;
coinex

افزایش درآمد اپل استور ؛ گوگل پلی از اپل استور عقب افتاد

درآمد اپل استور بار دیگر از فروشگاه اپلیکیشن گوگل بیشتر شد و اپل توانست گوگل را پشت سر بگذارد. اپل استور تقریباً دو برابر گوگل پلی درآمد داشته است.

به گزارش تکراتو، درآمد اپل استور در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی تقریباً دو برابر گوگل پلی بوده است. اعلام شده که در این مدت اپل توانسته ۲۲.۶ میلیارد دلار درآمد کسب کند که براساس نتایج به دست آمده، این درآمد ۱.۹ برابر درآمد گوگل پلی بوده است.

البته نکته جالب این است که کاربران اپ استور از طرفداران گوگل پلی ولخرج‌ترند و بیشتر برنامه‌های پولی می‌خرند. همچنین گوگل پلی از دسترس ساکنین پر جمعیت‌ترین کشور جهان یعنی چینی خارج است و آنها قادر نیستند که از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: جلوگیری از انتشار بدافزار در گوگل پلی با یادگیری ماشینی


افزایش درآمد اپل استور نسبت به گوگل پلی

در نیمه اول سال ۲۰۱۷ کاربران به میزان ۳۸.۵ میلیارد دلار از اپل استور خرید کردند و این مبلغ در آن زمان تقریباً دو برابر ۲۰ میلیارد دلاری بود که گوگل از فروش اپ‌هایش به دست آورد.

براساس برآورد کارشناسان، درآمد فروشگاه اپلیکیشن اپل نسبت به همین محدوده‌ی زمانی در سال گذشته به میزان ۲۶.۸ درصد پیشرفت داشته است اما این رقم برای گوگل پلی ۲۹.۷ درصد بوده است.

افزایش درآمد اپل استور ؛ گوگل پلی از اپل استور عقب افتاد

در کل درآمد این دو فروشگاه نسبت شش ماه اول سال میلادی قبلی، ۲۷.۸ درصد بیشتر شده و این نشان می‌دهد که کاربران اپلیکیشن‌های پولی بیشتری دانلود کرده‌اند. البته گیمر‌ها هم پول زیادی خرج بازی‌ها می‌کنند و قسمت زیادی از درآمد این دو فروشگاه به آنها اختصاص دارد.

در نیمه‌ اول سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به این بازه‌ در سال گذشته گیمرها، ۱۹.۱ درصد بیشتر بازی خریده‌اند که در این قسمت نیز اپ استور توانسته با به دست آوردن ۱۶.۳ میلیارد دلار درآمد نسبت به ۱۰.۳ میلیارد دلار درآمد گوگل پلی، در جایگاه اول قرار گیرد.

میزان دانلود اپلیکیشن از این دو فروشگاه نسبت به سال گذشته ۱۱.۳ درصد افزایش داشته و از رقم ۴۵.۸ میلیارد دانلود به ۵۵ میلیارد دانلود رسیده است. اپ استور تنها با نصف میزان دانلود توانسته دو برابر گوگل پلی درآمد کسب کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techcrunch

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر