;
coinex

تحصیل در داخل اجباری شد؛ ارز برای دانشجویان کارشناسی موجود نیست!

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خبر از نبود ارز برای دانشجویان کارشناسی جدیدالورود متقاضی تحصیل در خارج داد. این افراد بهتر است دانشگاه های داخل را برای تحصیل انتخاب کنند.

به گزارش تکراتو، ارزی به دانشجویان جدیدالورود دوره کارشناسی متقاضی تحصیل در خارج از کشور تعلق نمی گیرد. تنها دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند بدون هیچ مشکلی ارز دانشجویی دریافت کنند.

ارز برای دانشجویان کارشناسی موجود نیست!

دکتر مجتبی صدیقی در مورد ارز برای دانشجویان کارشناسی اعلام کرد که در این مورد پیگیری هایی انجام شده و قرار است ارز به دانشجویانی که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، بدون مشکل و در زمان مشخص تعلق گیرد اما برای دانشجویان کارشناسی جدیدالورود ارزی وجود ندارد.

وی در مورد پرداخت ارز به این دسته از دانشجویان اعلام کرد که پرداخت شش ماهه اول ارز دانشجویی با موافقت بانک مرکزی تا آخر شهریور ماه جاری به اتمام می‌رسد و ثبت نام شش ماهه دوم دریافت ارز دانشجویی نیز به زودی از طریق سازمان امور دانشجویان اعلام خواهد شد.

ارز برای دانشجویان کارشناسی متقاضی تحصیل در خارج موجود نیست

مشکلی برای دانشجویان ارشد و دکتری وجود ندارد

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت که ارز برای دانشجویان کارشناسی جدیدالورود وجود ندارد اما دانشجویان جدیدالورود ارشد و دکتری می توانند ارز دانشجویی دریافت کنند. تصمیم گرفته شده که ارزی به دانشجویان جدیدالورود دوره‌های کارشناسی تعلق نگیرد.

تحصیل در داخل اجباری شد!

با توجه به اینکه برای دانشجویان کارشناسی جدید ارزی موجود نیست، دکتر صدیقی تاکید کرد که بهتر است دانشجویان جدید دوره کارشناسی، دانشگاه‌های داخل را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند.

۱۵ هزار نفر برای دریافت ارز دانشجویی ثبت نام کردند

بیش از ۱۵ هزار دانشجو برای دریافت ارز دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند و به گفته صدیقی تاکنون بیش از نیمی از این دانشجویان توانسته اند ارز تعیین شده و مورد نیاز خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اعلام نمود که این وزارتخانه در شرایط تحریم‌های سنگین‌تر هم می تواند به دانشجویان ارز اختصاص دهد و ادامه داد که تحریم‌ها برای کشور مساله جدیدی نیست.

ارز برای دانشجویان کارشناسی

بازگشت دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای ادامه تحصیل

دکتر صدیقی تاکید کرد که دانشجویانی که مشغول به تحصیل در خارج از کشور هستند، می‌توانند برای تحصیل به دانشگاه‌های داخل مراجعه کنند. وی بیان کرد که تاکنون درخواست‌هایی هم برای بازگشت و تحصیل در داخل کشور توسط دانشجویان ارائه شده و این روند در تابستان سال جاری بیشتر نیز شده است. تاکنون حدود ۴۰۰ دانشجوی ایرانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل درخواست خود را ارائه کرده اند.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با عرض سلام خدمت ریاست محترم سازمان امور دانشجویان وزارت علوم
    در مورد ارز دانشجویی برای دانشجویانی که در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در خارج مشغول به تحصیلند در نظر گرفتید آیا در این تصمیمات عدلی برقرار است؟؟؟!!!! پس تکلیف دانشجویان دیگر که هنوز به مقطع کارشناسی نرسیدند و می بایست سه سال بگذرانند تا مدرک کارشناسی بگیرند چه میشود وقتی این بحران همگانی ست چرا دسته بندی میکنید و گروه میسازید پس گروهی به نام صفر پشت سدی میماند که راهی جز برگشت ندارد ، جز سکوت هیچ حقی ندارد و چگونه میشود تا رسیدن به آن مقطع فشارهای روحی را تحمل کند از کدام قلک پس انداز های ریالی اش پله ها را طی کند و همین است که یک لحظه به ناچار و به اجبار در فساد و تن فروشی ، دزدی و اعمال ناشایسته به تباهی میرود و فقر بیسوادی منتشر میشود.مرحمت نموده و دستگیها را بردارید…طبق گفته ی خودتان این وزارتخانه در شرایط سخت تر هم میتواند ارز دانشجویان را تامین کند .این امتیاز بایستی حق مسلم همه باشد چه دانشجویی که سال اول است و چه دانشجویی که دکترای ارشد است همه باید حق استفاده داشته باشند چون در راه تحصیل و علم همه ی دانشجویان نیاز شدید به حامی و پشتیبان دارند و این تصمیم واجب و لازمی ست که جوانان را به سمت علم و فرهنگ و هنر و فناوری و تکنولوژی …هدایت میکند.چرا دانشجویی که از ابتدا در دانشگاهی شروع به تحصیل کرده با هزار امید باید به اجبار نقل مکان کند اینها نشان دهنده ی بی پناهی و بی ارزش شمردن عده ای مظلوم که به زور باید بپذیرند ، از اینکه هیچ کس حاضر نیست برایشان قدمی بردارد و دستشان را محکم بگیرد در حالی که میتوانید به همگی دلگرمی و امید مضاعف داده و در مقابل دشمن قدرت خود را نشان دهید از اینکه هیچ مانعی نمیتواند باعث نابودی و عقب نشینی فرزندانمان که آینده ی کشورند شود .این رفتار شما باعث اعتماد و پشتگرمی ست از اینکه حامی قدرتمندی دارند …..
    با سپاس از شما
    به امید فردایی هدفمندتر

    پاسخ