;
coinex

باگ جدید فیسبوک 800 هزار فهرست بلاک شده را آزاد کرد

باگ جدید فیسبوک دردسرهایی جدیدی را برای این شبکه اجتماعی ایجاد کرده است. این باگ باعث شده تا 800 هزار فهرست بلاک شده، آزاد شوند.

به گزارش تکراتو، در اثر بروز باگی جدید به صورت موقت 800 هزار فهرست از حالت مسدود خارج شدنده اند. وقتی شما فردی را در فیسبوک مسدود می‌کنید، انتظار دارید تا زمانی که وی را از حالت بلاک خارج نکرده‌اید، در همان وضعیت باقی بماند. این شرایط در تمام شبکه های اجتماعی رایج است.

باگ جدید فیسبوک و آزاد شدن کاربران مسدود شده

باگ جدید فیسبوک امکان آزاد شدن کاربران مسدود شده را در این شبکه فراهم کرده است. در اثر این باگ، بیش از ۸۰۰.۰۰۰ فهرست بلاک شده، بدون اطلاع افرادی که آنها را بلاک کرده بودند، از حالت مسدود خارج شدند. بر اساس اعلام فیسبوک، این باگ از تاریخ ۲۹ ماه می (۸ خردادماه)  تا ۵ ژوئن (۱۵ خردادماه) برای برخی کاربران رخ داده است و فهرست‌ افراد بلاک شده آنها را بدون اطلاع، از حالت مسدود خارج کرده است.

البته کاربر مسدود شده در صورت آزاد شدن هم تنها می‌تواند در مسنجر فیسبوک برای شما پیام بگذارد و نمی‌تواند پست‌هایی که شما تنها برای دوستان خود منتشر می‌کنید و حالت خصوصی دارد را مشاهده کند.

فیسبوک در ابتدا در مورد علت بروز این باگ چیزی نگفت و فقط برای کاربرانی که تحت تاثیر این باگ قرار گرفته‌ بودند، اطلاعیه ارسال کرد. اما بالاخره به بیان جزئیاتی در این مورد پرداخت و اعلام کرد:

توضیح دادن و بیان جزئیات فنی درباره‌ی علت بروز چنین باگی، آن هم از طریق پست توییتری، کار ساده‌ای نیست. ولی اگر بخواهم موضوع را به‌صورت کلی توضیح بدهم باید بگویم، اکثر اطلاعات قابل مشاهده کاربران فیسبوک در محلی به نام انجمن‌ها نیز ذخیره می‌شود که بخشی از این اطلاعات مشخص می‌کند مردم کدام پست‌ها را ببینند و روی کدام پست‌ها می‌توانند اعلام نظر کنند.

در اثر بروز باگی فنی، برخی اطلاعات مربوط به انجمن‌های فیسبوک و مسنجر فیسبوک پاک شدند و به همین دلیل فهرست مسدود شده‌ها نیز همراه سایر اطلاعات حذف شدند.

.

منبع:  techcrunch

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر