;
coinex

این ربات جدید قادر به راه رفتن در خشکی و آب است

یک ربات جدید توسط محققان ساخته شده که می تواند در خشکی، روی آبو زیر آب راه برود. محققان وزن این ربات را ۱.۶۵ گرم اعلام کرده اند.

به گزارش تکراتو، محققان دانشگاه هاروارد رباتی جدید به نام HAMR  ساخته اند که می تواند در آب حرکت کند و زیر آب نیز برود. این ربات حتی می تواند برحسب دستور کاربر بین سطوح حرکت کند.

ویژگی های ربات جدید HAMR

این ربات جدید، دارای ۴.۴ سانتی متر طول است و ساختار آن نیز حاوی ۲۳ لایه میکروسکوپی از مواد است. آخرین نسخه‌ی HAMR فقط ۱.۶۵ گرم وزن دارد مجهز به  پدهایی مخصوص در چهار پای خود است.

این پدها به این ربات جدید کمک می کنند تا وقتی وارد آب شد، نوعی استحکام ناشی از تنش سطحی ایجاد شود و از غرق شدن گجت جلوگیری گردد. این ربات قادر است باری به وزن ۱.۴۴ گرم را نیز همراه خود زیر آب ببرد.

ربات فلاپ هایی در بخش داخلی پدها دارد که از طریق آن می تواند مسیر حرکت را در سطوح هموار کند. همچنین HAMR  می تواند جریان برق را ازطریق این پدها به آب منتقل کند.

در ادامه فرایندی به نام electrowetting ایجاد می شود که در آن از به کارگیری ولتاژ برق از زاویه تماس با یک شی و سطح آب می کاهد. پس تنش سطح شکسته می شود و ربات در آب فرو می رود. ربات می تواند زیر آب نیز به همین روش به راه خود ادامه دهد.

آنگونه که گفته شده وقتی ربات از آب خارج می شود به اندکی کمک نیاز دارد تا بتواند بر روی آب قرار گیرد.

.

منبع: newatlas

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر