;
coinex

نقض قانون حفاظت از داده ها باعث جریمه فیسبوک در انگلستان شد

کمیسیون اطلاعات انگلیس، به جرم نقض قانون حفاظت از داده ها توسط فیسبوک، این شبکه اجتماعی را 662 هزار دلار جریمه نمود.

به گزارش تکراتو، انگلستان اعلام کرده که فیسبوک قانون حفاظت از داده ها را زیر پا گذاشته و از اطلاعات کاربران محافظت نکرده است. رسوایی اطلاعاتی فیسبوک که چندی پیش رخ داد، باعث شد تا زاکربرگ به صورت پی در پی در حال عذرخواهی از ارگان های مختلف باشد.

بررسی های انگلیس در مورد قانون حفاظت از داده ها

بررسی های کمیسیون اطلاعات انگلیس از اردیبهشت تا خرداد ماه سال ۹۶ و به دنبال برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) آغاز شد. براساس بررسی های انجام شده مشخص شد که احزاب چگونه می توانند نتایج انتخابات را با مبارزات انتخابات دیجیتالی دستکاری کنند.


بیشتر بخوانید: زاکربرگ: تلاش برای بازسازی فیسبوک به ۳ سال زمان نیاز دارد


دامین کالینز که یکی از نمایندگان مجلس انگلستان است، وظیفه تحقیقات درباره این موضوع را بر عهده گرفت تا اطلاعت بیشتری بدست آورد.

براساس نتایج به دست آمده مشخص شد که فیسبوک باید  علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، به سوالات دیگری هم پاسخ دهد. این شبکه اجتماعی اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون کاربر خود را اشتباهاً در اختیار Cambridge Analytica قرار داده است و باید به سوالات پاسخ دهد.

گفته شده که این اطلاعات برای دستکاری و دخالت در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا سال ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار گرفته اند ولی مسئولان این شرکت استفاده از این اطلاعات را رد کرده‌اند.

این شرکت ماه گذشته اعلام ورشکستگی کرد و بسته شد.

 

بیشتر بخوانید:

  • تعطیلی کمبریج آنالیتیکا بعد از رسوایی فیس بوک

.

منبع: techcrunch

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر