دستگاهی است که از حساب کاربری شما استفاده می‌کند. برای خلاص شدن از تلگرام طلایی یک راه دیگر نیز وجود دارد.



دیلیت اکانت تلگرام طلایی با حذف کامل تلگرام

راه دوم این است که به طور کامل حساب کاربری تلگرام خود را پاک کنید و مجددا در این سرویس عضو شوید. همانطور که گفته شد این کار برای آنهایی که نتوانستند حساب کاربری تلگرام طلایی را Terminate کنند و یا می‌خواهند تا جای ممکن خیالشان از بابت حریم خصوصی و امنیت اطلاعاتشان راحت باشد، مناسب است.

برای این منظور نیاز است به صفحه مربوط به دی‌اکتیو کردن اکانت در وب‌سایت تلگرام مراجعه کنید. (my.telegram.org/deactivate) پس از وارد شده به این ‌صفحه کادری مشاهده می‌شود که شما باید در آن شماره موبایل اکانتی را که می‌خواهد آن را حذف یا دی‌اکتیو کنید را وارد کنید.

پس از آن بر روی Next کلیک کرده و کادر دیگری برای شما ظاهر می‌شود. در اینجا یک کد (شامل حرف و عدد) که برای تایید استفاده شما از این اکانت است، به صورت اس‌ام‌اس و نیز در تلگرام ارسال می‌شود که باید آن را در کادر Confirmation Code وارد کنید.

حذف اکانت تلگرام طلایی
نحوه حذف اکانت تلگرام طلایی (اعتبار : تکراتو)

در ادامه صفحه جدیدی باز می‌شود که در ابتدا به شما هشدار می‌دهد که با دی‌اکتیو کردن اکانت طلگرام تمامی اطلاعات شما، نظیر چت‌ها خصوصی، گروه‌‌ها و کانال‌ها پاک می‌شوند. همچنین این نکته را گوشزد می‌کند که پس از دی‌اکتیو کردن چند روز طول می‌کشد تا مجددا بتوانید با این شماره یک حساب کاربری تلگرام بسازید. در این مرحله بر روی Done کلیک کنید.

نحوه حذف تلگرام طلایی
حذف اکانت تلگرام طلایی (اعتبار : تکراتو)

در نهایت در پنجره‌ای که به شکل زیر باز می‌شود، تنها کافی است بر روی دکمه سبز رنگ (Yes, Delete My Account) کلیک کنید تا حساب کاربری تلگرام شما به همراه تمامی اطلاعات موجود در آن به طور کامل غیرفعال شود. با این کار حساب کاربری تلگرام طلایی شما نیز به طور کامل حذف می‌شود.

حذف تلگرام طلایی
حذف اکانت تلگرام طلایی (اعتبار : تکراتو)

اگر می‌خواهید مجددا با استفاده از این شماره، یک اکانت تلگرام بسازید، همانطور که گفته شد احتمالا نیاز خواهد بود چند روزی منتظر بمانید. پس از آن تلگرام اصلی و یا تلگرام ایکس را از گوگل پلی دانلود کنید و مجددا اقدام به ثبت نام در این سرویس پیام‌رسان نمایید.

به روزرسانی 25 تیرماه:

چند روز قبل عنوان شد که احتمالا فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام در ایران پایان خواهد یافت. مسولان به دنبال آن هستند که این پیام‌رسان را نیز در ایران فیلتر کنند. دبیر کارگروه تعییین مصادیق محتوای مجرمان به نوعی این موضوع را در کانال سروش خود تایید کرده است.

البته عدم فیلتر نشدن تلگرام طلایی و هاتگرام در ایران خود باعث پرسش‌های فراوانی شده بود. در مطلب پایان فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام ؛ آیا فیلترینگ راه چاره است؟ به این موضوع پرداخته شده که احتمالا این دو نسخه غیررسمی تلگرام نیز به انتهای دوران آزادی خود رسیده و احتمالا به زودی فیلتر خواهند شد.

امیدواریم اگر قصد دارید که حساب کاربری تلگرام طلایی خود را پاک کنید، این مطلب دیلیت اکانت تلگرام طلایی توانسته باشد تا راهکارهای امنی پیش پای شما بگذارد. در مطلب 3 دلیل برای دیلیت اکانت تلگرام طلایی گفته ایم که چرا باید طلگرام را حذف کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع : Techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (41 نظر)

    سلام لطفاً جواب بدید🙏
    آیا با اون فیلترشکن mtproto میتونم به سایت حذف اکانت تلگرام وارد بشم؟

    پاسخ

    تلگرامم خراب شده میخوام حذفش کنم و دوباره نصبش کنم

    پاسخ

    سلام تلگرام طلایی منو رو ریپورت کرده نمیدونم خودش زده به دلیل توهین و پیدا کردن فیلم های ….فلان ولی من هیچکدوم از اینارو که فتا گفته داخل تلگرامم نبوده…خلاصه من رو ریپورت کردن..چجوری میتونم ازاد شم؟؟از طریف فتا؟ خاهشاا کمک کنید

    پاسخ

    چندماهه میخام دلیت بزنم نمیشه خسته شدم ی راهی جلو روم بذارین

    پاسخ