;
coinex

آموزش نحوه افزایش صدای جک هدفون در گوشی وان پلاس 6

اغلب کاربران از شدت صدای جک هدفون جانشین وان پلاس 5 تی ناراضی هستند. در این مطلب به آموزش نحوه افزایش صدای جک هدفون در گوشی وان پلاس 6 (OnePlus 6) پرداخته‌ایم.

وان پلاس 6  به عنوان یک پرچم‌دار مشخصات بالارده‌ای دارد، اما شدت صدای خروجی آن چندان عالی نیست. البته کیفیت صدای آن خوب است، ولی کاربر شدت صدای مناسبی از آن دریافت نمی‌کند. یکی از روش‌هایی که معمولا کاربران برای افزایش شدت صدای گوشی‌های خود انجام می‌دهند، تغییر مقدار فایل mixer_path به اندازه مناسب است، با این حال مکان این فایل در وان پلاس 6 نسبت به مکان آن در سایر گوشی‌ها تفاوت دارد.

بررسی وان پلاس ۶ (OnePlus 6) ؛ قاتل گوشی‌های پرچمدار گران‌قیمت

اگر که می‌خواهید نحوه افزایش صدای جک هدفون در گوشی وان پلاس 6 را یاد بگیرید، این مطلب آموزشی را تا انتها بخوانید. برای انجام این کار باید از یک دستگاه روت شده (Magisk) و فایل اکسپلورر قابل روت سازی (MiXplorer یا Solid Explorer) استفاده کنید.

نحوه افزایش صدای جک هدفون در گوشی وان پلاس 6

قدم اول: روت سازی

برای افزایش صدای جک هدفون در وان پلاس 6 ابتدا باید این گوشی هوشمند پرچمدار را روت کنید. بعد از انجام این کار باید از یک فایل اکسپلورر قابل روت سازی استفاده نمایید.


بیشتر بخوانید: آموزش روت کردن گوشی های اندروید به آسانی یک کلیک!


قدم دوم: پیدا کردن mixer_paths_tavil.xml

وان پلاس در گوشی جدیدش جای فایل mixer_paths را تغییر داده است. کتابخانه‌های خاص گوشی و کدهای دوتایی آن در این مکان قرار دارند. برای دسترسی پیدا کردن به این فایل باید به قسمت /vendor/etc بروید و سپس mixer_paths_tavil.xml را باز کنید.

افزایش صدای جک هدفون در گوشی وان پلاس 6

قدم سوم: تغییر دادن mixer_paths_tavil.xml

این فایل تعداد زیادی از تنظیمات صوتی گوشی را در اختیار دارد. ما تنها می‌خواهیم صدای جک هدفون وان پلاس 6 را تغییر دهیم و از این رو به همه تنظیمات موجود در این فایل نیازی نخواهیم داشت. برای پیدا کردن این فایل باید عبارت =”headphones” را جستجو کنید. این مشخصه در انتهای فایل قرار گرفته است. مقادیری که باید تغییر کنند، اندازه‌های RX1 Mix Digital Volume و RX2 Mix Digital Volume هستند.

این مقادیر در حالت عادی بر روی 80 تنظیم شده است؛ شما می‌توانید این عدد را به 90 افزایش دهید. زمانی که این تغییر را اعمال کردید گوشی خود را دوباره راه اندازی کنید.

قدم سوم: تغییر دادن mixer_paths_tavil.xml

نتیجه گیری

افزایش صدای جک هدفون در گوشی وان پلاس 6 به طریقی که در بالا گفته شد، صدای خروجی بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد. معمولا صدای یک گوشی بر روی حد کمی تنظیم می‌شود تا آسیبی به گوش کاربر نرسد، با این حال برخی کاربران از شدت خروجی صدای هدفون‌های موجود در بازار چندان راضی نیستند.

باید به این نکته هم توجه کنید که افزایش صدا از این طریق می‌تواند باعث بروز اختلالات صوتی شود. در وان پلاس 6 زمانی که شدت مقادیر توضیح داده شده در مرحله سوم را به 100 برسانید و هدفون را در حالت حداکثر صدای خروجی قرار دهید، متوجه این اختلالات صوتی می‌شوید. در صورتی که این مقادیر را بر روی اندازه 90 تنظیم کنید شدت اختلالات کمتری را تجربه می‌کنید و هدفون گوشی شما هم نسبت به حالت استاندارد، صدای بیشتری تولید می‌کند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: xda-developers

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر