;
coinex

افزایش سود سهام آماون جف بزوس را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرد

جف بزوس به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد. سهام کمپانی آمازون به ارزش ۱۸۲۲.۴۹ دلار خرید و فروش شد و باعث شد که ثروت جف به 150 میلیارد دلار برسد.

به گزارش تکراتو، جشنواره فروش ویژه‌ای که Prime Day نام دارد، هر سال برای کاربران وفادار آمازون برگزار می‌شود. این جشنواره امسال به گونه‌ای متفاوت بود زیرا همزمان با این روز جف بزوس توانست عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به دست آورد.


بیشتر بخوانید: فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۸ ؛ پولدارترین ها را بشناسید!


تبدیل شدن جف بزوس به ثروتمندترین فرد جهان

سهام کمپانی آمازون به ارزش ۱۸۲۲.۴۹ دلار خرید و فروش شد و این امر باعث شد تا ثروت شخصی جف بزوس به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار افزایش یابد. بزوس بیل گیتس را پشت سر گذاشت.

در سال ۱۹۹۹، بیل گیتس ثروتی معادل صد میلیارد دلار داشت و کارشناسان اعلام کردند که این مقدار پول ارزشی معادل ۱۴۹ میلیارد دلار کنونی دارد. اما اکنون ثروت جف به 150 میلیارد دلار افزایش یافته و وی ثروتمندترین فرد جهان است.

اکنون بیل گیتس ثروتی معادل ۹۵.۳ میلیارد دلار دارد و ثروت جف ۵۵ میلیارد دلار بیشتر از بیل گیتس است. به نظر می‌رسد که دست یابی بیل گیتس به رتبه ثروتمندترین فرد جهان اندکی سخت و غیرممکن باشد.


بیشتر بخوایند: ثروتمندترین زنان تاریخ ؛ آشنایی با مختصری از زندگی آنها


البته ناگفته نماند که بیل گیتس تاکنون درصد بالایی از سهام خود را بخشیده و به گفته کارشناسان اگر وی چنین کاری نمی‌کرد اکنون با بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه هنوز ثروتمندترین فرد دنیا بود.

جف بزوس مرداد سال گذشته، ۹۰.۹ میلیارد دلار ثروت داشت و در مدت یک سال موفق شد ثروت خود را ۵۲ میلیارد دلار افزایش دهد. بیل گیتس و جف بزوس تنها افرادی هستند که توانسته اند دارایی خالص ۱۳ رقمی به دلار را تجربه کنند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع:  Bloomberg

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر