;
coinex

سنسور اثر انگشت درون نمایشگر به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ راه می‌یابد

طبق گزارشات منتشر شده از چین، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا تکنولوژی سنسور اثر انگشت درون نمایشگر را علاوه بر پرچم‌داران گلکسی اس 10، به گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A خود نیز اضافه کند.

در چند سال گذشته شایعه‌های زیادی منتشر شده در مورد این که سامسونگ می‌خواهد از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر در ساخت گوشی‌های پرچمدارش استفاده کند، اما تا به امروز هیچ یک از اعضای این خانواده به این فناوری مجهز نشده‌اند. حتی گفته شده است که اسکنر اثر انگشت گلکسی نوت 9 هم درست به مانند نوت 8 در پشت این گوشی هوشمند قرار خواهد گرفت.

گوشی‌های میان رده سامسونگ با سنسور اثر انگشت درون نمایشگر

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و همچنین گوشی‌های میان رده سری گلکسی A این غول فناوری قرار است که بدون اسکنر اثر انگشت پشتی و با سنسور قرار گرفته در داخل نمایشگرهای خود عرضه شوند. ظاهرا سامسونگ می‌خواهد در سال 2019 این سربازان پیشرو را هم به همان اسکنر اثر انگشت اولتراسونیکی مجهز کند که قرار است دیوار امنیتی گوشی‌های پرچمدار سری اس 10 را تشکیل دهند.


بیشتر بخوانید: محل قراگیری اسکنر اثر انگشت گلکسی S10 در نسخه های مختلف، متفاوت است


گفته شده است که سامسونگ می‌خواهد یک ارتش حدودا 60 میلیونی از گوشی‌هایش را با سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر عرضه کند. برخی هم می‌گویند گوشی‌های سری اس 10 این سازنده در سه اندازه 5.8، 6.1 و 6.4 اینچی رونمایی می‌شوند و تنها مدل‌های 6.1 و 6.4 اینچی به اسکنرهای اثر انگشت اولتراسونیک مجهز هستند.

سنسور اثر انگشت درون نمایشگر به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ راه می‌یابد

دو ماه پیش در یک گزارش گفته شد که گلکسی اس 10 هم مانند چند گوشی پرچمدار دیگر از جمله اولین محصولاتی است که با یک اسکنر اولتراسونیک بیومتریک کوالکام عرضه می‌شود. کوالکام چند سال پیشT پروژه ساختن یک اسکنر اثر انگشت به نام SenseID را شروع کرد و هنوز هم مشغول توسعه آن است.

ابتدا قرار بود که این حصار امنیتی به همراه پردازشگر اسنپدراگون 820 رونمایی شود، اما این اتفاق رخ نداد. این شرکت 13 ماه پیش نسل جدید اسکنرهای اثر انگشت‌های خود را معرفی کرد و با چند شرکت گوشی ساز قرارداد بست تا آن‌ها را وارد خط تولید کند. سنسور اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک جدید این سازنده می‌تواند در زیر شیشه و آلومینیوم نیز قرار گیرد، زیرا از امواج فراصوت برای ترسیم تصویر 3 بعدی اثر انگشت کاربر استفاده می‌کند. این اسکنر نسبت به اسکنرهای معمولی امنیت بیشتری هم دارد.

گوشی‌های میان رده سری گلکسی A معمولا اولین محصولات سامسونگ هستند که با ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار این برند عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها بیشتر مواقع زودتر از پرچمداران سری S تحت بهینه سازی‌های برجسته قرار می‌گیرند.

تماشا کنید: گلکسی اس 10 پلاس ؛ قاتلی برای دوربین‌های حرفه‌ای

در این رابطه برای مثال می‌توان به گوشی گلکسی A8 اشاره کرد که قبل از گلکسی اس 9 و برادر بزرگ‌ترش با یک دوربین دوگانه با آرایش سنسوری عمودی و اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در مکانی بهتر، وارد بازار شدند. با توجه به چنین مواردی بعید نیست که سنسور اثر انگشت درون نمایشگر در گوشی‌های میان‌رده‌ سری گلکسی A سامسونگ، قبل از گوشی‌های سری اس 10 دیده شود.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام سامسونگ با این حرکت بردن اثر انگشت زیر صفحه نمایش در سری A خیلی جالب میشود امیدواریم سامسونگ پانل پشتی و تغییر و کوچک کردن اندازه لنز دوربین پشتی و ظزیفتر کردن ان جلوه زیبایی به گوشیهایش بدهد .. تشکر

    پاسخ