;
coinex

حذف اکانت تلگرام ایکس ؛ چگونگی دیلیت اکانت تلگرام X و روش‌‌های آن

حذف اکانت تلگرام ایکس شاید برای کاربرانی که در صدد حفاظت بیشتر از اطلاعات‌ و حریم‌ شخصی‌شان هستند کاربردی باشد. در این مطلب به نحوه حذف اکانت تلگرام ایکس می‌پردازیم.

تلگرام ایکس حدودا پنج ماه پیش معرفی شد و با اقبال نسبتا خوبی از سوی کاربران تلگرام مواجه شد. در حالی که تعداد کاربران تلگرام از مرز 100 میلیون نفر عبور کرده است. تلگرام ایکس تنها 5 میلیون بار از گوگل‌پلی دریافت شده است. چند وقت پس از انتشار این اپلیکیشن، گوگل‌پلی به دلایلی که هنوز هم مشخص نیست این نسخه تلگرام را از مارکت خود حذف کرد.

پیام‌رسان تلگرام و نسخه تلگرام ایکس حدودا 2 ماه قبل و پس از قطعی شدن فیلترینگ همیشگی تلگرام، به همراه بیش از 30 نسخه غیررسمی دیگر از این پیام‌رسان از مارکت کافه بازار حذف شد. کافه بازار دلیل این کار را دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بیان کرد. البته ذکر این نکته ضروری است که دو نسخه غیررسمی به نام‌های تلگرام طلایی و هاتگرام نه تنها با این محدودیت‌ها مواجه نشده‌اند، بلکه حتی شامل فیلترینگ تلگرام هم نمی‌شوند. همین موضوع تردید‌ها در خصوص امنیت آنها را بیشتر و بیشتر می‌کند.


بیشتر بخوانید : بررسی امنیت تلگرام طلایی ؛ سه پرده از امنیت طلگرام ضد فیلتر


شاید حذف کوتاه مدت تلگرام ایکس از گوگل‌پلی، به دلیل رعایت نکردن حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات کاربران باشد. هرچند شما به عنوان کاربر تلگرام باید بدانید که از نظر امنیت اطلاعات‌، تفاوت میان تلگرام ایکس و نسخه اصلی تلگرام وجود ندارد؛ چرا تلگرام ایکس نیز از همان سرور‌های تلگرام برای مسنجرینگ استفاده می‌کند. اگر به هر دلیل تصمیم به حذف حساب کاربری تلگرام ایکس گرفته‌اید، در این مطلب با تکراتو همراه باشید.

آموزش حذف اکانت تلگرام ایکس ؛ چگونه حساب کاربری تلگرام ایکس را پاک کنیم؟

دو روش کلی برای پاک کردن حساب کاربری تلگرام ایکس وجود دارد. یکی اینکه اپلیکیشن تلگرام ایکس را از اسمارت‌فون خود پاک کنید و در تلگرام اصلی سایر دسترسی‌ها به حساب کاربری خود را غیرفعال کنید.

راه دوم و مطمئن‌تر این است که حساب کاربری تلگرام خود را به طور کامل حذف کنید و مجددا در تلگرام ثبت‌نام کنید. در ادامه این دو روش را بررسی خواهیم کرد. فقط به دو مورد توجه کنید.

  • پس از حذف کامل اکانت، هیچ راهی برای بازگرداندن اطلاعات آن وجود ندارد پس از داده‌های موردنیازتان بک‌آپ تهیه کنید.
  • برای ثبت مجدد در تلگرام شاید با محدودیت‌هایی مواجه شوید که نیاز باشد چند روزی صبر کنید.

پاک کردن اکانت تلگرام ایکس ؛ Terminate کردن دسترسی‌ها

در ابتدا اپلیکیشن تلگرم ایکس را به طور کامل از اسمارت‌فون اندرویدی یا IOS خود پاک کنید و نیز نسخه اصلی تلگرام را از گوگل‌پلی دریافت کنید. هر دو این اپلیکیشن‌ها در ایران شامل فیلترینگ می‌شوند و برای دسترسی به آنها نیاز به دور زدن فیلترینگ تلگرام دارید. برای این کار یا می‌توانید از فیلترشکن‌ها و پروکسی‌ها گوناگون موجود در مارکت‌های مختلف استفاده کنید و یا از روشی بهره ببرید که خود تلگرام جدیدا پیشنهاد کرده است: پروکسی MTProto.


بیشتر بخوانید : پروکسی MTProto تلگرام چیست؟ ؛ مولتی‌پراکسی تلگرام آخرین برگ این بازی است؟


به خاطر داشته باشد که می‌بایست به یکی از طرق بالا از سد فیلترینگ تلگرام عبور کنید. پس از آن برای غیرفعال‌ کردن همه دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که به حساب‌ کاربری شما دسترسی دارند می‌بایست روش زیر را دنبال کنید.

برای اینکار منوی کشویی تلگرام (منوی سه خط بالا سمت چپ) را انتخاب کرده، به بخش Setting بروید. در این بخش لازم است روی Privacy and Security لمس کنید.

تلگرام ایکس
نحوه حذف اکانت تلگرام ایکس. (اعتبار : تکراتو)

در ادامه می‌بایست در بخش Security گزینه Active Sessions را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید تمام دستگاه‌هایی را که حساب کاربری تلگرام شما بر روی آنها فعال است را همراه با موقعیت جغرافیایی آنها مشاهده کنید. در این صفحه با انتخاب گزینه Terminate All Other Sessions تمامی دستگاه‌های دیگری که از حساب کاربری تلگرام شما استفاده می‌کنند، لاگ اوت می‌شوند.

حذف اکانت تلگرام ایکس
نحوه حذف اکانت تلگرام ایکس. (اعتبار : تکراتو)

با استفاده از روشی که گفته شد تمامی دسترسی‌ها به اکانت تلگرام شما، از جمله دسترسی تلگرام ایکس،‌ لغو می‌شود. با این حال اگر شما پیش از آنکه از تلگرام ایکس استفاده کنید به سراغ نسخه اصلی تلگرام نرفته بودید و یا در پلتفرم دیگری از تلگرام استفاده نمی‌کردید، امکان استفاده از Terminate Sessions برای شما مقدور نیست.

اگر چنین مشکلی دارید و یا می‌خواهید به روشی امن‌‌تر اکانت تلگرام ایکس خود را پاک کنید، راه دیگری نیز وجود دارد و آن حذف کامل حساب کاربری تلگرام است.

روش دوم حذف اکانت تلگرام ایکس ؛ حذف کامل تلگرام و ثبت نام مجدد

نخست به این نکته توجه کنید که اگر از این روش استفاده کنید و حساب کاربری تلگرام خود را به طور کامل حذف کنید، همه پیام‌های ذخیره شده، تصاویر پروفایل، کانال‌ها و گروه‌هایی که در آن عضو هستید پاک می‌شود و راهی برای بازگشت‌ آنها وجود ندارد.

برای حذف کامل اکانت تلگرام نیاز است به صفحه مربوط به دی‌اکتیو کردن اکانت در وب‌سایت تلگرام مراجعه کنید. (my.telegram.org/deactivate) پس از وارد شدن به این ‌صفحه کادری مشاهده می‌شود که شما باید در آن شماره موبایل اکانتی را که می‌خواهد آن را حذف یا دی‌اکتیو کنید، وارد نمایید.

پس از آن بر روی Next کلیک کرده و کادر دیگری برای شما ظاهر می‌شود. در اینجا یک کد (شامل حرف و عدد) که برای تایید استفاده شما از این اکانت است، به صورت اس‌ام‌اس و نیز در تلگرام ارسال می‌شود که باید آن را در کادر Confirmation Code وارد کنید.

حذف اکانت تلگرام
پاک کردن اکانت تلگرام ایکس. (اعتبار : تکراتو)

در ادامه صفحه جدیدی باز می‌شود که در ابتدا به شما هشدار می‌دهد که با دی‌اکتیو کردن اکانت تلگرام ایکس تمامی اطلاعات شما، نظیر چت‌ها خصوصی، گروه‌‌ها و کانال‌ها پاک می‌شوند. همچنین این نکته را گوشزد می‌کند که پس از دی‌اکتیو کردن چند روز طول می‌کشد تا مجددا بتوانید با این شماره یک حساب کاربری تلگرام بسازید. در این مرحله بر روی Done کلیک کنید.

حذف حساب کاربری تلگرام ایکس
نحوه حذف اکانت تلگرام X. (اعتبار : تکراتو)

در نهایت در پنجره‌ای که به شکل زیر باز می‌شود، تنها کافی است بر روی دکمه سبز رنگ (Yes, Delete My Account) کلیک کنید تا حساب کاربری تلگرام شما به همراه تمامی اطلاعات موجود در آن به طور کامل غیرفعال شود. با این کار حساب کاربری تلگرام ایکس شما نیز به طور کامل پاک خواهد شد.

حذف تلگرام ایکس
نحوه حذف اکانت تلگرام ایکس. (اعتبار : تکراتو)

همانطور که گفته شد اگر روش بالا را طی کردید، باید بدانید که اولا راهی برای بازگشت داده‌های شما در اکانت‌تان وجود ندارد و می‌بایست قبل از حذف کامل اکانت از آنها بک‌آ‌پ می‌گرفتید. ثانیا برای ثبت مجدد در تلگرام شاید با محدودیت‌هایی مواجه شوید که نیاز باشد چند روزی صبر کنید.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    my.telegram.org/deactivate
    دیگه نمیشه با این سایت دیلیت اکانت زد. چاره چیه.

    پاسخ

    وقت ندارم حوصله ندارم

    پاسخ

    سلام من تلگرامم رو دلت زدم و باهمون شماره قبلا تلگرام ایکس داشتم میخواستم بدونم آیا با دلت زدن تلگرامم اکانت تلگرام ایکس هم حذف شده یانه خوااهش جواب بدید خواهش

    پاسخ