;
coinex

پروژه نظامی هارپ برای تغییر آب و هوا ؛ آمریکا متهم به در اختیار گرفتن کنترل آب و هوای جهان

پروژه نظامی هارپ برای تغییر آب و هوا ، احتمالا این جمله را هر چند وقت یکبار همزمان با وقوع زلزله در ایران شنیده‌اید، اما این بار میشل چوسودوفسکی، ایالات متحده را با این جمله لرزاند. آمریکا متهم به کنترل تغییرات آب و هوایی در جهان است!

پروژه نظامی هارپ برای تغییر آب و هوا

دکتر میشل چوسودوفسکی استاد بازنشسته دانشگاه اوتاوا در رشته اقتصاد، به طور مستقیم با دولت‌های مختلف در زمینه‌های گوناگونی از مشکلات ژئوپلتیکال کار کرده است. او در رابطه با تغییرات آب و هوایی به صورت دلخواه و تاریخچه استفاده از آن، زبان به انتقاد گشوده است.

بازتاب سخنان:

چرا باید در اتمسفر کره زمین چیزهای مختلفی را اسپری کنیم، بدون اینکه به مردم اجازه دهیم، از آن مطلع شوند؟ چه مسایل محرمانه‌ای در این راستا وجود دارد؟ چرا نباید در رابطه با آن بدانیم؟ چرا این موضوع هرگز در سمینارهای مربوط به تغییرات آب و هوایی مطرح نشده است؟

یکی از پروژه‌هایی که صحبت های فراوانی درباره آن وجود دارد، هارپ است، در مطلب هارپ چیست به طور کامل درباره این فناوری صحبت شده است. مطلب زیر را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: پروژه هارپ چیست و چه ارتباطی با زلزله دارد؟

در زمان نه چندان دور، دستکاری آب و هوا، یکی از شاخه‌های تئوری توطئه خوانده می‌شد، اما به زمان حال باز می‌گردیم. یکی از مدیران CIA در شورای همکاری روابط خارجی به طور زنده پشتیبانی خود را از مهندسی آب و هوا مطرح می‌نماید.

مهندسی آب و هوا عبارت از اسپری کردن ذرات به اتمسفر –نظیر فلزات سنگین- به منظور منعکس ساختن نور خورشید از سطح زمین است. نخبگان جهانی این مساله را تحت عنوان مبارزه با تغییرات آب و هوایی مطرح کرده و وجود این مساله را تایید می‌نمایند.زلزله و هارپ

اما این موضوع کمی نگران کننده است؛ چراکه شواهدی مبنی بر اسپری کردن ذرات در طول دهه‌های گذشته وجود دارد، از این رو انگیزه‌های پنهانی می‌تواند در پشت این مساله وجود داشته باشد. هیچکس نمی‌داند، این افراد چه چیزی را راجع به این مساله می‌دانند، اما آزمایشی ساده برای دستکاری آب و هوایی می‌تواند پاسخ این سوال باشد.

شاهزاده بسمه بن سعود، فعال حقوق بشر و دختر پادشاه سعودی، مهندسی آب و هوا را با برنامه تولید سلاح‌های کشتار جمعی مقایسه می‌کند. او در این مورد می‌گوید، اینکار شبیه قرار دادن بمبی است که شبیه به انفجار اتمی بوده، فقط سر و صدایی ندارد –انفجار ندارد- دیوید. دابلیو. کیث یک پروفسور از دانشگاه هاروارد و رئیس مهندسی کربن، در پاسخ به سوالی که در رابطه با اسپری فلزات سنگین در اتمسفر از وی پرسیده شد، چنین پاسخ داد:

شما ممکن است، در نتیجه مستقیم این تصمیم چند ده هزار نفر از مردم را به کشتن دهید.

دستکاری اب و هوا

یک سند از دولت آمریکا که به درخواست یکی از کمیته‌های سنا منتشر شده و متعلق به نوامبر 1978 از این قرار است:

به علاوه تحقیقاتی که توسط موسسات فدرال حمایت شده‌اند، عملیات‌های دیگری در زمینه دستکاری آب و هوا توسط شاخه‌های اجرایی مختلفی به انجام رسیده است. هیئت‌های مشاوره فدرال، کمیته و زیر مجموعه‌های مختلف آن‌ها -به منظور تحقیقات عمیق و آماده سازی گزارش‌، به منظور ارائه پیشنهاد یا هماهنگ سازی برنامه دستکاری آب و هوا ایجاد شده‌اند.- توسط دپارتمان‌های اجرایی، آژانس‌ها یا ادارات آن‌ها، استقرار یافته و حمایت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: زلزله های ایران و هارپ هیچ ربطی به هم ندارند!

با وجود اسناد مختلفی که در این زمینه منتشر شده است، حرکت نویسنده و اقتصاددان کانادایی، دکتر میشل چوسودوفسکی که در پروژه‌های مربوط به مشکلات ژئوپلتیکال مختلفی با دولت همکاری داشته، ما را سوپرایز ننموده است.سم پاشی هوا

پیش از وی، محققین و دانشگاهیان بسیاری بر علیه این اقدامات موضع گرفته بودند، هرچند او در مطلبی که در وب سایت خود منتشر نموده، به نکات جالبی اشاره کرده است.

توسعه قابل توجه جنگ افزارهای آب و هوایی آمریکا که اولویت سازمان دفاعی امریکاست، جایی برای شک و شبهه یا بحث باقی نمی‌گذارد. در جایی که فعالان محیط زیست، دولت بوش را به جهت نپویستن به پروتکل کیوتو مقصر می‌دانند، هرگز مشکل جنگ افزارهای آب و هوایی مطرح نشده است. به بیان دیگر، اشاره به دستکاری الگوهایی آب و هوایی برای مقاصد نظامی مشکلی بوده که هرگز به آن‌ها اشاره نشده است.

نیروی هوایی آمریکا، قابلیت دستکاری، آزمون یا اجرای آشکار پروژه‌های امنیتی-نظامی در آب و هوا را دارد. این قابلیت‌ها، در عمل باعث طوفان، سیل، زلزله و خشکسالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی تاثیرات هارپ بر آب و هوا و عرضه نرم افزار پیش نشانگر زلزله

دستکاری آب و هوا به عنوان امنیت محلی و بین المللی مطرح است، که قابلیت عمل به صورت یکسویه را خواهد داشت… این عملکرد می‌تواند به عنوان دفاع، حمله و حتی بازدارندگی مورد استفاده قرار گیرد. تولید آب و هوای مصنوعی، به عنوان قسمتی از مزایای این تکنولوژی محسوب می‌‎شود که امکان افزایش قدرت آمریکا را به منظور توسعه قدرت جهانی و مالی را دارد. –نشریه دانشگاه نیروی هوایی آمریکا، ریپورت نهایی، آی اف 2025 –

سیاست مداران مختلفی نیز، به استفاده آمریکا از تسلیحات آب و هوایی اشاره نموده‌اند. یکی از این افراد هوگو چاوز بود که در رابطه با اظهار نظر وی می‌توانید در اینترنت اطلاعات بیشتری به دست آورید.هارپ چیست

در صورتیکه در رابطه با تغییرات آب و هوایی سخن می‌گوییم، این مساله به عنوان یک مشکل جدی مطرح است؟ در صورتیکه جواب آری است، چرا هرگز به این قبیل مهندسی آب و هوا اشاره نشده است؟ در جایی که به آلودگی اتمسفر می‌پردازیم و آثار آن احتمالا خطرناک خواهد بود، این مساله کماکان نادیده گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: دزدی ابر از آسمان ایران ؛ واکنش‌ها به ادعای ابر دزدی و برف دزدی از آسمان کشور!

تغییرات آب و هوا، مثل چیزهای دیگری نادیده گرفته می‌شود تا زمانی که تبدیل به یک مشکل سیاسی شده و توجهات را به سوی راهکارهای برون رفت از آن و نه دلایل بروز آن جلب نماید. به نظر می‌رسد کماکان کسب پول در جایگاه بالاتری نسبت به سلامتی کره زمین قرار می‌گیرد.نحوه کار هارپ

دکتر روزالی برتل، دانشمند آمریکایی، نویسنده، فعال محیط زیست و اپیدمیولوژیست که بیشتر به علت کارش بر روی تابش یونیزه شده شهرت دارد، می‌گوید:

این ماجرا مربوط به پنجاه سال آسیب به محیط زیست است که توسط کنترل لایه بالایی اتمسفر صورت گرفته است… هارپ بخش جدایی ناپذیر این پروژه نظامی که که به علت تغییرات عامدانه در طبیعت به کار گرفته شده، تاریخچه طولانی از تحقیقات و فعالیت‌ها را به خود اختصاص داده است. ترکیب چنین پروژه‌های نظامی به عنوان زنگ خطری به شمار می‌آید… قابلیت‌های هارپ، آزمایشگاه فضایی و موشکی که مقدار بسیار زیادی انرژی در مقایسه با یک بمب اتمی در هر نقطه از زمین توسط اشعه‌های ذره و لیزر آزاد می‌کنند، بسیار ترسناک است. این پروژه‌ها به مردم تحت عنوان پروژه‌های سپر فضایی در مقابل تسلیحات نظامی یا حتی به عناوین گول زننده‌تری نظیر ترمیم لایه اوزون معرفی شده‌اند.

دستکاری آب و هوا سالهاست که در حال انجام است و کماکان کسی در مورد آن‌ها اطلاع ندارد. این مساله به دلیل کنترل رسانه‌های جمعی بر روی دیالوگ‌های روزمره افراد است. امور پر اهمیت به ندرت اطلاع رسانی شده یا مورد بحث قرار می‌گیرند. در طول جنگ ویتنام، از باردار سازی ابرها برای تغییرات فصلی استفاده شده بود.

چوسودوفسکی می‌افزاید:

نیروی نظامی آمریکا با ساخت قابلیت‌های پیشرفته امکان ایجاد الگوهای آب و هوایی دلخواه خود را فراهم ساخته است. این تکنولوژی به طور اولیه در دهه 1990 تحت عنوان برنامه تحقیقات یونوسفر اکتیو با فرکانس بالا (HAARP) ایجاد شده بود. این پروژه زیر مجموعه‌ای استراتژی دفاعی آمریکا تحت عنوان جنگ ستارگان محسوب می‌شد. هارپ که به طور رسمی در سال 2014 به فعالیت خود پایان بخشید، یک سلاح کشتار جمعی است که با دستکاری لایه بالایی اتمسفر، قابلیت نابودی کشاورزی و محیط زیست را در همه جای دنیا دارد.

دستکاری آب و هوایی را بر طبق سند منتشر شده نیروی هوایی آمریکا، آی اف 2025 را به خاطر بیاورید. در جایی که عنوان می‌شد:

جنگنده‌های ما، امکان استفاده از قابلیت‌های متنوعی را برای شکست دادن دشمن در اختیار دارند.

قابلیت‌های متنوع، اشاره به امکان بروز سیل، زلزله، خشکسالی و زلزله داشتند.

بیشتر بخوانید: نظر پدر علم زلزله شناسی در مورد ارتباط زلزله های ایران و پروژه هارپ

بنابراین در زمان دیگری که در رابطه با تغییرات آب و هوایی صحبت می‌کردید، به سادگی می‌توانید از دستکاری آب و هوایی و مهندسی آن‌ها بدون نگرانی از تئوری توطئه بودن آن سخن بگویید. چراکه اکنون، این مسائل بسیار با تنها یک تئوری توطئه بودن، فاصله دارند.دستکاری اب و هوا هارپ

نکته: منابع رسمی، بارها و بارها استفاده از پروژه نظامی هارپ برای تغییر آب و هوا را در مقیاس وسیع انکار نموده‌اند. علاوه بر این، به لحاظ تئوری در رابطه با امکان چنین مساله‌ای، نقدهای فراوانی وجود دارد؛ هرچند تغییرات زیست محیطی و آب و هوایی در ابعاد کوچکتر توسط هارپ امکان پذیر بوده و تایید شده است.

بیشتر بخوانید: تفاوت علم و شبه علم چیست ؛ آیا علم پاسخ تمامی سوالات را دارد؟

به نظر شما هارپ پروژه ای نظامی برای تغییر آب و هوا است؟ آیا دولت آمریکا چنین قدرتی را در اختیار دارد؟ چرا سیاستمداران کشورهای پیشرفته، به طور جدی نسبت به آن موضع نگرفته‌اند؟ آیا خشکسالی‌های اخیر در خاورمیانه به هارپ ربطی دارد؟

با پذیرش وجود چنین قدرتی برای هارپ، استفاده از این ابزار را در مقام مقایسه با سلاح‌های متعارف جنگی، معقول و اخلاقی می‌دانید؟ نظر خود را با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: collective-evolution

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آمریکا کشور پیشرفته علمی و تکنولوژی است و از طرفی هم ابر قدرت جهان است ولذا میتواند و انجام میدهد سالی که برجام داشت به نتیجه می رسید سال پر بارانی داشتیم میتوانید بر رسی کنید حتی در هرمزگان بی باران هم چندین بار بارندگی مناطق سرسبزی داشتیم و دلیل نمیشود علمی که تجربه نکرده ایم آن را رد کنیم ما هنوز نمیخوایم این پیشرفت علم و تایید کنیم

    پاسخ