;
coinex

دلیل غرق شدن زیرساخت های اینترنت دنیا تا 15 سال دیگر چیست؟

احتمال غرق شدن زیرساخت های اینترنت دنیا تا 15 سال دیگر وجود دارد. احتمال غرق شدن زیرساخت ‌های اینترنت که در سواحل قرار دارند، نگران کننده است.

به گزارش تکراتو، سطح آب دریاها افزایش یافته و ممکن است هزاران کیلومتر از زیرساخت های اینترنت زیر آب غرق شوند. گفته شده که اگر کشورهای جهان به معاهده تغییرات اقلیمی پاریس پایبند هم بمانند، سطح آب‌های آزاد تا سال ۲۳۰۰ حدود ۱.۲ متر بالا خواهد رفت.


بیشتر بخوانید: اینترنت تا سال ۲۰۲۰ جایگزین تلویزیون می شود؛ تنوع در ارائه سرویس های اینترنتی


غرق شدن زیرساخت های اینترنت دنیا

گزارش‌های موجود در مورد احتمال غرق شدن زیرساخت های اینترنت دنیا نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۳ بیش از ۱۱۰۰ هاب ترافیک و ۶۵۰۰ کیلومتر از کابل‌های فیبر نوری در آب مدفون می‌شوند.

در مطالعات انجام شده بیشتر بر روی شبکه‌های اینترنتی آمریکا تمرکز شده اما متخصصان گفته‌اند این مشکل می‌تواند  دامنگیر سایر کشورها هم شود. پل بارفورد، از پروفسورهای دانشگاه ویسکانسین گفته است:

توسعه این زیرساخت های اینترنتی به ۲۰ تا ۲۵ سال گذشته بر می گردد و در آن زمان به فکر عواقب تغییرات اقلیمی نبوده‌اند. نخستین پیامد این مساله زیر آب رفتن نقاط اتصال بین کابل های زیردریایی و ساحلی است.

کابل های فیبر نوری تا حدودی در برابر آب مقاومند اما این قابلیت محدود بوده و آنها کاملا در برابر نفوذ آب عایق نیستند. همچنین جلوگیری از نفوذ بیشتر دریا به ساحل هم دشوار است و در بلند مدت قابل اجرا نیست. بارفورد نخستین اقدام برای جلوگیری از ایجاد اخلال در اینترنت به خاطر زیر آب رفتن را، مقاوم سازی زیرساخت‌ها اعلام کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: daily mail

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر