;
coinex

اپلیکیشن مدیریت باتری اطلاعات کاربران اندروید را سرقت می کند

یک اپلیکیشن مدیریت باتری توانسته به سرقت اطلاعات کاربران اندروید بپردازد. این اپلیکیشن وعده ذخیره باتری گوشی های اندرویدی را می دهد.

به گزارش تکراتو، این اپلیکیشن مدیریت باتری می تواند اطلاعات شخصی کاربران را سرقت کند و در ادامه از آنها باج بگیرد.

سرقت اطلاعات کاربران با اپلیکیشن مدیریت باتری

آنگونه که اعلام شده، این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی منتشر شده و اولین بار توسط شرکت امنیتی  RiskIQ یافت شده است. این اپلیکیشن مدیریت باتری می تواند به اطلاعات موقعیت، شماره تلفن ها، پیام ها، سازنده و مدل دستگاه و … دسترسی پیدا کند.

در نهایت هکرها به منظور سرقت اطلاعات پرداخت و حتی باج گیری از کاربران از این موارد استفاده می کنند.

نحوه کارکرد اپلیکیشن مدیریت باتری Advanced Battery Saver  به این صورت است که هنگام حضور در وب یک پیام روی صفحه ظاهر می شود که به کاربر می گوید باید حافظه گوشی را پاکسازی کند تا مصرف بیش از حد باتری کاهش پیدا کند.

این پیام بسته به مدل دستگاه به گونه متفاوتی به کاربران نمایش داده می شود و به این صورت کاربر تصور می کند اخطار آن معتبر و درست است. پیام های جعلی نمایش داده شده حتی اطلاعاتی از مدل دستگاه کاربر را نیز نشان می دهند.

اگر کاربر گزینه Install را انتخاب کند، به صفحه ای در گوگل پلی می رود که بدافزاری دانلود می شود. این بد افزار به گونه ای طراحی شده که تبلیغات مبتنی بر کلیک را در پس زمینه روی دستگاه اجرا می کند تا به این ترتیب اقدام به کسب درآمد از طریق تبلیغات کلیکی نیز نماید.

البته اکنون اپلیکیشن Advanced Battery Saver از روی فروشگاه گوگل پلی حذف شده ولیRiskIQ  اعلام کرده که حدود 60 هزار کاربر آن را نصب کرده اند.

نسبت به دانلود و استفاده از نرم افزارهای مختلف دقت کنید!

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر