;
coinex

راه اندازی سامانه نسخه الکترونیکی مبتنی بر وب برای پزشکان

در صورتی که پزشکان نسخه الکترونیکی بپیچند، می توانند مطالبات‌ خود را به صورت آنلاین دریافت کنند. 60 درصد از مطالبات، الکترونیکی پرداخت می شود.

به گزارش تکراتو، مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که سامانه نسخه الکترونیکی مبتنی بر وب توسط پزشکان قابل دسترس است. به گفته وی هر پزشکی که در این سامانه ثبت‌نام کند، پس از تایید 60 درصد از مطالبات خود را به‌صورت الکترونیکی دریافت خواهد کرد.

استفاده از نسخه الکترونیکی مبتنی بر وب

علی معیری اعلام کرد که امضای الکترونیکی برای پزشکان، از پیش نیازهای طرح نسخه الکترونیکی است و ادامه داد که براساس سیاست گذاری کلان و توافقات انجام شده، نسخ الکترونیکی به واسطه امضای دیجیتال سازمان نظام پزشکی قابل اجرا هستند. این طرح پس از برنامه ریزی های لازم و تامین زیرساخت، در تمامی مراکز طرف قرارداد اجرایی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: صدور آنلاین دفترچه بیمه برای وزیر ارتباطات؛ ارائه خدمات الکترونیکی


اقدامات لازم برای استفاده از نسخه الکترونیکی

معیری در ادامه صحبت هایش در مورد طرح نسخه الکترونیکی به اقدامات فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی برای راه اندازی این طرح اشاره کرد. به گفته وی شناسایی نرم افزارهای تولید نسخ در مطب ها و مراکز درمانی، درمانگاه ها، کلینیک های تخصصی و… از جمله این اقدامات هستند.

همچنین پیاده سازی وب سرویس ارتباطی بین سامانه نسخه الکترونیکی و نرم افزارهای شناسایی شده، از جمله اقدامات پیشران است و در قالب یک محصول نهایی به طرف قراردادهایی که استانداردها و شرایط سازمان تامین اجتماعی را رعایت کنند، ارائه می شود.

این سازمان برای افزایش ضریب امنیت در امور مالی قرار است از سرویس امضای دیجیتال مبتنی بر موبایل (MSS) استفاده کند و اسناد پرداختی پس از امضای دیجیتال، از طریق تبادلات الکترونیکی به بانک ارسال شوند.

سرویس های درمانی از حساسیت ویژه ای برخوردارند و نباید وقفه ای در ارائه آنها ایجاد شود. همچنین نیازمندی های زیرساختی کاربران باید در قالب سندی فنی و مدون برای پزشکان طرف قرارداد آماده و ارائه شود.

.

منبع: 8tag

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر