;
coinex

پتنت جدید اپل یک نمایشگر تاشو را نشان می‌دهد

آیا محصولات آینده اپل یک آیفون با نمایشگر تاشو خواهد بود. به تازگی پتنتی از اپل منتشر شده که نشان از یک صفحه نمایش قابل انعطاف دارد.پتنت اپل که با عنوان ” دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگر انعطاف پذیر” در اسناد اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) دیده شده، درواقع طرحی است که در سال 2016 به ثبت رسیده است.

این پتنت، نمایشگر شفافی را نشان می‌دهد که در وسط دارای بریدگی و یا شیارهایی است. این شیارها باعث می‌شود تا نمایشگر قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته و به راحتی تا شود. هنگامی که این خم باز گردد، تبدیل به لایه‌ نازکی از نمایشگر خواهد شد.

برای آنکه این لایه نازک در باز و بستن‌های متوالی صفحه نمایش دچار اختلال نشود، در ساخت آن از یک ماده‌ی الاستومر استفاده می‌شود.

برخی از تحلیلگران معتقدند که کوپرتینو برای آنکه از رقیب سنتی خود، سامسونگ، عقب نماند به طور حتم آیفون قابل انعطافی را تا سال 2020 به بازار عرضه خواهد کرد. چندی پیش عنوان شد که اپل برای ساخت نمایشگر اولد با شرکت ال جی قراردادی را امضا کرده است، قراردادی که می‌تواند در آن به ساخت نمایشگر اولد قابل انعطاف نیز اشاره شده باشد.

بیشتر بخوانید: گوشی آیفون قابل انعطاف اپل چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟

آیفون قابل انعطاف اپل می‌تواند تا سال 2020 به بازار موبایل جهان عرضه شود، اما برخی شایعات، معتقدند که عرضه این آیفون تاشو به بعد از 2020 موکول خواهد شد. در هر صورت با وجود ایده‌های جدید، صنعت اینده موبایل جهان دیدنی خواهد بود.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر