;
coinex

کاربران، فیلترشکن ایرانی را به فیلترشکن خارجی ترجیح داده‌اند!

کاربران، فیلترشکن ایرانی را به فیلترشکن خارجی ترجیح داده‌اند. این صحبت‌های خرم آبای در مورد استفاده کاربران ایرانی از هاتگرام و تلگرام طلایی است.

بعد از فیلتر تلگرام، تعدادی از نسخه‌های رسمی و غیررسمی آن فیلتر شدند اما هاتگرام و تلگرام طلایی همچنان در حال فعالیتند و خبری از فیلترینگ آنها نیست. البته چند روز پیش بود که خرم آبادی و سردار جلالی نسبت به فعالیت این دو پیام رسان در کشور انتقاد کردند و ممکن است آنها نیز به زودی فیلتر شوند.


بیشتر بخوانید:  پایان فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام ؛ آیا فیلترینگ راه چاره است؟


کاربران به فیلترشکن ایرانی اعتماد کردند!

اعتماد کاربران به فیلترشکن ایرانی

خرم آبادی اعلام کرده که بیش از ۳۰ میلیون کاربر، فیلترشکن ایرانی را ترجیح داده‌ و به آن اعتماد کرده‌اند. وی اعلام نمود که کاربران خود می‌دانند که تلگرام طلایی و هاتگرام داخلی هستند اما باز هم به آن مراجعه کرده‌اند. وی تاکید کرد که مردم با یک رفتار معنادار فیلترشکن ایرانی را بر فیلتر شکن خارجی ترجیح داده‌اند.


بیشتر بخوانید: دانلود تلگرام طلایی برای کامپیوتر ؛ گول نخورید، تلگرام طلایی نسخه دسکتاپ ندارد!


وی در مورد استفاده کاربران از فیلترشکن ایرانی اعلام نمود :

اگرچه اعطای اینترنت بدون فیلتر به هاتگرام و تگرام طلایی که باعث شده فیلتر تلگرام دور زده شود، ضربه سختی به پیام رسان‌های داخلی وارد کرد، اما این واقعیت را نیز اثبات کرد که بیش از ۳۰ میلیون کاربر ایرانی با علم به داخلی بودن نرم افزار هاتگرام و تلگرام طلایی به آن مراجعه کرده‌اند. آنها فیلتر شکن ایرانی را بر فیلتر شکن خارجی ترجیح داده‌اند.

به گفته خرم آبادی بررسی آمار ترافیک درگاه بین المللی اینترنت کشور نشان داده که بعد از فیلتر تلگرام تنها ده درصد از حجم داده‌های موجود تلگرام از طریق فیلتر شکن‌های خارجی بازدید شده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که مشکل کاربران ایرانی در مراجعه به پیام رسان‌های خارجی مشکل امنیت نیست. مردم اکنون به نهادهای امنیتی ایران کاملا اعتماد دارند و نرم افزارهای داخلی را بر خارجی ترجیح می‌دهند.


بیشتر بخوانید:


خرم آبادی تاکید کرد که مردم از این طریق از مسئولین خواسته اند که به جای سرمایه گذاری برای دسترسی کاربران ایرانی به پیام رسان‌های خارجی همه تلاش خود را در راه بالا بردن کیفیت پیام رسان‌های داخلی به کار گیرید.

بنابراین به گفته خرم آبادی اگر سرمایه گذاری که دولت بر روی فیلترشکن هاتگرام و تلگرام طلایی انجام داده، صرف پیام رسان‌های داخلی می شد، امروز تمام مردم از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کردند و دشمن نمی‌توانست از داده‌های مردم استفاده کند.


بیشتر بخوانید:  مقایسه تلگرام طلایی و هاتگرام ؛ چرا این دو نسخه غیررسمی تلگرام فیلتر نیستند؟


خرم آبادی همچنین در مورد موفقیت فیلترینگ تلگرام در ایران سخن گفت. وی نموداری در صفحه رسمی خود در سروش منتشر کرده و گفته است که استفاده از تلگرام حدود 45 درصد کاهش یافته است، بنابراین فیلترینگ تلگرام موفق بوده است.


بیشتر بخوانید: خرم آبادی از موفقیت فیلترینگ تلگرام در ایران می گوید


آیا هاتگرام و تلگرام طلایی ایرانی هستند؟

خرم آبادی اعلام کرد که کاربران، فیلترشکن ایرانی را به فیلترشکن خارجی ترجیح داده‌اند. منظور وی استفاده مردم از هاتگرام و تلگرام طلایی است که کاربران از طریق آن فیلترینگ تلگرام را دور زده‌اند.

از این صحبت‌ها چنین به نظر می‌رسد که هاتگرام و تلگرام طلایی داخلی هستند. یعنی در واقع کاربرانی که از این دو پیام رسان استفاده می‌کنند در واقع در حال استفاده از یک پیام رسان ایرانی هستند. البته پیشتر هم گفته شد که 200 سرور به پیام رسان تلگرام طلایی در کشور اختصاص داه شده است و این نیز می‌تواند دلیلی بر ایرانی بودن این پیام رسان‌ها باشد.


بیشتر بخوانید: وزیر اطلاعات: “تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی است” ؛ پیام رسان وزارت ارشاد چیست؟


نکته دیگر اینکه، اگر خرم آبادی اعلام کرده که این دو ایرانی‌اند و مردم در حال استفاده از فیلترشکن ایرانی هستند چه دلیلی دارد که نسبت به فعالیت آنها انتقاد کند و خواهان فیلترشدن آنها باشد؟!

نظر شما چیست؟ دیدگاه خود را با ما و کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر